ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فناوری جدید MIT مبل را به ریموت کنترل تلویزیون تبدیل می‌کند [تماشا کنید]

فرض کنید روی مبل نشسته اید و می خواهید کانال تلویزیون را عوض کنید، ولی ریموت کنترل را پیدا نمی کنید و اسپیکر هوشمند نیز به فرامین صوتی شما واکنش نشان نمی دهد. آرزو می ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

فرض کنید روی مبل نشسته اید و می خواهید کانال تلویزیون را عوض کنید، ولی ریموت کنترل را پیدا نمی کنید و اسپیکر هوشمند نیز به فرامین صوتی شما واکنش نشان نمی دهد. آرزو می کردید فناوری آنقدر پیشرفت کرده بود که می توانستید با لمس کردن دسته مبل، تلویزیون را کنترل کنید. فناوری سنسورهای اسپری شدنی MIT این آرزو را به واقعیت تبدیل کرده است.

محققان آزمایشگاه هوش مصنوعی و علوم کامپیوتر مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) سیستمی به نام «SprayableTech» ساخته اند که به کاربر اجازه می دهد سطوح را به کنترلر تبدیل کند. در این فناوری با اسپری کردن مواد رسانا روی سطوح می توان آنها را به کلید لامپ و یا ریموت کنترل تلویزیون تبدیل کرد.

کاربر ابتدا طرح دلخواه را در ویرایشگر سه بعدی طراحی کرده و آن را به صورت شابلون چاپ می کند. بعد با اسپری کردن مواد مختلف از جمله مس، رنگ، دی‌الکتریک و فسفر طرح را روی سطح مورد نظر پیاده می کند. سپس باید به کمک میکروکنترلر طرح را به یک برد الکترونیکی که کدهای لمس و خروجی را اجرا می کند، متصل کرد.

این سیستم در حال حاضر به مقدار زیادی به شابلون وابسته است تا مواد در جای صحیح خود قرار گیرند و با میکروکنترلر ارتباط برقرار کنند، بنابراین در این مرحله نمی توان هر طرحی را آزادانه طراحی کرد. تیم توسعه دهنده در حال کار روی شابلون های ماژولار است تا کاربران دیگر نیازی به ویرایشگر سه بعدی و برش شابلون نداشته باشند.

فناوری سنسورهای اسپری شدنی MIT

محققان MIT با این سیستم اهداف بلند پروازانه ای را در سر می پرورانند. آنها می خواهند این سامانه را به ابزاری تبدیل کنند تا کاربران به واسطه آن از محیط اطراف خود به شیوه های نو استفاده کنند. آنها می خواهند با هنرمندان دیوارنگاری (گرافیتی) و معماران همکاری کرده و این سیستم را به شهرهای هوشمند و خانه های تعاملی بیاورند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mamad r€Za
    mamad r€Za | ۲۲ فروردین ۱۳۹۹

    ما به کجا میرویم؟؟؟

مطالب پیشنهادی