ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سازمان ثبت احوال
تکنولوژی

عرضه اینترنت VDSL امروز در قم آغاز می‌شود؛ تهران به زودی

«محمدجواد آذری جهرمی»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای وعده قبلی خود، در توییتی از ارائه اینترنت خانگی با 4 برابر سرعت فعلی از عصر امروز در قم خبر داد. توییت آذری جهرمی به ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

«محمدجواد آذری جهرمی»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای وعده قبلی خود، در توییتی از ارائه اینترنت خانگی با 4 برابر سرعت فعلی از عصر امروز در قم خبر داد.

توییت آذری جهرمی به شرح زیر است:

اینترنت خانگی
«ارائه اینترنت خانگی با 4 برابر سرعت فعلی، از عصر امروز در شهر قم آغاز می‌شود. با همکاری خوب استاندار و شهردار قم، فرآیند نصب تجهیزات با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و با سرعت بسیار خوبی در حال انجام است. حدود 30 هزار مشترک مخابرات ایران و شاتل از امروز فعال می‌شوند. تهران بزودی...»

وزیر ارتباطات چند روز پیش اعلام کرد عملیات اجرایی اینترنت خانگی از ADSL به VDSL در استان تهران و قم آغاز شده و سرعت اینترنت خانگی حداقل 4 برابر می‌شود. پس از این توییت، شرکت مخابرات ایران نیز از مهاجرت گسترده از ADSL به VDSL خبر داد.

VDSL یا خط اشتراکی ارتباط دیجیتالی بسیار سریع نسخه‌ای بهبودیافته از ADSL (یا خط اشتراک دیجیتال نامتقارن) و از جمله تکنیک‌های ارتباط به اینترنت است. در شبکه‌های ADSL عموما از کابل‌های مسی و تکنولوژی‌های قدیمی استفاده می‌شود، در حالی که شبکه‌های VDSL برپایه کامپوننت‌های فیبری ساخته می‌شوند.

تفاوت اصلی میان ADSL و VDSL مربوط به سرعت آن‌ها می‌شود. بیشترین سرعت دریافت اطلاعات در ADSL به 24 مگابیت بر ثانیه می‌رسد اما این سرعت در VDSL برابر با 52 مگابیت بر ثانیه است.

وزیر ارتباطات در توییت قبلی خود به این موضوع اشاره کرده بود که اولویت توسعه با مناطقی است که سرعت نسل 4 موبایل در آن‌ها از متوسط کشوری پایین‌تر است. همانطور که می‌دانید، بسیاری از افراد در ایران از اینترنت موبایل استفاده می‌کنند و ضریب نفوذ اینترنت موبایل بسیار بالاتر از اینترنت ثابت است.

در هفته‌های گذشته شیوع کرونا بسیاری از مردم را خانه نشین کرده که باعث فشار مضاعفی به شبکه اینترنت ایران شده، البته این موضوع در کشورهای دیگر نیز صادق است. وزارت ارتباطات قصد دارد با استفاده از VDSL، مشکل کندی سرعت اینترنت خانگی را برطرف کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • hani
    hani | ۱۷ فروردین ۱۳۹۹

    به کا که رایگان دادن پانصد تومان هم پولش

  • saeed_u
    saeed_u | ۱۷ فروردین ۱۳۹۹

    اینم جایزه قم برای گند زدن به تمام مملکت

  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۱۶ فروردین ۱۳۹۹

    موبایل های هواوی آنتن دهی بهتری دارن تو ایران فکر کنم دلیلش اینه سازنده های آنتن های موبایل هواوی هست تو ایران

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی