ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دستگاه تنفس مصنوعی
علمی

چین 1000 دستگاه تنفس مصنوعی به نیویورک اهدا کرد

کرونا تبدیل به یک کابوس بزرگ برای مردم آمریکا شده. این کشور در زمینه تجهیزات پزشکی با کمبود روبه‌رو است و در حالی که ترامپ توجهی به این موضوع در نیویورک ندارد، چین تصمیم گرفت ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۷ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

کرونا تبدیل به یک کابوس بزرگ برای مردم آمریکا شده. این کشور در زمینه تجهیزات پزشکی با کمبود روبه‌رو است و در حالی که ترامپ توجهی به این موضوع در نیویورک ندارد، چین تصمیم گرفت 1000 دستگاه تنفس مصنوعی به این ایالت اهدا کند.

فرماندار  نیویورک، «اندرو کوئومو» دیروز در یک کنفرانس خبری اعلام کرد مقامات چین به این ایالت 1000 دستگاه تنفس مصنوعی اهدا می‌کنند. این محموله پیش از پایان روز، در فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی به مقامات این ایالت تحویل داده شد.

کوئومو در توییتی از سفیر «هوانگ پینگ»، مشاور کل کنسولگری چین در نیویورک، هم‌بنیانگذار فروشگاه علی بابا، «جک ما» و صاحب بروکلین نتس، «جوزف سای» برای این دستگاه‌ها تشکر کرد. کوئومو اهدای این دستگاه‌ها را یک اقدام بزرگ دانست که تغییرات بزرگی برای نیویورک ایجاد می‌کند. کوئومو همچنین از ارسال داوطلبانه 140 دستگاه تنفس مصنوعی توسط مقامات ایالت اورگان خبر داد و از فرماندار آن تشکر کرد.

نیویورک تبدیل به مرکز کووید-19 در ایالات متحده آمریکا شده و در روزهای اخیر تعداد قربانیان افزایش دو برابری داشته و به بیش از 3500 نفر رسیده است. تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در این ایالت از مرز 102 هزار نفر عبور کرده که تفاوت چندانی با تعداد کل مبتلایان در برخی کشورهای اروپایی ندارد.

دستگاه تنفس مصنوعی

با وجود تعداد بالای مبتلایان، ترامپ گزارش‌های مربوط به کمبود دستگاه‌ تنفس مصنوعی را نادیده می‌گیرد و بیمارستان را به احتکار این دستگاه‌ها متهم می‌کند. فرماندار نیویورک روز پنجشنبه اعلام کرده بود در صورتی که تعداد مبتلایان با روند کنونی افزایش پیدا کند، این ایالت در مدت زمان 6 روز با کمبود دستگاه تنفس مصنوعی مواجه می‌شود.

اوضاع در این ایالت بسیار وخیم است، به گونه‌ای که چند روز پیش مقامات نیویورک به بیمارستان‌ها اجازه دادند که دستگاه‌های تنفس مصنوعی را به اشتراک بگذارند. این روش شامل استفاده از اتاق تجهیزات اورژانس برای اضافه کردن پورت‌های اضافه به یک دستگاه برای رساندن اکسیژن به صورت همزمان به چندین بیمار می‌شود.

روز جمعه فرماندار نیویورک اعلام کرد که قصد دارد از گارد ملی کمک بگیرد تا دستگاه‌های تنفس مصنوعی بدون استفاده در موسسات در مناطق شمالی نیویورک (Upstate) را جمع‌آوری و آن‌ها را دوباره در بیمارستان‌های شهر توزیع کند. این ایالت دارای کمبود شدید این دستگاه است و نزدیک به 50 درصد تجهیزات موردنیاز خود را تهیه کرده. رئیس جمهور آمریکا، «دونالد ترامپ» تخمین‌های صورت گرفته را به صورت عمومی مسخره کرده و آن‌ها را بدون ارائه مدارکی رد کرده است.

تا به امروز بیش از 1.2 میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار قربانیان به بیش از 65 هزار نفر رسیده. سهم آمریکا از آمار مبتلایان و قربانیان به ترتیب بیش از 311 هزار و 8450 نفر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۸ فروردین ۱۳۹۹

    حالا کار میکنه یا مثل اون ماسکهای اهدایی به ایتالیا که همه رو ریختن دوره؟
    آشغال سازهای آشغال خور

  • pylordvader
    pylordvader | ۱۷ فروردین ۱۳۹۹

    زنده باد چین بر خلاف پروپگاندا امریکا دنیا متوجه شد که چین و روسیه دوستان روز های سخت و امریکا نمک روی زخم تحریم و جنگ است
    ??❤️???

  • فراز
    فراز | ۱۷ فروردین ۱۳۹۹

    ما که از لحاظ امکانات سرآمد منطقه هستیم چرا به نیویورک کمک نمیکنیم؟

مطالب پیشنهادی