ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ببر
علمی

شناسایی اولین ببر مبتلا به ویروس کرونا در باغ وحش نیویورک

ویروس کرونا که بزرگترین بحران کنونی جهان محسوب می‌شود، علاوه بر انسان‌ها می‌تواند حیوانات را نیز مبتلا کند. به تازگی نتیجه آزمایش کرونا یک ببر در باغ وحش برانکس نیویورک مثبت اعلام شده که اولین ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۰

ویروس کرونا که بزرگترین بحران کنونی جهان محسوب می‌شود، علاوه بر انسان‌ها می‌تواند حیوانات را نیز مبتلا کند. به تازگی نتیجه آزمایش کرونا یک ببر در باغ وحش برانکس نیویورک مثبت اعلام شده که اولین مورد در نوع خود است.

انجمن حفاظت از حیات وحش (WCS) رسما اعلام کرده که یک ببر ماده چهار ساله مالایی به کرونا مبتلا شده. به نظر می‌رسد این ویروس توسط یک کارگر به این ببر سرایت کرده. به گفته باغ وحش، تعدادی از گربه‌های بزرگ نیز علائم کرونا را از خود نشان ‌داده‌اند. انتظار می‌رود تمام آن‌ها کاملا بهبود پیدا کنند. این ببر با احتیاط بالا مورد آزمایش قرار گرفته و نتیجه آن توسط آزمایشگاه خدمات دامپزشکی ملی وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا تایید شده است.

این ببر چهار ساله، «نادیا» به همراه خواهرش آزول، یک جفت ببر آمور و سه شیر آفریقایی با مشکل سرفه‌های خشک مواجه بودند و تمامی آن‌ها کاهش اشتها را تجربه کرده‌اند. مسئولین باغ وحش اعلام کرده‌اند که گربه‌های بزرگ تحت مراقبت‌های دامپزشکی قرار دارند، هوشیار هستند و ارتباط آن‌ها با نگهبانان عادی است.

این سازمان معتقد است که نادیا توسط یک کارگر مبتلا به کووید-19، بیمار شده، البته این کارگر در آن زمان فاقد هرگونه علائم بوده. از زمان ابتلا این ببر به کرونا، باغ وحش اقدامات پیشگیرانه برای محافظت از کارکنان و حیوانات اعمال کرده است.

ببر

هنوز معلوم نیست این ویروس چگونه در بدن ببر و گربه‌ سانان بزرگ رشد می‌کند. این حیوانات از نزدیک مورد بررسی قرار می‌گیرند تا در صورت کشف موارد تازه، آن را با دیگران به اشتراک بگذارند. در حالی که مدرکی مبنی بر امکان انتقال کووید-19 توسط حیوانات وجود ندارد، محققان چینی به این موضوع پی برده‌اند که گربه‌های آلوده می‌توانند این ویروس را به گربه‌های دیگر منتقل کنند. بر اساس همین تحقیق، سگ‌ها کمتر از گربه‌ها با چنین موضوعی روبه‌رو می‌شوند.

وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده که برای اولین بار با چنین پرونده‌ای مواجه شده، در حالی که گزارشی از ابتلای حیوانات خانگی به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا گزارش نشده، توصیه می‌شود که افراد بیمار ارتباط خود را با حیوانات کاهش دهند. تا به امروز شما مبتلایان به کرونا در سراسر جهان از مرز 1.2 میلیون نفر عبور کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی