ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کشف موجود لوله‌ای شکل عجیب در اعماق آب‌های استرالیا [تماشا کنید]

محققان در اعماق آب های سواحل غربی استرالیا از موجود خارق العاده ای فیلمبرداری کرده اند که بیننده را یاد فیلم های علمی-تخیلی و یوفوها می اندازد. پژوهشگران مؤسسه Schmidt Ocean Institute سوار بر کشتی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

محققان در اعماق آب های سواحل غربی استرالیا از موجود خارق العاده ای فیلمبرداری کرده اند که بیننده را یاد فیلم های علمی-تخیلی و یوفوها می اندازد.

پژوهشگران مؤسسه Schmidt Ocean Institute سوار بر کشتی تحقیقاتی RV Falkor و با استفاده از دستگاه کنترل از راه دور، در اعماق منطقه ای به نام Ningaloo Canyons در استرالیا ارگانیزم عجیبی را شناسایی کردند. این موجود «Apolemia» نام داشته و به خانواده لوله داران (Siphonophorae) تعلق دارد.

به گفته محققان این موجود، بزرگ ترین گونه ای است که تاکنون از آن در وضعیت حلقه زدن برای شکار فیلمبرداری شده و بیننده را یاد فیلم های علمی-تخیلی و موجودات فضایی می اندازد.

لوله داران موجوداتی هستند که به عروس دریایی و مرجان ها مرتبط بوده و در ظاهر به نظر می رسد یک موجود هستند، ولی در حقیقت از هزاران کلون تشکیل شده اند که با متصل شدن به یکدیگر، یک موجود کلی را شکل می دهند. آنها شکارچیان اعماق دریا هستند و با منتظر ماندن در کف دریا، موجوداتی که به دام سلول های نیش دار آنها می افتند را شکار می کنند.

محققان با استفاده از لیزر طول حلقه خارجی این موجود را حدوداً 15 متر تخمین زده اند. آنها می گویند طول کلی آن نزدیک به 47 متر یعنی به اندازه یک ساختمان 11 طبقه است. آنها به خاطر دمای بسیار پایین کف دریا که رشد کردن را کند می کند، سن این کلونی را ده ها یا صدها سال تخمین زده اند.

«Rebecca Helm» استادیار دانشگاه کارولینای شمالی در اشویل (University of North Carolina Asheville) پس از دیدن ویدیو اعتراف می کند که تاکنون هرگز در زندگی‌اش چنین موجودی را ندیده است:

«بیشتر کلونی هایی که من دیده ام، 20 سانتی متر تا حداکثر یک متر طول داشته اند، ولی این یکی نه تنها فوق العاده بزرگ است، بلکه رفتار شگفت انگیز شکار را هم از خودش بروز می دهد.»

منطقه Ningaloo Canyons اسرار متعددی را در دل خود جای داده و هنوز به طور کامل اکتشاف نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • azam_nuri
    azam_nuri | ۲۰ فروردین ۱۳۹۹

    امیدوارم بعدا نگن طناب بوده

  • mamad r€Za
    mamad r€Za | ۲۰ فروردین ۱۳۹۹

    خدا رو ببین چی کرده....

مطالب پیشنهادی