ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپ استور و گوگل پلی
نرم افزار و اپلیکیشن

تبعات قرنطینه جهانی: کاربران زمان و هزینه بیشتری را صرف دانلود اپ و بازی کرده‌اند

قرنطینه های سفت و سخت ناشی از شیوع کرونا باعث شده مردم به دنبال راه های جدیدی برای استفاده از موبایل به منظور انجام کار و سرگرمی در خانه باشند. بر اساس گزارش App Annie این ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

قرنطینه های سفت و سخت ناشی از شیوع کرونا باعث شده مردم به دنبال راه های جدیدی برای استفاده از موبایل به منظور انجام کار و سرگرمی در خانه باشند. بر اساس گزارش App Annie این مساله باعث افزایش قابل توجه زمان و هزینه ای شده که کاربران در فصل اول ۲۰۲۰ صرف اپلیکیشن ها کرده اند.

در چین به عنوان کانون شیوع ویروس کرونا زمان استفاده روزانه از موبایل با افزایش ۳۰ درصدی نسبت به میانگین سال گذشته به ۵ ساعت رسیده است. ایتالیا هم که این روزها به سختی در حال مقابله با این بلا است، با افزایش ۱۱ درصدی روزانه نسبت به متوسط پارسال مواجه بوده است. طی سه ماهه اول ۲۰۲۰ زمان استفاده هفتگی از بازی ها و برنامه های اندرویدی در سراسر دنیا به صورت میانگین نسبت به سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است.

هرچند در ماه گذشته چین از کنترل چشمگیر ویروس خبر داده اما اوضاع کشورهای اروپایی رو به وخامت گذاشته است. همین عامل باعث شده در ایتالیا، فرانسه، آلمان و بریتانیا استفاده هفتگی از برنامه ها و بازی ها در ماه مارس نسبت به فصل آخر ۲۰۱۹ به ترتیب ۳۰، ۱۵، ۱۰ و ۵ درصد رشد پیدا کند. با سخت تر شدن قوانین قرنطینه در سراسر دنیا احتمال افزایش بیشتر این معیار هم دور از انتظار نیست.

اپ استور و گوگل پلی

با نگاهی به لیست دسته بندی های اخیرا ترند شده مشخص می شود که کاربران در قرنطینه هم به سلامتی و امور مالی خود اهمیت فراوانی می دهند چرا که اپلیکیشن های حوزه سلامت، مالی و آموزش به شکل چشمگیری محبوب تر شده و نسبت به پاییز ۴۰، ۳۵ و ۳۰ درصد بیشتر دانلود شده اند.

بر اساس گزارش App Annie در سه ماه اول ۲۰۲۰ کاربران اندروید و iOS حدود ۳۱.۵ میلیارد بار اپ دانلود کرده اند که سهم اپ استور و گوگل پلی به ترتیب ۹ و ۲۲.۵ میلیارد بوده است. مجموع هزینه های صرف شده در این مارکت ها ۲۳.۴ میلیارد دلار برآورد شده که ۱۵ میلیارد آن عاید اپل شده است.

اپ استور و گوگل پلی

اپ های غیر گیمینگ بیشترین سهم را از دانلود داشته اند اما میزان خریدهای خرد در بازی ها به مراتب بیش از هر دسته دیگری بوده تا حدی ۶۵ درصد از درآمد iOS و ۸۵ درصد از درآمد مارکت گوگل به لطف گیم محقق شده است.

در iOS بیشترین دست و دلبازی را چینی ها و آمریکایی ها داشته اند اما بیشترین درآمد گوگل پلی از کاربران کره ای، ژاپنی و آمریکایی بوده است. از نظر حجم دانلود هم در گوگل پلی هند و برزیل و در iOS چین و آمریکا رتبه های برتر را از آن خود کرده اند.

پر دانلودترین اپ های هر دو پلتفرم طی سه ماهه اول ۲۰۲۰ تیک تاک، واتس اپ، فیسبوک و اینستاگرام بوده اند. از نظر تعداد کاربران فعال ماهیانه نیز فیسبوک، واتساپ و فیسبوک مسنجر بهترین عملکرد را ثبت کرده اند.

گزارش App Annie به خوبی تغییرات قابل توجه در رفتار کاربران و تعامل آنها با کسب و کارها را به تصویر کشیده است. این روزها کمپانی هایی که تغییر رفتار را تحلیل کرده و با برنامه ریزی صحیح توجه کاربران را در نمایشگر کوچک موبایل به سوی خود جلب کند، بازی را برده اند.

هرچند قرنطینه اجباری نظیر ووهان و ایتالیا در ایران اجرا نشده اما بسیاری از مردم به صورت خودخواسته در قرنطینه به سر می برند. در این شرایط کافه بازار با بیش از ۴۰ میلیون کاربر ایرانی می تواند گزارش هایی از این دست را پیرامون تغییر رفتار کاربران در مارکت خود منتشر کرده و در کنار کمک به کسب و کارها برای تحلیل شرایط بازار حتی به نهادهای مسئول هم برای تصمیم گیری بهتر در مقابله با کرونا یاری برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی