ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طعنه شیائومی به هواوی روی جعبه مدل بین المللی می ۱۰ پرو

همانطور که می‌دانید کمپانی هواوی مدتی است درگیر تحریم‌های آمریکا شده و به سبب آن نمی‌تواند از سرویس‌های گوگل در گوشی‌های خود استفاده کند. همین محدودیت باعث شده تا کمپانی‌های رقیب و به خصوص شیائومی ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

همانطور که می‌دانید کمپانی هواوی مدتی است درگیر تحریم‌های آمریکا شده و به سبب آن نمی‌تواند از سرویس‌های گوگل در گوشی‌های خود استفاده کند. همین محدودیت باعث شده تا کمپانی‌های رقیب و به خصوص شیائومی گوی رقابت در بازار‌های اروپایی را از این غول چینی بدزدند. رقابت اما به این جا ختم نشده، زیرا کمپانی شیائومی روی جعبه‌های می ۱۰ پرو هواوی را کمی به سخره گرفته است.

کمپانی شیائومی به عنوانی یکی از رقبای داخلی و بین‌المللی هواوی به حساب می‌آید. به همین دلیل اصلا جای تعجب نیست که این دو در کمپین‌های تبلیغات خود، یکدیگر را به چالش بکشند. با این حال شیائومی پا را کمی فراتر گذاشته و از ناتوانی هواوی در عرضه محصولات خود با سرویس‌های گوگل نهایت (سوء) استفاده را کرده است. این کمپانی به صراحت روی جعبه نسخه بین‌المللی می ۱۰ پرو نوشته است:

با دسترسی آسان به برنامه‌های گوگل که به آن‌ها نیاز دارید

شیائومی

عدم دسترسی به سرویس‌های گوگل در کشور چین، موضوع چندان جدیدی نیست، زیرا این سرویس‌ها مدت‌های مدیدی است که توسط دولت از دسترس خارج شده‌اند. اوضاع برای کاربران بین‌المللی اما متفاوت بوده و به همین دلیل شیائومی نیز شعار تبلیغاتی بحث‌برانگیز خود را تنها روی جعبه نسخه جهانی می ۱۰ پرو درج کرده است.

همچنین با در نظر گرفتن قیمت اولیه می نوت ۱۰ پرو و هواوی P40 پرو (۱۰۰۰ یورو) می توان اینگونه برداشت کرد که شیائومی قصد دارد از عدم برخورداری پرچمدار هواوی به سرویس‌های گوگل برای افزایش فروش گوشی خود در بازار‌های اروپایی بهره ببرد. لازم به ذکر است که گوشی‌های هواوی در بازارهای اروپایی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و به همین دلیل اپل چین این رویه را پیش گرفته است.

در هر صورت باید دید تلاش تبلیغاتی موزیانه شیائومی آنطور که این کمپانی انتظار دارد، جواب می‌دهد یا نه. این موضوع تنها با گذر زمان مشخص خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Cahiers
    Cahiers | ۱۹ فروردین ۱۳۹۹

    جنس چینی مثل خود مردمش مزخرفه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی