ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویندوز ۱۰
تکنولوژی

آپدیت جدید ویندوز ۱۰ باز هم سیستم کاربران را از کار می‌اندازد

کمپانی مایکروسافت همواره با نیت خیر آپدیت‌های ویندوز ۱۰ را منتشر می‌کند. با این حال تقریبا از هر ۱۰ آپدیتی که این کمپانی به دست کاربران رسانده، ۸ مورد آن مشکلات ریز و درشت ایجاد ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۰

کمپانی مایکروسافت همواره با نیت خیر آپدیت‌های ویندوز ۱۰ را منتشر می‌کند. با این حال تقریبا از هر ۱۰ آپدیتی که این کمپانی به دست کاربران رسانده، ۸ مورد آن مشکلات ریز و درشت ایجاد کرده است. آپدیت جدید این کمپانی نیز در دسته همان ۸ مورد قرار می‌گیرد. در ادامه با هم باگ‌های آپدیت KB4541335 را بیشتر بررسی می‌کنیم.

آپدیت ویندوز ۱۰ با کد KB4541335، یک آپدیت انتخابی است؛ یعنی کاربران می‌توانند آن را نصب نکنند که البته اکیدا پیشنهاد می‌شود همین کار را بکنید. از پایه‌ترین مشکلی که این آپدیت ارائه می‌کند، شروع خواهیم کرد؛ کاهش قدرت دستگاه. کاربرانی که آپدیت KB4541335 را روی دستگاه‌های خود نصب کرده‌اند، از کاهش شدید توان پردازشی دستگاه خود خبر می‌دهند.

بر اساس شکوه‌هایی که این دسته از کاربران در فروم‌های مایکروسافت نوشته‌اند، بروزرسانی فوق باعث شده تا باز شدن یک پنجره ساده در ویندوز ۱۰ به امری طاقت‌فرسا تبدیل شود. همچنین برخی دیگر از کاهش سرعت مرورگرهای خود خبر می‌دهند و چون از سرعت اینترنت مطمئن هستند، مشکل را از آپدیت جدید ویندوز ۱۰ می‌دانند.

ویندوز ۱۰

مشکل دیگر که با این بروزرسانی گریبان کاربران را گرفته، ناتوانی آن‌ها در بوت ویندوز است. این دسته از کاربران پس از نصب آپدیت KB4541335 و راه‌اندازی مجدد، دیگر نمی‌توانند وارد سیستم‌عامل شوند و کار برایشان در همان مراحل ابتدایی تمام خواهد شد. در این بین هستند افرادی که نه با مشکلات بوت مواجه شده‌اند و نه کارایی دستگاه آن‌ها به مشکل برخورده است.

این دست از کاربران پس از نصب جدیدترین آپدیت ویندوز ۱۰، به صورت عادی با سیستم خود کار می‌کند تا ناگهان با صفحه منحوس آبی که بین علاقه‌مندان (؟) بیشتر با نام «صفحه آبی مرگ» شناخته می‌شود، روبرو خواهند شد. دسته سوم شاید بیشترین ضرر را از این آپدیت ببیند، زیرا تصور کنید مشغول کار روی پروژه خود هستید که ناگهان همه چیز از دست خواهد رفت.

با این تفاسیر بهترین کار این است که آپدیت فوق را نصب نکنید یا اگر نصب کردید، هر چند دقیقه یکبار پروژه‌‌های خود را ذخیره کنید تا در صورتی که با صفحه آبی مواجه شدید، ضرر زیادی نبینید. مایکروسافت هنوز مشکلات فوق را تایید نکرده و به همین دلیل انتظار نمی‌رود به زودی این مشکلات برطرف شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • poison1364
    poison1364 | ۱۹ فروردین ۱۳۹۹

    ۱- آپدیت ذکر شده بعد از حذف دوباره به صورت اتوماتیک نصب میشه و اصلا انتخابی نیست
    ۲- دوستانی که مشکل دارند safemode وارد شده (اگه سیستم بالا نمیاد سه بار قبل از مرحله بارگذاری ویندوز با نگه داشتن دکمه فیزیکی خاموش کنید تا خودکار وارد منوی ریپیر و باقی ماجرا بشید) و کارت گرافیک (مخصوصا مدل های هیبریدی، amd سری radeon) رو از مدار پردازش خارج کنید (حتما به این روش: از دیوایس منیجر حذف نصب کرده، رفرش کنید تا چیپ رو گمنام بشناسه، چیپ گمنام رو disabale کنید)
    ۳- تا آپدیت بعدی صبر کنید

  • Mir Hossein Hashemi
    Mir Hossein Hashemi | ۱۹ فروردین ۱۳۹۹

    همون اپدیتی هست که رابط کاربری عوض میشه؟

  • پارسا
    پارسا | ۱۸ فروردین ۱۳۹۹

    روزی که مایکروسافت آپدیت سالم بده ما زنده نیستیم دیگه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی