بررسی کدهای  iOS 14 حاکی پیاده سازی تغییراتی در طراحی رابط کاربری است که امکان قرار دادن ویجت ها در هر جای صفحه را در اختیار کاربر قرار می دهد.

DongleBookPro که معمولا به افشای اطلاعات محصولات اپل پیش از رونمایی می پردازد، اسکرین شات هایی را از پنل تنظیمات والپیپر در  iOS 14 منتشر کرده که در آن تصاویر پس زمینه به گروه های مختلفی تقسیم شده اند. این کالکشن ها شامل Classic Stripes، Earth & Moon و Flowers شده و نسبت به طراحی فعلی از سازماندهی بهتری برخوردار هستند.

قابلیت دیگری که در این اسکرین شات به چشم می خورد، گزینه Home Screen Appearance است که به تنظیمات واچ فیس در اپلیکیشن اپل واچ بی شباهت نیست. کاربر با فعال کردن این قابلیت می تواند والپیپر هوشمندی را تعریف کند که تنها در صفحه هوم نمایش داده می شود. این والپیپر داینامیک می تواند یک رنگ ساده، تصویری مات و یا نسخه تیره ای از تصویر پس زمینه باشد.

شاید این ویژگی ها در نگاه اول چندان چشمگیر نباشد اما در واقع بخشی از یک بازطراحی بزرگتر در iOS 14 است. بررسی کدهای این نسخه سیستم عامل از قابلیت دیگری به نام Avocado خبر می دهد که نشان دهنده تصمیم اپل برای توسعه سیستم ویجت واقعی است.

هرچند ویجت در نسخه های قبلی iOS هم حضور داشته اما این بخش محصور به بخش خاصی است و کاربر نمی تواند مثل اندروید آنها را آزادانه در صفحه جابجا کرده و در مکان مورد نظر خود پین کند. احتمالا هدف از مات شدن تصویر زمینه در صفحه هوم نیز این است که قرار دادن چند ویجت در این صفحه باعث گیج شدن کاربر نشود.