ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

محققان از رابطه بین آلودگی هوا و افزایش نرخ مرگ و میر کرونا می گویند

مطالعات جدید نشان می دهند رابطه ای بین زندگی طولانی مدت در شهرهای آلوده و افزایش نرخ مرگ و میر بیماری کووید 19 وجود دارد. پژوهشگران دانشگاه هاروارد داده های آلودگی هوای بیش از 3 ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

مطالعات جدید نشان می دهند رابطه ای بین زندگی طولانی مدت در شهرهای آلوده و افزایش نرخ مرگ و میر بیماری کووید 19 وجود دارد.

پژوهشگران دانشگاه هاروارد داده های آلودگی هوای بیش از 3 هزار شهر ایالات متحده و نرخ مرگ و میر کرونا در آنها را تا تاریخ 4 آوریل بررسی کرده و نتایج تحقیقات خود را در قالب مقاله تنظیم کردند. لازم به ذکر است که این مقاله در مرحله داوری همتا قرار داشته و قرار است در ژورنال New England Journal of Medicine منتشر شود.

مققان متوجه شدند کمترین تغییرات در میزان آلودگی هوا نیز روی نرخ مرگ و میر تأثیر می گذارد. برای مثال کسی که 10 سال در کشوری زندگی کرده که میزان آلودگی هوا در آن فقط یک میکروگرم بر متر مکعب بیشتر است، احتمال مرگش 15 درصد از کسی که در شهر پاک تری زندگی کرده بیشتر می شود.

آلودگی هوا

محققان می گویند اگر سطح ذرات PM۲.۵ در شهر منهتن در طول دو دهه گذشته فقط یک واحد کاهش پیدا کرده بود، اکنون نزدیک به 250 نفر بیمار کرونایی در این شهر زنده می ماندند.

این مساله نشان می دهد مقامات بهداشتی شهرهای آلوده باید با تلاش مضاعف و آمادگی بیشتر به مبارزه با کرونا بروند. «Rachel Nethery» استادیار آمار زیستی از دانشگاه هاروارد و نویسنده اصلی مقاله می گوید شیوع کرونا در شهرهایی که همیشه با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کنند پیامدهای شدیدتری خواهد داشت.

انجمن ریه آمریکا آلوده ترین شهرهای این کشور را منطقه لس آنجلس-لانگ بیچ و شهرهای دره مرکزی ایالت کالیفرنیا اعلام کرده است.

این تحقیق با وجود در نظر گرفتن فاکتورهایی مثل نرخ سیگار کشیدن در کشور آمریکا، بیماری های افراد فوت شده را بررسی نکرده است، بنابراین با محدودیت هایی همراه است. البته بسیاری از بیماری ها مثل آسم و مشکلات حاد ریوی که به نوع شدید بیماری کووید 19 ربط داده شده اند، به آلودگی هوا هم ربط دارند؛ بنابراین رابطه ای بین آلودگی هوا و افرایش نرخ مرگ و میر وجود دارد.

محققان می گویند در صورت دسترسی به داده های بیشتر تحقیق خود را به روز خواهند کرد ولی یافته های فعلی کفایت می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی