ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ابزارهای آموزشی گوگل
تکنولوژی

شکایت دو کودک از گوگل به اتهام نقض حریم خصوصی

دو کودک ساکن ایلینوی آمریکا به اتهام جمع آوری غیر قانونی داده های بیومتریک توسط گوگل از این شرکت شکایت کرده و خواستار دریافت غرامت شدند. این داده ها شامل اسکن چهره و صدای میلیون ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

دو کودک ساکن ایلینوی آمریکا به اتهام جمع آوری غیر قانونی داده های بیومتریک توسط گوگل از این شرکت شکایت کرده و خواستار دریافت غرامت شدند. این داده ها شامل اسکن چهره و صدای میلیون ها دانش آموزی است که از ابزارهای آموزشی این کمپانی استفاده کرده اند.

در پی تعطیلی مدارس آمریکا بر اثر شیوع کرونا میزان استفاده دانش آموزان از ابزارهای آموزشی گوگل به شکل بی سابقه ای رشد داشته اما دو نفر از این دانش آموزان مدعی شده اند این ابزارها حریم خصوصی آنها را به خطر انداخته اند.

این کودکان با عناوین اختصاری H.K و J.C از طریق پدرشان به نام Clinton Farwell دادخواستی جمعی را به دادگاهی در سن خوزه کالیفرنیا ارائه کرده اند که بر اساس آن گوگل  از اپ های نسخه آموزشی G Suite از جمله جیمیل، کلندر و داکس برای ایجاد قالب های صورت و الگوهای شناسایی صوتی کودکان استفاده می کند.

ابزارهای آموزشی گوگل

جمع آوری این داده ها احتمالا با قانون BIPA ایلینوی در رابطه با فناوری های بیومتریک شناسایی چهره و صدا در تضاد است. یکی دیگر از قوانینی که احتمالا برای گوگل دردسرساز می شود COPPA نام دارد که بر اساس آن کمپانی ها باید پیش از جمع آوری داده های شخصی کودکان زیر ۱۳ سال رضایت والدین آنها را جلب کرده باشند.

شاکیان در این دادخواست خواستار پرداخت ۱۰۰۰ دلار غرامت به هر یک از کسانی شده اند که حق آنها بر اساس قانون BIPA پایمال شده است. آنها همچنین در پی دریافت ۵۰۰۰ دلار برای کسانی هستند که گوگل به صورت عمد یا به خاطر اهمال حقشان را تضییع کرده است.

این نخستین باری نیست که گوگل به خاطر تخطی از قانون COPPA به دردسر می افتد و سال گذشته کمیسیون تجارت فدرال این شرکت را ۱۷۰ میلیون دلار جریمه کرده و به پیاده سازی الزامات جدید در یوتوب محکوم کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی