ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

بازار داغ زبان برنامه نویسی ۶۰ ساله در آمریکا بدنبال شیوع کووید ۱۹

در ایالات متحده آمریکا علاوه بر ونتیلاتور، ماسک صورت و کارکنان بخش بهداشت و درمان به گروه دیگری از متخصصان به شدت نیاز است: برنامه نویسان COBOL. فیل مورفی فرماندار نیوجرسی آمریکا از متخصصان کد نویسی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

در ایالات متحده آمریکا علاوه بر ونتیلاتور، ماسک صورت و کارکنان بخش بهداشت و درمان به گروه دیگری از متخصصان به شدت نیاز است: برنامه نویسان COBOL.

فیل مورفی فرماندار نیوجرسی آمریکا از متخصصان کد نویسی به زبان COBOL که چندین دهه (بالغ بر ۶۱ سال) قدمت دارد درخواست کرده برای مقابله با شیوع کووید ۱۹ اعلام آمادگی کنند چراکه بسیاری از سیستم های دولتی در این ایالت همچنان بر بستر این زبان برنامه نویسی کار می کنند.

لائورا کلی فرماندار کانزاس نیز گفته است که وزارت کار این کشور در فرایند مدرنیزه کردن سیستم ها از COBOL به زبان های برنامه نویسی جدید شیوع کرونا آغاز شد و حالا آنها مجبورند با سیستم های به شدت قدیمی کار را پیش ببرند.

ایالت کنتیکت آمریکا نیز تایید کرده که برای پردازش حجم بالای اعلام بیکاری از سوی کاربران با مشکل مواجه شده و سیستم های مورد استفاده آن که برپایه مین فریم COBOL و چهار سیستم مجزای دیگر کار می کنند با قدمت چهل ساله شان توانایی پاسخگویی به حجم بالای تقاضا را ندارند. این ایالت هم اکنون مشغول توسعه سیستم تازه ای است که البته تا قبل از سال آینده آماده نمی شود.

مورفی فرماندار ایالت نیوجرسی روز گذشته در اینباره گفت:

ما سیستم هایی داریم که بیشتر از ۴۰ سال از عمرشان می گذرد و این مساله پیامدهای متعددی دارد از جمله اینکه حالا به برنامه نویس های COBOL نیاز داریم. طی دو هفته اخیر بالغ بر ۳۶۲ هزار ساکن نیوجرسی از طریق این سیستم ها اعلام بیکاری کرده اند و کامپیوترهای چهل ساله ای که این درخواست ها را بررسی می کنند حالا توانایی مدیریت این حجم درخواست را ندارند.

زبانی که طرد شده است

برنامه نویسان COBOL

طبق اعلام موزه ملی تاریخ آمریکا COBOL که از سرواژه های عبارت Common Business Oriented Language به معنای زبان مشترک با محوریت کسب و کار گرفته شده نوعی زبان برنامه نویسی کامپیوتری است که در سال ۱۹۵۹ میلادی توسعه پیدا کرد.

جوزف استینبرگ از متخصصان امنیت سایبری در این باره به CNN گفته است:

این زبان برنامه نویسی در توسعه حجم قابل توجهی از سیستم های سازمانی طی دهه های ۶۰، ۷۰ و حتی ۸۰ میلادی به کار گرفته می شود اما با گذشت زمان کدنویس ها به دیگر زبان های برنامه نویسی مهاجرت کردند.

استینبرگ در ادامه اضافه کرد:

جمعیت کلی برنامه نویس های COBOL به مراتب کمتر از متوسط سنی یک کدنویس است. بسیاری دانشگاه های آمریکا نیز از دهه ۱۹۸۰ میلادی تاکنون در رشته های علوم رایانه خود این زبان را تدریس نکرده اند.

وابستگی جدی به زبانی ۶۰ ساله

علیرغم تعداد اندک برنامه نویس های COBOL گزارشی که رویترز در سال ۲۰۱۷ در این باره منتشر کرد نشان می دهد که همچنان ۲۲ میلیارد خط کد COBOL در این کشور وجود دارد و استفاده می شود. ۴۳ درصد از سیستم های بانکی آمریکا نیز بر پایه COBOL کار می کنند و ۹۵ درصد از امکانات دستگاه های ATM نیز به این زبان وابسته هستند.

حتی در دولت فدرال آمریکا نیز COBOL در سازمان هایی نظیر وزارت امور بازنشستگان نظامی، وزارت دادگستری و اداره تامین اجتماعی به کار می رود و سیستم های کاری به شدت به آن بستگی دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • pylordvader
    pylordvader | ۲۱ فروردین ۱۳۹۹

    ? ? ?

  • Reza12022
    Reza12022 | ۲۱ فروردین ۱۳۹۹

    بچه‌ها پاشیم بریم آمریکا

مطالب پیشنهادی