ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استفاده از فرکانس خالی صدا و سیما برای بهبود کیفیت اینترنت بررسی می‌شود

«علی ربیعی»، سخنگوی دولت در یک نشست خبری آنلاین اعلام کرد که استفاده از فرکانس خالی صداوسیما در جلسه آتی ستاد مبارزه کرونا مطرح و بررسی خواهد شد. وزارت ارتباطات در روزهای گذشته اعلام کرده ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۶

«علی ربیعی»، سخنگوی دولت در یک نشست خبری آنلاین اعلام کرد که استفاده از فرکانس خالی صداوسیما در جلسه آتی ستاد مبارزه کرونا مطرح و بررسی خواهد شد.

وزارت ارتباطات در روزهای گذشته اعلام کرده که رفع مشکل سرعت و کیفیت اینترنت موبایل منوط به آزادسازی فرکانس‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ است که در حال حاضر در اختیار صدا و سیما قرار دارد. آنطور که وزیر ارتباطات در لایو اینستاگرامی خود هم خبر داد، نامه‌ای به رییس جمهوری درباره لزوم گرفتن این فرکانس‌ها داده شده و حال سخنگوی دولت نیز با اشاره به این موضوع اعلام کرده که لزوم استفاده از این فرکانس‌ها به زودی بررسی خواهد شد.

هم‌اکنون به دلیل افزایش مصرف، ظرفیت فرکانسی در شبکه 4G پر شده و برای افزایش ظرفیت مجدد در این زمینه باید با همکاری صدا‌وسیما باند‌های ۷۰۰ و ۸۰۰ که در اختیار این سازمان است آزاد شود. دورکاری بسیاری از افراد و شروع آموزش‌های آنلاین دانشگاه‌ها و مدارس باعث شده که بسیاری از مردم به استفاده از اینترنت روی بیاورند و این حجم ناگهانی افزایش استفاده از اینترنت در کشور منجر به کاهش کیفیت و سرعت به ویژه در شبکه موبایل شده است.

علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست آنلاین خبری خود هم در پاسخ به خبرنگاران اعلام کرده که در جلسه آینده ستاد مبارزه با کرونا آزادسازی این فرکانس‌ها مورد بحث قرار خواهد گرفت. او در توضیح این موضوع که با توجه به اینکه در مدت گذشته به دلیل نیاز بخش‌های آموزشی و کسب‌وکارها به اینترنت چه اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است، گفت:‌

«در زمینه اینترنت خانگی دو اقدام را به طور همزمان پیش می‌بریم. یکی بالا بردن سرعت اینترنت تمامی کاربران تا ۱۶ مگابیت بر ثانیه که با دستور وزارت ارتباطات در حال اجرا شدن است و دیگری تبدیل سرویس‌های ADSL مردم به VDSL که در دو شهر تهران و قم در حال پیاده‌سازی است. در این طرح سرعت اینترنت خانگی کاربران حداقل ۴ برابر افزایش خواهد داشت.»

فرکانس 700

او با اشاره به اینکه در زمینه اینترنت همراه نیز آنطور که وزیر ارتباطات گزارش داده از تمام ظرفیت‌های فرکانسی موجود استفاده شده توضیح داد:

«ایجاد ظرفیت بیشتر در بخش تلفن‌همراه نیاز به باند فرکانسی دارد که در اختیار صدا و سیما است و حالا نیازمند این باندها هستیم. بنابراین در جلسه بعدی ستاد مبارزه با کرونا در مورد این آزادسازی بحث خواهیم کرد.»

در این نشست خبری، ربیعی از تصمیم برای رایگان شدن مصرف اینترنت ثابت و موبایل برای سایت‌های دانشگاهی خبر داد. همچنین او تاکید کرد که در یک ماه گذشته با همکاری‌های مشخص وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش ارائه آموزش از راه دور با پیشرفت‌های قابل توجه‌ای روبه‌رو شده است. هرچند این صحبت در حالی مطرح می‌شود که همچنان با تعطیل شدن تعطیلات نوروزی هم اقدام درخور و مناسبی از سوی سامانه «شاد» که توسط وزارت آموزش و پرورش رونمایی شد، صورت نپذیرفته است.

در طول سال‌های گذشته موضوع بازپس گیری باندهای فرکانسی ۷۰۰ و ۸۰۰ بارها و بارها به مجادله‌ای بین وزارت ارتباطات و صدا و سیما تبدیل شده و تا به امروز نیز ادامه دارد. برای روشن‌تر شدن این موضوع و دانستن کم و کیف آن می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Javad Fathi
    Javad Fathi | ۱۸ فروردین ۱۳۹۹

    کیفیت خودرو ها برسی میشود
    کمبود محتوی صدا و سیما برسی میشود
    حق مترجم ها برسی میشود
    پینگ بازی ها برسی میشود
    فرکانس ها برسی میشود
    بعدی چی میتونه باشه؟

  • pylordvader
    pylordvader | ۱۸ فروردین ۱۳۹۹

    واقعا دولت مبتذلی داریم

    • Mohammad amirseifi
      Mohammad amirseifi | ۱۸ فروردین ۱۳۹۹

      شما میتونی ساکت شی یا نه؟

      • Rayanlap
        Rayanlap | ۱۸ فروردین ۱۳۹۹

        فقط دولت مشکل داره ها،حواستون باشه،یه موقع هم فکر نکنید که همه تقصیرا رو میندازن گردن دولت که یه عده بی تقصیر جلوه کنن? یعنی این که فکر نکنی دولت ه

        • pylordvader
          pylordvader | ۱۸ فروردین ۱۳۹۹

          تنها عنصر مشکل ساز در شرایط فعلی کشور تنها و تنها دولت هست تقصیر هیچ کس هم نیست اینها عادت کردند با ابتذال کار خودشان را انجام دهند با ابتذال انتخابات را بردند و با ابتذال در مورد همه مشکلاتشان فرافکنی می کنند

    • ali_mlk
      ali_mlk | ۱۹ فروردین ۱۳۹۹

      آخه خودتم میدونی چی داری میگی؟ مگه فیلمه؟ طی این 40 سال کدوم دولت کار مثبتی کرده؟ رژیمی که سرانش از هرچیزی خوششون نیاد اسم ها و مفاهیم جدیدی درست میکنن و برای نابودی اون طرح در برابر اسلام و انقلاب میرارنش و نابودش میکنن، بدون اینکه قانونی برای جلوگيری از تند روهایی امثال شمام وجود داشته باشه، دیگه چطور امیدوار به بهبود شرایط باشیم؟

مطالب پیشنهادی