ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ربات
تکنولوژی

برگزاری جشن فارغ‌التحصیلی به کمک ربات در ژاپن [تماشا کنید]

جشن فارغ‌التحصلی از دانشگاه عموما یکی از جشن‌های مورد علاقه دانشجویان به حساب می‌آید. اخیرا اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، بسیاری از این جشن‌ها لغو شده‌اند. از آن‌جایی که در ژاپن همه چیز متفاوت ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

جشن فارغ‌التحصلی از دانشگاه عموما یکی از جشن‌های مورد علاقه دانشجویان به حساب می‌آید. اخیرا اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، بسیاری از این جشن‌ها لغو شده‌اند. از آن‌جایی که در ژاپن همه چیز متفاوت است، برگزاری جشن فارغ‌التحصلی نیز باید به گونه‌ای متفاوت برگزار شود. از همین رو دانشجویان دانشگاه کسب و کار توکیو به کمک ربات و از راه دور در جشن فارغ‌التحصیلی خود شرکت کردند.

دانشجویان دانشگاه کسب و کار توکیو (BBA University) به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا ترجیح دادند تا مدارک کارشناسی ارشد خود را به صورت غیر حضوری دریافت کنند. البته غیر حضوری در ژاپن به منظور شرکت نکردن در جشن فارغ‌التحصیلی نیست. آن‌ها برای این کار از ربا‌ت‌هایی به نام «NewMe» که توسط هلدینگ ANA تولید می‌شود، استفاده کرده‌اند.

صورت آن‌ها به کمک وبکم‌های لپ‌تاپ روی یک تبلت نمایش داده می‌شد و ربات را به نیز به کمک برنامه کنترل از راه دور همان شرکت مذکور، هدایت می‌کردند. آن‌ها در این شرایط نیز فاصله‌گیری اجتماعی را رعایت کرده و هر کدام به نوبت به سمت سن رفته و مدارک خود را از رئیس دانشگاه دریافت کردند. البته دریافت مدارک نیز در نوع خود جالب بود. رئیس دانشگاه مدرک هر شخصی را روی یک دستگیره نصب شده روی ربات‌ها قرار می‌داد.

هر کدام از این دانشجویان نیز چند دقیقه در رابطه با مدت تحصیل خود و شرایط پیش آمده صحبت کردند. یکی از دانشجویان به نام کازوکی تامورا (Kazuki Tamura) گفته است:

من عقیده دارم که این تجربه‌ای جدید است. در خانه و محیطی خصوصی نشسته‌ام، در حالی که در محیطی عمومی مدرک دانشگاهیم را دریافت می‌کنم.

ربات

عوامل این دانشگاه امیدوارند روشی که توسط آن‌ها ارائه شده در دانشگاه‌های دیگر نیز رواج یابد. البته برگزاری مراسم تنها محدود به ۴ دانشجو شده بود تا همانطور که پیشتر گفتیم، فاصله‌گیری اجتماعی نیز رعایت شود. البته جشنی که در آن کلاه فارغ‌التحصیلی به هوا پرت نشود، جشن نمی‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی