ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ترابیت در ثانیه
تکنولوژی

دستیابی به نرخ انتقال ده ترابیت بر ثانیه با کمک سیگنال‌های ۲۰۰ گیگاهرتزی

متخصصان سیستمی طراحی کرده اند که پتانسیل انتقال داده با سرعت ۱۰ ترابیت بر ثانیه را داشته و در بستر مشابه هزاران بار سریعتر از پنهای باند فعلی است. این پروژه با مشارکت مخترع فناوری ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

متخصصان سیستمی طراحی کرده اند که پتانسیل انتقال داده با سرعت ۱۰ ترابیت بر ثانیه را داشته و در بستر مشابه هزاران بار سریعتر از پنهای باند فعلی است. این پروژه با مشارکت مخترع فناوری DSL صورت گرفته و کلید آن استفاده از سیگنال های با فرکانس بسیار بالا است.

افزایش روزافزون حجم داده ها و میزان تبادل آن نیاز به نرخ های انتقال بالاتر در بسترهای سیمی و بی سیم را به شدت افزایش داده و حالا محققان دانشگاه «براون» در «رود آیلند» آمریکا گام بلندی را در این راستا برداشته اند.

این گروه امکان ارسال سیگنال های ۲۰۰ گیگاهرتزی با فرکانس بسیار بالا از طریق سیم های مسی را آزمایش کرده اند که نتیجه آن دستیابی به لینکی است که داده ها را با نرخ چندین ترابیت بر ثانیه و به مراتب سریعتر از روش های فعلی ارسال می کند.

ترابیت در ثانیه

این آزمایش بر بستر DSL یا همان فناوری صورت گرفته که مخابره سیگنال های با فرکانس بالا در خطوط تلفن فعلی میسر می سازد اما در آن به جای استفاده از فرکانس های چند مگاهرتزی از نمونه هایی تا ۲۰۰ گیگاهرتزی استفاده کرده اند. آنها از طریق دستگاهی با دو سیم همراستا که دور آنرا غلافی فلزی فرا گرفته داده های موازی را به صورتی که تداخل پیدا نکنند منتقل کرده و سپس خروجی انرژی را در شبکه های از مربع های ۱۳ در ۱۳ میلی متری اندازه گرفتند.

محاسبات آنها حاکی از این است که در چنین سیستمی سرعت انتقال داده ها تا فاصله ۳ متری حدود ۱۰ ترابیت بر ثانیه است اما زمانی که این فاصله به ۱۵ متر برسد، سرعت هم به ۳۰ گیگابیت کاهش پیدا خواهد کرد. دلیل این افت هدر رفت انرژی از طریق غلاف فلزی است و به همین خاطر محققان در پی کاهش مقاومت آن هستند اما همین حالا هم می توان از آن برای انتقال داده در فواصل کوتاه مثل دیتاسنترها استفاده کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • herogame
    herogame | ۱۸ فروردین ۱۳۹۹

    ما قراره اینترنت 16 مگابیتی ارائه بدیم اوه اوه ببخشید حواسم نبود خطامنو بیشتر از 8 مگ نمیکشه ?

  • mamad r€Za
    mamad r€Za | ۱۸ فروردین ۱۳۹۹

    ایول بهشون،فقط میتونم اینو بگم.

مطالب پیشنهادی