ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایلان ماسک
علمی

آیا ایلان ماسک دستگاه‌های تنفس مصنوعی اشتباه را به بیمارستان اهدا کرد؟

ایلان ماسک در اوایل فروردین ماه اعلام کرده بود که در صورت نیاز به دستگاه های تنفس مصنوعی مورد نیاز بیمارستان ها و دیگر مکان ها حاضر است خطوط تولیدی تسلا را به تولید آنها اختصاص ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۵ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۶:۱۰

ایلان ماسک در اوایل فروردین ماه اعلام کرده بود که در صورت نیاز به دستگاه های تنفس مصنوعی مورد نیاز بیمارستان ها و دیگر مکان ها حاضر است خطوط تولیدی تسلا را به تولید آنها اختصاص دهد. اما در همان زمان، بسیاری این گونه برداشت کردند که هدف از این کار مدیر تسلا نمایش تبلیغاتی بوده است. در نهایت ماسک تعدادی دستگاه را به بیمارستانی در نیویورک اهدا کرده اما به نظر می رسد تجهیزات اهدا شده دستگاه تنفس مصنوعی مورد نیاز برای درمان بیماران نیستند و در عوض برای درمان اختلال خواب کاربرد دارند.

به نقل از بیزینس اینسایدر نهاد بیمارستان های نیوریوک با انتشار یک توییت از ایلان ماسک و تسلا برای ارسال 40 دستگاه تنفس به بیمارستان Elmhurst این شهر تشکر کرده است. در این تصویر دستگاه های BiPAP به چشم می خورند که با دستگاه تنفس مصنوعی تفاوت دارند و برای درمان مشکلات دیگری از جمله وقفه تنفسی در خواب یا به عبارتی آپنه خواب به کار می روند. از تفاوت های مهم دستگاه های BiPAP با تجهیزات تنفس مصنوعی، ابعاد متفاوت و مهم تر از آن اختلاف قیمت قابل توجه است. همچنین به نظر می رسد دستگاه های تنفس که به بیمارستان Elmhurst ارسال شده اند با وجود لوگوی تسلا روی جعبه ها، ساخت شرکت ResMed هستند.

استفاده از دستگاه های BiPAP برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا همواره مورد بحث بوده است. برخی از متخصصان از جمله انجمن متخصصان بیهوشی آمریکا معتقدند استفاده از این دستگاه ها همراه با ماسک صورت می تواند حتی منجر به پخش شدن ویروس در هوا و در نتیجه کمک به انتشار سریع تر آن شود. اما برخی دیگر هم می گویند این دستگاه ها می تواند برای بیماران با شرایط نه چندان وخیم مفید باشند.

با این حال سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اخیراً اعلام کرده که در شرایط کمبود دستگاه های پیچیده تر و گران قیمت تنفس مصنوع، دستگاه های BiPAP و CPAP (دستگاه های تنفس به فشار جریان هواوی همواره مثبت) می توانند به عنوان راهکارهای جایگزینی برای دستگاه های تنفس مصنوعی معمول در بیمارستان های سراسر آمریکا مورد استفاده قرار بگیرند.

ایلان ماسک اما در روز پنجشنبه در یک توییت اعلام کرده که پیش از ارسال دستگاه های تنفس، تمامی بیمارستان ها مشخصات ارائه شده و آنها حیاتی بودن [نیاز] به آنها را تایید کرده اند. اما همچنان برخی دیگر معتقدند که ایلان ماسک احتمالاً قصد دارد این کار خود را بیش از حد برزگ جلوه دهد. شاید گواه این ادعا برچسب های لوگو تسلا باشد که روی کارتن دستگاه های اهدایی به چشم می خورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Mir Hossein Hashemi
    Mir Hossein Hashemi | ۱۵ فروردین ۱۳۹۹

    خودشو زده به اون راه

  • pylordvader
    pylordvader | ۱۵ فروردین ۱۳۹۹

    چه زود حباب و توهم خالییودی از هم پاشید ? ? ?

  • Abdurrahman Imani
    Abdurrahman Imani | ۱۵ فروردین ۱۳۹۹

    دستگاه های بای پپ قبل از اینکه اوضاع بیمار کرونایی بدخیم شود بهترین گزینه است. در صورت وخیم شدن از دستگاه ونتیلاتور استفاده میشود!

    • pylordvader
      pylordvader | ۱۵ فروردین ۱۳۹۹

      خود امریکایی ها می گویند ونتیلاتور بهترین و تنها گزینه است شما کاسه داغتر از اش شدی ؟؟؟؟

  • مسعود
    مسعود | ۱۵ فروردین ۱۳۹۹

    انسانیت بهترین دین است

مطالب پیشنهادی