ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اقتصاددانان: زیان مالی قرنطینه کمتر از عدم اجرای آن است

شیوع کرونا باعث شده مردم در بسیاری از کشورها قرنطینه شوند. در حالی که بسیاری از مردم فکر می‌کنند این موضوع باعث ضربه به اقتصاد می‌شوند، کارشناسان برجسته این حوزه نظر مخالفی دارند و عدم ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

شیوع کرونا باعث شده مردم در بسیاری از کشورها قرنطینه شوند. در حالی که بسیاری از مردم فکر می‌کنند این موضوع باعث ضربه به اقتصاد می‌شوند، کارشناسان برجسته این حوزه نظر مخالفی دارند و عدم کنترل کرونا را برای اقتصاد خطرناک‌تر می‌دانند.

اقتصاددانان در کشورهای مختلف با وجود اینکه قرنطینه هزینه‌های سنگینی به اقتصاد تحمیل می‌کند، از چنین اقدامی حمایت کرده‌اند. مردم در بسیاری از کشورها شغل خود را از دست داده‌اند و سرعت این روند از دهه 30 میلادی تا به امروز کم سابقه است. 10 میلیون آمریکایی برای بیمه بیکاری و 1 میلیون بریتانیایی برای اعتبار جهانی در طی دو هفته گذشته ثبت نام کرده‌اند.

شاخص مدیران خرید (PMI) موسوم به «شامخ» در کشورهای اروپایی شدیدترین روند نزولی را به ثبت رسانده‌. هم اکنون اکثر تحلیلگران انتظار دارند انقباض بزرگتر و سریع‌تری در اقتصاد جهانی نسبت به دوره بحران مالی ایجاد شود. در حالی که برخی به این موضوع اشاره می‌کنند که درمان اقتصاد بدتر از کرونا است، اقتصاددانان نظر مخالفی دارند.

«ریچل گریفیت»، مدیر انجمن اقتصادی سلطنتی بریتانیا و استاد اقتصاد در دانشگاه منچستر در این زمینه اعلام کرده:

«در زمانی که اطمینانی به آینده نیست، اکثر اقتصاددانان فکر می‌کنند که دولت باید دخالت کند.»

قرنطینه

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که اکثر اقتصاددان برجسته موافق قرنطینه هستند. جدیدترین نظرسنجی پنل اقتصادی متخصصان IGM دیدگاه اقتصاددانان را درباره این موضوع جویا شده که با توجه به بالا بودن احتمال شیوع کرونا، کنار گذاشتن قرنطینه زیان بیشتری به اقتصاد وارد می کند یا تداوم آن؟ 80 درصد با قرنطینه موافقت کردند و 20 درصد به آن پاسخی ندادند. حتی یک اقتصاددان نیز مخالف آن نبوده است.

در اروپا این موضوع که قرنطینه شدید و سخت‌گیرانه شامل تعطیلی کسب و کارهای غیرضروری و ایجاد محدودیت برای مردم، احتمالا در کوتاه مدت برای اقتصاد بهتر از اقدامات تساهل آمیز است، 65 درصد موافق دارد و تنها 4 درصد با آن مخالف هستند. اقتصاددانان به این موضوع اشاره می‌کنند که قرنطینه به اقتصاد هزینه وارد می‌کند اما اگر کرونا کنترل نشود، در آینده بیشتر به آن آسیب می‌زند.

به اعتقاد خانم گریفیت، موضوع قرنطینه بیش از اینکه اقتصادی باشد، پزشکی است. پزشکان باید تشخیص دهند چه زمانی قرنطینه تمام شود. اقتصاددانان باید بیشتر روی آینده تمرکز کنند و به سوالات مهمی در این زمینه پاسخ دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • mohammad_hody_jafary
    mohammad_hody_jafary | ۲۱ فروردین ۱۳۹۹

    کار درست رو دکتر آیت‌الله حسن روحانی انجام داد و تمام صنایع و ادارات رو باز کرد و مردم رو فرستاد تو خیابونا. اینها هم هیچی حالیشون نیست، یک مشت آدم بیسوادن.

  • meysam mohammadi
    meysam mohammadi | ۲۰ فروردین ۱۳۹۹

    دقیقا یک ساعت طول کشید تا تونستم معنی تیتر خبر رو بفهمم.تا حالا اینجوری هنگ نکرده بودم

    • رامین
      رامین | ۲۰ فروردین ۱۳۹۹

      خب دیگه پیر شدی

    • zitanix
      zitanix | ۲۱ فروردین ۱۳۹۹

      منم همینطور ?

مطالب پیشنهادی