ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نگاهی به تمام گوشی‌های وان پلاس که تا امروز معرفی شده‌اند

وان پلاس یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند در جهان است. این شرکت چینی از 6 سال پیش در بازار حضور دارد و هرساله گوشی‌های جذاب و مقرون به صرفه خود را در اختیار ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۲:۰۰

وان پلاس یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند در جهان است. این شرکت چینی از 6 سال پیش در بازار حضور دارد و هرساله گوشی‌های جذاب و مقرون به صرفه خود را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. هفته آینده این برند از گوشی‌های سری وان پلاس 8 رونمایی می‌کند و به همین بهانه تصمیم گرفتیم نگاهی به تاریخچه گوشی‌های وان پلاس در طول 6 سال گذشته داشته باشیم.

در اردیبهشت سال 93 شرکت وان پلاس از اولین گوشی هوشمند خود با سیانوژن رونمایی کرد. این برند از ابتدا روی جامعه کاربری خود تمرکز کرده بود و برخلاف سایر تولیدکنندگان، تنها دو پرچمدار را در هر سال وارد بازار می‌کرد، البته این روند هم اکنون تغییر کرده. محصولات این شرکت بسیار مقرون به صرفه هستند.

در طول 6 سال گذشته شاهد عرضه 17 گوشی هوشمند از سوی این شرکت محبوب چینی بودیم و هم اکنون وان پلاس تبدیل به یک بازیگر اصلی در بازار شده است. یکی از دلایل افزایش محبوبیت این برند، قیمت درنظر گرفته شده برای گوشی‌های خود است. در حقیقت کاربران با پرداخت مبلغ مناسبی به عملکرد بالایی دست پیدا می‌کنند، البته نباید از OxygenOS و عملکرد روان آن نیز چشم پوشی کنیم.

وان پلاس در تاریخ 26 فروردین از جدیدترین محصولات خود یعنی گوشی‌های سری وان پلاس 8 رونمایی می‌کند. این دستگاه‌ها به مشخصات فنی قدرتمندی مجهز می‌شوند و از طراحی جذابی بهره می‌برند. در طی این سال‌ها طراحی گوشی‌های وان پلاس با روند بازار تغییر کرده و هم اکنون با گوشی‌های کشیده و بزرگی روبه‌رو هستیم که نشان از تکامل زبان طراحی این برند دارد.

در ادامه نگاهی به تمام گوشی‌های وان پلاس که در طول 6 سال گذشته معرفی شده‌اند، خواهیم داشت.

وان پلاس وان

در اردیبهشت 93 این گوشی هوشمند از راه رسید. قیمت این دستگاه تنها 299 دلار بود و نگاه‌های زیادی را جذب خود کرد. یکی از دلایل محبوبیت این دستگاه، مشخصات فنی آن با توجه به قیمت بود. این گوشی از صفحه نمایش 5.5 اینچی با نسبت تصویر 16:9 و رزولوشن 1080p، چیپست اسنپدراگون 801، 3 گیگابایت رم، 16/64 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی، جک 3.5 میلی‌متری هدفون، پورت Micro-USB و باتری 3100 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد.

مشخصات درنظر گرفته شده برای اولین محصول وان پلاس، حتی برای یک گوشی در سال 2020 قابل قبول به نظر می‌رسد. این گوشی هوشمند چندین ویژگی دارد که آن را تبدیل به دستگاهی نوستالژیک می‌کند که برای مثال می‌توان به نسبت تصویر 16:9 نمایشگر، دکمه‌های ناوبری خازنی و دوربین اصلی تکی اشاره کرد. این دستگاه با سیستم عامل اندروید 4.4.2 کیت کت وارد بازار شد و اندروید 6.0.1 مارشمالو آخرین بروزرسانی آن بود. اگرچه با یک سیستم عامل قدیمی برای سال 2020 روبه‌رو هستیم، اما وان پلاس وان همچنان عملکرد قابل قبولی دارد.

وان پلاس 2

در حالی که به نظر می‌رسید وان پلاس وان یک گوشی کامل است، این شرکت با معرفی نسل جدید آن، چندین ویژگی جدید در اختیار کاربران قرار داد. این گوشی هوشمند در نیمه سال 2015 معرفی شد و قیمتی برابر با 329 دلار داشت. خریداران می‌توانستند پنل پشتی این دستگاه را شخصی سازی کنند و جنس‌های مختلفی مانند کولار را برای آن سفارش دهند. کیفیت ساخت این دستگاه نسبت به مدل قبلی افزایش پیدا کرد و به آن سنسور اثر انگشت اضافه شد.

وان پلاس 2 اولین گوشی وان پلاس با پورت USB-C بود. در آن زمان پرچمدار سامسونگ، گلکسی S6 همچنان با پورت Micro-USB به فروش می‌رسید. این گوشی هوشمند به اسلایدر برای دسترسی سریع به پروفایل‌های نوتیفیکیشن مجهز بود. وان پلاس 2 به صفحه نمایش 5.5 اینچی IPS LCD با رزولوشن 1080p، چیپست اسنپدراگون 810، 3/4 گیگابایت رم، 16/64 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و باتری 3300 میلی آمپر ساعتی مجهز شده. یکی از نقص‌های این دستگاه، عدم پشتیبانی از NFC است.

وان پلاس ایکس

وان پلاس ایکس یک گوشی منحصر به فرد در زمان خود بود. این دستگاه در اواخر سال 2015 با قیمت 249 دلار وارد بازار شد. قیمت پایین به معنای حذف برخی ویژگی‌ها از این دستگاه بود که برای مثال می‌توان به عدم وجود سنسور اثر انگشت و NFC اشاره کرد. این گوشی هوشمند همچنین تنها با 16 گیگابایت حافظه داخلی، چیپست اسنپدراگون 801 و پورت Micro-USB در اختیار خریداران قرار گرفت. وان پلاس ایکس تنها گوشی این برند با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه محسوب می‌شود.

در حالی که این دستگاه نتوانست در بازار به موفقیت دست پیدا کند، طراحی آن برای بسیاری جذاب بود. کاربران به راحتی با یک دست می‌توانستند با آن کار کنند و پنل پشتی شیشه‌ای آن کیفیت خوبی داشت. برای مقایسه این دستگاه با محصولات مدرن می‌توان به گلکسی S10e اشاره کرد. نماینده سامسونگ 2.2 میلی‌متر بلندتر و 1 میلی‌متر ضخیم‌تر از وان پلاس ایکس است.

وان پلاس 3

وان پلاس 2 و وان پلاس ایکس به فروش مناسبی در بازار دست پیدا نکردند، بنابراین وان پلاس تصمیم گرفت تغییراتی در محصول 2016 خود ایجاد کند. وان پلاس 3 نتیجه این تغییرات بود. این گوشی هوشمند از طراحی جدیدی بهره می‌برد، مشخصات فنی قدرتمندی داشت، دوربین آن عکس‌های بهتری می‌گرفت و از فناوری شارژ سریع Dash پشتیبانی می‌کرد. این دستگاه قیمتی برابر با 389 دلار داشت و نشان داد سازنده آن می‌توان با برندهای مطرح سامسونگ، ال جی و اچ‌تی‌سی رقابت کند.

وان پلاس 3 به صفحه نمایش 5.5 اینچی AMOLED با رزولوشن 1080p، چیپست 14 نانومتری اسنپدراگون 820، حداکثر 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی و باتری 3000 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 20 واتی مجهز شده بود. این دستگاه دارای سیستم عامل پیش فرض اندروید 6.0.1 مارشمالو بود و در سال 2019 آخرین بروزرسانی خود، اندروید 9 پای را دریافت کرد.

وان پلاس 3T

به سراغ یکی دیگر از گوشی‌های وان پلاس می‌رویم که یک سنت شکنی برای سازنده خود بود. وان پلاس تصمیم گرفت برای اولین بار در یکسال از دو پرچمدار رونمایی کند. وان پلاس 3T به چیپست قدرتمند، باتری بزرگتر و دوربین سلفی بهتر در مقایسه با وان پلاس 3 مجهز شده بود و نسبت به آن 40 دلار گران‌تر بود و با قیمت 429 دلار به فروش می‌رسید. این گوشی هوشمند از پردازنده اسنپدراگون 821، دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی و باتری 3400 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد.

وان پلاس 3T اولین گوشی وان پلاس بود که در نسخه مجهز به 128 گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسید. قیمت این مدل برابر با 479 دلار بود. در حالی که این گوشی هوشمند به پردازنده اسنپدراگون 821 مجهز شده بود، از نظر عملکرد تفاوت چندانی با وان پلاس 3 نداشت. این دستگاه نیز سال گذشته میلادی بروزرسانی اندروید 9 پای را دریافت کرد.

وان پلاس 5

در حالی که وان پلاس 3 یک گوشی انقلابی بود، وان پلاس 5 در مقایسه با نسل قبلی چندین بهبود را تجربه کرد. این دستگاه دارای شاسی آلومینیومی بود و محل قرارگیری خطوط آنتن روی بدنه تغییر کرد. اگرچه ضخامت و وزن این گوشی هوشمند نسبت به وان پلاس 3T کاهش پیدا کرد، اما پنل جلویی آن‌ها شباهت بیش از حدی به یکدیگر داشتند.

وان پلاس 5 اولین گوشی سازنده خود با دوربین اصلی دوگانه بود. این دستگاه از سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی به همراه سنسور تله فوتو 20 مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال 1.6 برابری روی پنل پشتی خود بهره می‌برد. نسخه مجهز به 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی این دستگاه قیمتی برابر با 479 دلار داشت و اگر خواهان خریداری مدل مجهز به 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بودید، باید 539 دلار هزینه پرداخت می‌کردید.

از مشخصات این گوشی هوشمند می‌توان به چیپست 10 نانومتری اسنپدراگون 835، صفحه نمایش 5.5 اینچی AMOLED، سنسور اثر انگشت، دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی و پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 20 واتی اشاره کرد. این دستگاه با سیستم عامل پیش فرض OxygenOS 4.5 مبتنی بر اندروید 7.1.1 نوقا وارد بازار شد و هم اکنون بروزرسانی اندروید 9 پای را دریافت کرده است.

وان پلاس 5T

وان پلاس 5T نسبت به وان پلاس 5 تنها یک تفاوت داشت که البته بسیار مهم بود. وان پلاس بالاخره تصمیم به استفاده از نسبت تصویر 18:9 در گوشی‌های خود گرفت. این گوشی هوشمند از صفحه نمایش نمایش 6.01 اینچی امولد با رزلوشن 1080 در 2160 پیکسل بهره می‌برد. سنسور اثر انگشت این دستگاه نیز به پنل پشتی منتقل شد تا کاربران به یک نمایشگر کشیده‌تر و با حاشیه‌های کمتر دسترسی داشته باشند.

وان پلاس 5T اواخر سال 2017 وارد بازار شد و قیمتی برابر با 499 دلار داشت که 20 دلار گران‌تر از وان پلاس 5 بود. وان پلاس به جای سنسور تله فوتو برای دوربین اصلی این دستگاه، تصمیم گرفت از یک ماژول برای شرایط نوری ضعیف استفاده کند. این گوشی هوشمند از قابلیت فیس آنلاک بهره می‌برد و با سیستم عامل اندروید 7.1.2 نوقا وارد بازار شد، البته سال گذشته بروزرسانی اندروید 9 پای را دریافت کرد.

نسخه جنگ ستارگان وان پلاس 5T

گوشی‌های وان پلاس از این پس در نسخه‌های ویژه‌ای وارد بازار شدند. نسخه جنگ ستارگان وان پلاس 5T با همکاری دیزنی پیش از اکران فیلم Star Wars: The Last Jedi در اختیار خریداران قرار گرفت. این دستگاه با رنگ سفید و دکمه‌های مشکی و قرمز رنگ، یک گوشی جذاب به نظر می‌رسید. این گوشی هوشمند تنها در تعداد محدود و در بازار هند برای فروش عرضه شد و قیمتی برابر با 600 دلار داشت.

وان پلاس 6

کالبدشکافی وان پلاس 6

وان پلاس 6 را می‌توان دستگاهی با سومین نسل از زبان طراحی وان پلاس دانست. این گوشی هوشمند دارای بدنه شیشه‌ای به همراه فریم فلزی بود. وان پلاس 6 تبدیل به یکی از مهم‌ترین پرچمداران مقرون به صرفه در بازار شد که با قیمت پایه 529 دلار به فروش می‌رسید. وان پلاس این گوشی هوشمند را به صفحه نمایش 6.28 اینچی با نسبت تصویر 19:9 مجهز کرد که در بخش بالایی آن، یک برش قرار داشت. وان پلاس 6 آخرین محصول این شرکت با جک 3.5 میلی‌متری هدفون محسوب می‌شود.

این گوشی هوشمند به مشخصات فنی قدرتمندی مجهز شده و می‌توان به چیپست اسنپدراگون 845، دوربین اصلی دوگانه با سنسور اصلی 16 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی، 6/8 گیگابایت رم و باتری 3300 میلی آمپر ساعتی اشاره کرد. این گوشی هوشمند با سیستم عامل پیش فرض اندروید 8.1 اوریو وارد بازار شد و اوایل امسال به اندروید 10 بروزرسانی شد.

نسخه انتقام جویان وان پلاس 6

همکاری وان پلاس و دیزنی در سال 2018 نیز ادامه داشت و در این سال نسخه انتقام جویان وان پلاس 6 با قیمت 690 دلار وارد بازار هند و چین شد. این گوشی هوشمند با یک بسته‌بندی ویژه در اختیار خریداران قرار گرفت و روی پنل پشتی آن لوگوی انتقام جویان حک شده بود. این دستگاه مشخصات فنی یکسان با نسخه استاندارد وان پلاس 6 داشت، البته تنها در نسخه 256 گیگابایتی به فروش رسید.

وان پلاس 6T

این گوشی هوشمند دارای مشخصات مشابه با نسل قبلی بود، البته بهبودهایی را نیز تجربه کرد. سنسور اثر انگشت آن به زیر نمایشگر منتقل شد و همچنین از باتری بزرگتری بهره می‌برد. برش نمایشگر صفحه نمایش کوچکتر شد که استفاده از صفحه نمایش 6.41 اینچی با رزولوشن فول‌اچ‌دی پلاس را در پی داشت. استفاده از سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر مشکلات خود را داشت و همچنین وان پلاس تصمیم به حذف جک 3.5 میلی‌متری هدفون از آن گرفت.

وان پلاس 6T با قیمت پایه 549 دلار که تنها 20 دلار بالاتر از وان پلاس 6 بود، در اختیار خریداران قرار گرفت. نسخه پایه این دستگاه از 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد که 2 برابر نسل قبلی خود بود. از سایر مشخصات آن می‌توان به چیپست اسنپدراگون 845، دوربین اصلی دوگانه با سنسورهای 16 و 20 مگاپیکسلی و باتری 3700 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 20 واتی اشاره کرد.

وان پلاس 6T مک‌لارن ادیشن

گوشی‌های وان پلاس با همکاری خودروساز انگلیسی، مک‌لارن وارد دوره جدیدی شدند. اواخر سال 2018 شاهد رونمایی از نسخه مک‌لارن وان پلاس 6T بودیم که قیمتی برابر با 699 دلار داشت. برخلاف نسخه‌های ویژه در گذشته، مدل مک‌لارن در آمریکای شمالی برای فروش عرضه شد. این دستگاه قیمت بالایی داشت و به همین علت وان پلاس برای آن بسته‌بندی منحصر به فردی در نظر گرفت و تغییراتی در طراحی آن اعمال کرد.

علاوه بر طراحی، مشخصات فنی این گوشی هوشمند نیز نسبت به وان پلاس 6T بهبود پیدا کرد. وان پلاس آن را به 10 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی مجهز و برای اولین بار فناوری شارژ سریع 30 واتی را به محصولات خود اضافه کرد.

وان پلاس 7 پرو

2019 یکی از بهترین سال‌ها برای وان پلاس بود. این برند تعداد گوشی‌های خود را پس از مدت‌ها افزایش داد. وان پلاس 7 پرو پرچمداری قدرتمند و جذاب است که می‌تواند گوشی‌های پرچمدار برندهای سامسونگ، هواوی و گوگل را به چالش بکشد. این دستگاه قیمتی برابر با 669 دلار دارد که یعنی 120 دلار از وان پلاس 6T گران‌تر است. با پرداخت این هزینه بیشتر، به ویژگی‌های قابل قبولی دست پیدا می‌کنید.

وان پلاس 7 پرو به صفحه نمایش 6.67 اینچی امولد با رزولوشن +QHD و رفرش ریت 90 هرتز مجهز شده. یکی دیگر از قابلیت‌های منحصر به فرد این دستگاه، دوربین سلفی پاپ آپ است که باعث می‌شود حاشیه‌های اطراف نمایشگر به کمترین حالت ممکن برسد. قدرت این دستگاه توسط چیپست اسنپدراگون 855 تامین می‌شود که آن را 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌کند.

روی پنل پشتی این گوشی هوشمند دوربین سه گانه با سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی، سنسور تله فوتو 8 مگاپیکسلی و سنسور 16 مگاپیکسلی عریض قرار گرفته. انرژی این محصول توسط یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی تامین می‌شود که قادر به پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 30 واتی است. موتور ویبره این دستگاه عملکرد بسیار بهتری نسبت به نسل‌های قبلی دارد و از پنل پشتی شیشه‌ای مات بهره می‌برد.

وان پلاس 7

وان پلاس 7 در بهترین حالت، نسخه بروز شده وان پلاس 6T است. این دو گوشی هوشمند طراحی مشابهی دارند و تنها بخشی از مشخصات فنی وان پلاس 7 بهبود پیدا کرده‌اند. گوشی جدید وان پلاس به چیپست اسنپدراگون 855، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی، حافظه داخلی از نوع UFS 3.0 و اسپیکر استریو مجهز شده است.

وان پلاس 7 مانند وان پلاس 6T از صفحه نمایش 6.41 اینچی و باتری 3700 میلی آمپر ساعتی بهره می‌‌برد و از فناوری شارژ سریع 20 واتی پشتیبانی می‌کند. شاید وان پلاس 7 مانند نسخه پرو خود یک گوشی هیجان انگیز نباشد، اما همچنان به عنوان یک گوشی با قیمت کمتر از 500 دلار ارزش خرید بالایی دارد.

وان پلاس 7T

وان پلاس 7T

وان پلاس 7T بدون شک یکی از بهترین گوشی‌های سال 2019 محسوب می‌شود که با قیمت 599 دلار به فروش می‌رسد. این دستگاه از صفحه نمایش 6.55 اینچی AMOLED با رزولوشن فول‌اچ‌دی پلاس و رفرش ریت 90 هرتز بهره می‌برد. روی پنل پشتی آن یک ماژول دایره‌ای شکل قرار گرفته که دوربین اصلی سه گانه با سنسورهای 48، 8 و 12 مگاپیکسلی را میزبانی می‌کند.

وان پلاس 7T برای تامین قدرت خود به چیپست اسنپدراگون 855 پلاس مجهز شده و از 8 گیگابایت رم به همراه 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. این گوشی هوشمند از فناوری شارژ 30 واتی با نام Warp Charge 30T پشتیبانی می‌کند. وان پلاس 7T اولین گوشی با سیستم عامل پیش فرض اندروید 10 است و توانست در این زمینه گوشی‌های سری پیکسل 4 گوگل را شکست دهد.

وان پلاس 7T پرو

وا

وان پلاس 7T پرو ابعاد یکسانی با وان پلاس 7 پرو دارد و تنها بخشی از مشخصات فنی آن بهبود پیدا کرده. این گوشی هوشمند در برخی بازارها عرضه می‌شود و برای مثال در انگلستان قیمتی برابر با 699 پوند دارد. وان پلاس 7T پرو در نسخه پایه از 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد.

وان پلاس 7T پرو مانند 7 پرو از دوربین اصلی سه گانه با سنسورهای 48، 8 و 16 مگاپیکسلی بهره می‌برد و به صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED با رفرش ریت 90 هرتز مجهز شده است. انرژی آن را یک باتری 4085 میلی آمپر ساعتی تامین می‌کند که قادر به پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 30 واتی است.

وان پلاس 7T پرو مک‌لارن ادیشن

وان پلاس 7T پرو

این گوشی هوشمند اواخر سال گذشته میلادی معرفی و در برخی بازارها مانند هند و انگلستان با قیمت 799 پوند به فروش می‌رسد. بدنه وان پلاس 7T پرو مک‌لارن ادیشن مانند نسل گذشته خود رنگ نارنجی را میزبانی می‌کند. روی پنل پشتی آن لوگوی مک‌لارن حک شده و با جعبه‌بندی مخصوصی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد، البته محتویات درون جعبه نسبت به گذشته کاهش داشته. این گوشی هوشمند به صورت استاندارد به 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است.

برای گوشی‌های سری وان پلاس 8 آماده شوید

وان پلاس 8

پرچمداران آینده وان پلاس با ویژگی‌های قابل توجهی در تاریخ 26 فروردین رسما معرفی می‌شوند. انتظار می‌رود وان پلاس 8 و 8 پرو مجهز به صفحه نمایش امولد با رفرش ریت 120 هرتز، پشتیبانی از شبکه 5G و شارژ سریع 30 واتی، چیپست اسنپدراگون 865، رم از نوع LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.0 وارد بازار شوند.

آیا تا به امروز صاحب گوشی‌های وان پلاس بوده‌اید؟ به نظر شما وان پلاس می‌تواند روزی با برندهای سامسونگ و هواوی رقابت کند؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • Ali_s
    Ali_s | ۲۱ فروردین ۱۳۹۹

    با توجه به اینکه سالها از گوشی های نوت سامسونگ استفاده کردم و جدیدا از گوشی وان پلاس استفاده میکنم، میتونم چند تفاوت شون رو بگم

    سیستم عامل سامسونگ خیلی شلوغ و پر از برنامه های اضافیه که باعث میشه گوشی کند باشه ولی سیستم عامل وان پلاس خیلی نزدیک به اندروید خالصه که با توجه به اینکه از چیپ اسنپ دراگون هم همیشه استفاده می‌کنه،باعث شده گوشی خیلی روانتر و کم مصرف تر از سامسونگ باشه

    دوربین سامسونگ بهتره

    صفحه موبایل سامسونگ تا قبل از سری 7 وان پلاس ،خیلی بهتر از وان پلاسه

    باتری وان پلاس خیلی سریع شارژ میشه، دو برابر سریعتر از سامسونگ

    وسایل جانبی سامسونگ خیلی بیشتره،همه جا بازار هم هست،این نه

    این گوشی از لحاظ فنی خیلی خوبه،ولی چون چینیه ،در نظر بقیه چیپ میاد

    در کل گوشی خیلی خوبیه
    سرعت گوشی و سرعت شارژ استثناییش واسه اونایی که 24 ساعته گوشی دستشونه ،از بهترین خریداس

  • eimanarenji
    eimanarenji | ۲۱ فروردین ۱۳۹۹

    هر چی گوشی بود و کپی کرد

  • hadi Mehrzad
    hadi Mehrzad | ۲۱ فروردین ۱۳۹۹

    پرچمدار های این برند معمولا در زمان معرفی قیمت رقابتی نسبت به سایر برندها دارند ولی با گذشت زمان از معرفی گوشی مثلا بعد از یکسال که پرچمدار بعدی معرفی می شود شما می توانید پرچمدار سال قبل سایر برندها را با ۳۰,۴۰ درصد قیمت کمتر بخرید در صورتیکه برای وانپلاس اینطور نیست!؟

  • ℳԊT
    ℳԊT | ۲۱ فروردین ۱۳۹۹

    گوشی فقط GLX !

    • ℳԊT
      ℳԊT | ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

      همین که ایرانیه بستون نیست ؟

      بر‌‌‌ید با همو‌‌‌ن گوشیا‌‌‌‌ی چینی حا‌‌‌ل کنید ، ولی یاد‌‌‌‌تون با‌‌شه که ا‌‌‌ز کا‌‌لا‌‌ی ایر‌‌انی حما‌‌‌یت نکر‌‌‌دید و حق اعتر‌‌‌ا‌‌‌ض به او‌‌‌‌ضا‌‌‌ع مملکتو ند‌‌‌ار‌‌ید !!!

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی