ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تمام گوشی‌هایی که طی هفته‌های آتی معرفی یا عرضه می‌شوند

اگرچه شیوع کرونا باعث شده شرکت‌ها تغییراتی در برنامه‌های خود ایجاد کنند، اما همچنان در هفته‌های آینده شاهد معرفی یا عرضه چندین گوشی جدید به بازار خواهیم بود. شرکت‌های سامسونگ و اپل در ادامه سال ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

اگرچه شیوع کرونا باعث شده شرکت‌ها تغییراتی در برنامه‌های خود ایجاد کنند، اما همچنان در هفته‌های آینده شاهد معرفی یا عرضه چندین گوشی جدید به بازار خواهیم بود. شرکت‌های سامسونگ و اپل در ادامه سال برای طرفداران خود محصولات ویژه‌ای درنظر گرفته‌اند.

فروش گوشی‌های هوشمند به علت شیوع ویروس کرونا در ماه اسفند کاهشی 38 درصدی نسبت به سال قبلی داشته و انتظار نمی‌رود فروش آن‌ها در فروردین افزایش چندانی داشته باشد. با وجود این موضوع تصمیم گرفتیم تمام گوشی‌هایی که طی هفته‌های آینده معرفی یا عرضه می‌شوند را معرفی کنیم.

سامسونگ گلکسی فولد 2

سامسونگ یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه گوشی‌های تاشو است. این برند کره‌ای سال گذشته میلادی از گوشی گلکسی فولد رونمایی کرد. این دستگاه به علت مشکلاتی که داشت، چند ماه دیرتر از انتظار وارد بازار شد. سامسونگ در اوایل سال جاری میلادی از دومین گوشی انعطاف پذیر خود، گلکسی زد فلیپ رونمایی کرد.

با توجه به مشکلات نسل اول گلکسی فولد و همچنین معرفی گلکسی زد فلیپ، انتطار می‌رود نسل جدید گلکسی فولد به موقع وارد بازار شود. برخی شنیده‌ها از معرفی این دستگاه در سه ماهه دوم سال جاری میلادی حکایت می‌کنند. از مشخصات احتمالی این گوشی گران قیمت می‌توان به نمایشگر شیشه‌ای با ابعاد بزرگتر از نسل قبلی و پشتیبانی از قلم S Pen اشاره کرد.

تاریخ احتمالی عرضه: شهریور - مهر

سامسونگ گلکسی نوت 20

راهنمای خرید گوشی دست دوم

گلکسی نوت 20 دومین گوشی قابل توجه سامسونگ برای امسال خواهد بود که طرفداران زیادی منتظر رونمایی از آن هستند. اگرچه شایعات به رونمایی از این دستگاه در تیر اشاره کرده بودند، اما انتظار می‌رود مرداد یا شهریور با آن ملاقات کنیم. این احتمال وجود دارد که سامسونگ این پرچمدار را طی یک مراسم آنلاین معرفی کند.

به احتمال زیاد این دستگاه به ویژگی‌های اصلی گوشی‌های سری گلکسی S20 مجهز می‌شود که برای مثال می‌توان به پشتیبانی از شبکه 5G و رفرش ریت 120 هرتز نمایشگر اشاره کرد. شاید سامسونگ دوربین 108 مگاپیکسلی گلکسی S20 اولترا را برای این محصول خود درنظر بگیرد.

تاریخ احتمالی عرضه: شهریور

آیفون SE

آیفون 9

انتظار می‌رود چند روز دیگر اپل از گوشی اقتصادی جدید خود رونمایی کند. احتمالا این برند در سال جاری 5 آیفون جدید معرفی می‌کند. در رابطه با نام این دستگاه ابهامات زیادی وجود دارد. در حالی که گزارش‌های اولیه از آن با نام آیفون 9 یاد کرده بودند، جدیدترین اطلاعات به آیفون SE 2020 اشاره دارند.

انتظار می‌رود این گوشی هوشمند که ترکیبی از آیفون‌های قدیم و جدید خواهد بود، با قیمت پایه 399 دلار وارد بازار شود. از آنجایی که به علت شیوع کرونا نمی‌توان مراسم فیزیکی برگزار کرد، این دستگاه به صورت آنلاین معرفی خواهد شد.

تاریخ احتمالی عرضه: فروردین - اردیبهشت

آیفون 12

آیفون‌های 5G

اگرچه هنوز اپل اشاره‌ای به پرچمداران سال 2020 خود نکرده، اما بسیاری از شنیده‌ها از آیفون 12، 12 پرو و 12 پرو مکس حکایت دارند. شیوع کرونا تولیدات شرکت‌های چینی را کاهش داده که این موضوع می‌تواند برای عرضه پرچمداران جدید اپل دردسر ایجاد کند، البته فاکسکان از عرضه به موقع آن‌ها خبر داده است. این محصولات از طراحی مشابه با آیفون 11 و آیفون 11 پرو بهره می‌برند و تعدادی از آن‌ها با شبکه 5G سازگار هستند.

تاریخ احتمالی عرضه: شهریور - مهر

گوشی‌های سری هواوی P40

هواوی در گذشته نه چندان دور از گوشی‌های سری P40 رونمایی کرد. هواوی P40 به همراه P40 پرو و P40 پرو پلاس این محصولات را تشکیل می‌دهند. نسخه پرو پلاس قابلیت زوم اپتیکال 10 برابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و در شرایط نوری ضعیف تصاویر باکیفیتی می‌گیرد. این گوشی هوشمند به علت عدم استفاده از سرویس‌های گوگل، در برخی بازارها عرضه نمی‌شود.

تاریخ عرضه: فروردین و خرداد

آنر 30

شرکت آنر قصد دارد در تاریخ 27 فروردین از گوشی‌های جدید خود رونمایی کند. آنر 30 به پردازنده Kirin 985 و آنر 30 پرو به چیپست Kirin 990 5G مجهز می‌شود. بر اساس شنیده‌ها، این گوشی‌های هوشمند از دوربین قدرتمندی بهره می‌برند. سنسور اصلی این دوربین احتمالا 50 مگاپیکسلی بوده که از سنسور سونی IMX700 استفاده می‌کند. این محصولات از سنسور 12 مگاپیکسلی اولترا واید و سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم اپتیکال 3 برابری نیز بهره می‌برند.

تاریخ احتمالی عرضه: اردیبهشت

شیائومی می 10 و می 10 پرو

شیائومی در تاریخ 24 بهمن از جدیدترین پرچمداران خود برای بازار چین رونمایی کرد. این محصولات در تاریخ 8 فروردین برای بازار جهانی معرفی شدند. شیائومی می 10 و می 10 پرو به چیپست اسنپدراگون 865، نمایشگر با رفرش ریت 90 هرتز و دوربین 108 مگاپیکسلی مجهز شده‌اند. شیائومی می 10 با قیمت پایه 799 یورو و می 10 پرو با قیمت پایه 999 یورو به فروش می‌رسند. انتظار می رود که طی هفته های آتی نسخه گلوبال این گوشی های پرچمدار وارد بازار کشورمان شوند.

تاریخ عرضه نسخه گلوبال: فروردین - اردیبهشت

گوگل پیکسل 4A و 4A XL

پیکسل 4a

سال گذشته میلادی گوگل از نسخه اقتصادی گوشی‌های خود، پیکسل 3A و 3A XL رونمایی کرد. انتظار می‌رود امسال با گوگل پیکسل 4A و 4A XL ملاقات کنیم که 4A احتمالا با قیمت پایه 399 دلار به فروش می‌رسد. این گوشی هوشمند از جک 3.5 میلی‌متری هدفون بهره می‌برد و دارای حفره درون نمایشگر است. البته احتمال ورود گوشی های پیکسل به بازار کشورمان بسیار ناچیز است.

تاریخ احتمالی عرضه: اردیبهشت

وان پلاس 8 و 8 پرو

وان پلاس 8

پرچمداران جدید وان پلاس در تاریخ 26 فروردین معرفی می‌شوند. وان پلاس 8 و وان پلاس 8 پرو از شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند و دارای نمایشگر با رفرش ریت 120 هرتز خواهند بود. این محصولات که برای تامین قدرت خود از چیپست اسنپدراگون 865 استفاده می‌کنند، احتمالا نسبت به نسل قبلی خود قیمت بالاتری خواهند داشت. انتظار می‌رود وان پلاس 8 لایت نیز همراه با آن‌ها معرفی شود.

تاریخ احتمالی عرضه: اردیبهشت

سونی اکسپریا 1 مارک 2

اکسپریا ۱ مارک ۲

اوایل اسفند سونی از پرچمداران جدید خود رونمایی کرد. اکسپریا 1 مارک 2 به صفحه نمایش 6.5 اینچی HDR OLED با رزولوشن 4K  و نسبت تصویر 21:9 مجهز شده است. سونی برای جدیدترین پرچمدار خود باتری 4000 میلی آمپر ساعتی، چیپست اسنپدراگون 865، 8 گیگابایت رم، 256 گیگابایت حافظه داخلی و دوربین اصلی سه گانه درنظر گرفته است.

تاریخ احتمالی عرضه: خرداد

سونی اکسپریا پرو

اکسپریا پرو

اکسپریا پرو یک گوشی با دوربین حرفه‌ای است. این دستگاه از دوربین اصلی سه گانه به همراه ویژگی‌های دوربین آلفا بهره می‌برد. از مشخصات آن می‌توان به صفحه نمایش 6.5 اینچی OLED با رزولوشن 4K و نسبت تصویر 21:9، پردازنده اسنپدراگون 865، 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد.

تاریخ احتمالی عرضه: خرداد

ردمی نوت 9 پرو

اوایل فروردین ردمی از گوشی نوت 9S یا همان نوت 9 پرو رونمایی کرد.  این گوشی هوشمند به یک باتری غول پیکر 5020 میلی آمپر ساعتی مجهز شده. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه ردمی نوت 9 پرو می‌توان به دوربین اصلی چهارگانه و حفره درون نمایشگر اشاره کرد. این دستگاه ابتدا وارد بازار سنگاپور و مالزی می‌شود. قیمت نسخه مجهز به 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی آن برابر با 215 دلار است. با توجه به استقبال خوب از نسل قبل، انتظار می رود این گوشی هم با قیمت مناسب به یکی از گزینه های اصلی کاربران در بازار کشورمان بدل شود.

تاریخ عرضه: فروردین

موتو جی استایلوس

موتو G8 استایلوس

بهمن ماه بود که موتورولا از دو عضو جدید خانواده موتو G رونمایی کرد. موتو جی استایلوس و موتو جی پاور به نمایشگر 6.4 اینچی، چیپست اسنپدراگون 665، 4 گیگابایت رم و سیستم عامل پیش فرض اندروید 10 مجهز شده‌اند. موتو جی استایلوس از قلم پشتیبانی کرده و دارای دوربین اصلی سه گانه است. موتورولا این دستگاه را با قیمت 300 دلار وارد بازار خواهد کرد.

تاریخ عرضه: اردیبهشت - خرداد

موتو جی پاور

موتو G8 استایلوس

تفاوت زیادی میان موتو جی پاور و موتو جی استایلوس وجود ندارد، البته همانطور که می‌توان حدس زد این دستگاه قلم ندارد. موتو جی پاور انرژی خود را توسط یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تامین می‌کند و با قیمت 250 دلار به فروش می‌رسد. روی پنل پشتی این دستگاه دوربین سه گانه با سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی قرار گرفته است.

تاریخ عرضه: اردیبهشت - خرداد

شما منتظر کدام گوشی هستید؟ به نظر شما کدام یک از این محصولات در بازار به موفقیت دست پیدا می‌کنند؟ نظر خود را با ما و دیگران کاربران در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • amirsx@
    amirsx@ | ۱۲ خرداد ۱۳۹۹

    redmi note9 pro max
    کِی وارد بازار ایران میشه؟؟ و قیمت احتمالیش چقده؟؟

  • loobia
    loobia | ۲۱ فروردین ۱۳۹۹

    نوکیا ۱۱۰۰ اپدیت نرم افزاریش کی میاد؟

  • ℳԊT
    ℳԊT | ۱۹ فروردین ۱۳۹۹

    ❤ گلکسی فولد 2 ❤

    ولی هیچی گوشی های GLX نمیشه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی