ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اخبار خودرو جهان؛ از ضرر هنگفت خودروسازان تا واکنش به طراحی جنجالی ب ام و

شرایط خاص جهان در چند وقت اخیر، زندگی روزمره را در بسیاری از کشورها تحت تاثیر قرار داده و شمار زیادی از کارخانه ها را به تعطیلی کشانده است. خودروسازی یکی از صنایعی است که ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۱:۰۰

شرایط خاص جهان در چند وقت اخیر، زندگی روزمره را در بسیاری از کشورها تحت تاثیر قرار داده و شمار زیادی از کارخانه ها را به تعطیلی کشانده است. خودروسازی یکی از صنایعی است که به خاطر شیوع کرونا متحمل ضرر و زیان سنگین شده؛ نبود مشتری در بازار و به تبع آن افت آمار فروش، مشکل در تامین قطعات و متوقف شدن خطوط تولید سه مشکل اصلی است که خودروسازان اکنون با آن دست و پنجه نرم می کنند.

با وجود مشکلاتی که بر شمردیم، صنعت خودرو کماکان به مسیر خود ادامه می دهد و در بحبوحه بحران کرونا نیز شاهد خبرهایی متنوع از آن در گوشه و کنار دنیا هستیم. اگر دوست دارید مروری اجمالی بر این خبرها داشته باشید، دعوت می کنیم با ادامه مطلب دیجیاتو را همراهی نمایید.

اولین خبر را از تسلا آغاز می کنیم، تجربه نشان داده خودروهای جدید این شرکت با مشکلات کیفی عدیده راهی بازار می شوند. این امر در رابطه با کراس اوور مدل Y نیز صادق است، چرا که بررسی های اولیه از وجود مشکلات زیاد در رنگ بدنه، عیوب مونتاژی و حتی شکستگی بعضی اجزا حکایت دارد. با توجه به اینکه مدل 3 نیز در ابتدا شرایط مشابهی داشت و تسلا به مرور توانست کیفیت آن را ارتقا دهد، پیش بینی می شود کیفیت تولید مدل Y نیز به تدریج افزایش پیدا کند.

دومین خبر انتخابی به جذب یک طراح برجسته دیگر توسط کمپانی کیا مربوط می شود. کره ای ها که از چند سال پیش به استخدام طراحان و مهندسان کارکشته روی آورده اند، اخیرا Jochen Paesen را نیز به جمع تیم طراحی خود اضافه کرده اند. آقای Paesen پیش از عزیمت به کره جنوبی، در چین نقش مدیریت دپارتمان طراحی داخلی شرکت NIO را بر عهده داشت. وی در شرکت ب ام و با طراحی کانسپت Vision Efficient Dynamics و سری 6 اتاق F12/13 به شهرت رسید. آقای Paesen که پس از ب ام و به فولکس واگن پیوست، طراحی فضای داخلی پیکاپ آماروک را هم در کارنامه دارد.

سومین خبر حائز اهمیت روزهای گذشته با لغو شدن نمایشگاه خودروی دیترویت در ارتباط است. با توجه به شیوع گسترده کرونا در ایالات متحده و افزایش تعداد بیماران، محل برگزاری نمایشگاه خودروی دیترویت به بیمارستانی موقت تبدیل خواهد شد. این نمایشگاه قرار بود برای اولین بار در تابستان برگزار شود که به سرنوشتی مشابه با نمایشگاه ژنو و پاریس دچار شد. برگزاری نمایشگاه های دیگری چون پکن و نیویورک و همچنین فستیوال سرعت گودوود نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد.

اخبار خودرو

معرفی نسل جدید از سدان سایز متوسط جنسیس G80 چهارمین خبر انتخابی ما برای شما مخاطبین گرامی است. این خودرو از لحاظ ظاهری کاملا دگرگون شده و اکنون پویاتر و جذاب تر از قبل دیده می شود. مثل شاسی بلند GV80، در این سدان لوکس نیز چراغ های اصلی دوگانه و جلوپنجره بزرگی که از لوگوی کمپانی برگرفته شده، شاخص ترین المان ها هستند. شیب زیبای سقف و ترکیب هنرمندانه آن با در صندوق عقب را می توان دیگر ویژگی ظاهری جذاب G80 دانست.

در داخل کابین جنسیس G80 با فضایی مدرن و با کیفیت روبرو هستیم. وجود نمایشگر 12.3 اینچی در پشت فرمان و نمایشگر 14.5 اینچی در قسمت میانی داشبورد، این خودرو را در کلاس خود متمایز از رقبا می کند. از لحاظ امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی این خودرو نه تنها هیچ دست کمی از رقبا ندارد، بلکه در مواردی فراتر از آنها ایستاده است.

جنسیس G80 مدل 2021 با موتورهای زیر به فروش خواهد رسید:

  • موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر با 300 اسب بخار قدرت و 421 نیوتن متر گشتاور
  • موتور 3.5 لیتری V6 با 370 اسب بخار قدرت و 530 نیوتن متر گشتاور
  • موتور 2.2 لیتری دیزلی چهار سیلندر با 207 اسب بخار قدرت و 441 نیوتن متر گشتاور

پنجمین خبر برگزیده این هفته به ضرر هنگفت فولکس واگن ارتباط دارد. هربرت دیس مدیرعامل فولکس واگن اخیرا در مصاحبه تلوزیونی با شبکه ZDF گفته به خاطر پاندمی ویروس کرونا، این شرکت هر هفته متحمل زیانی در حدود 2 میلیارد یورو می شود. آقای دیس افزوده اگر وضعیت به همین منوال پیش برود، تعدیل شماری از کارکنان دور از انتظار نخواهد بود. تعطیلی بازارهای مختلف و فعالیت کارخانه های اروپا با 50 درصد ظرفیت از جمله دلایل اصلی زیان هنگفت فولکس واگن هستند. بد نیست اشاره کنیم گروه فیات کرایسلر نیز در وضعیت مشابهی قرار دارد، با این تفاوت که بجای تعدیل نیرو تصمیم گرفته حقوق تمامی کارمندان را در سه ماه آینده به میزان 20 درصد کاهش دهد. حقوق مدیرعامل و سایر مدیران ارشد نیز به ترتیب 50 و 30 درصد کاهش می یابد.

اخبار خودرو

صحبت از ضرر مالی خودروسازان شد، در ششمین خبر انتخابی به طور خلاصه به این موضوع و میزان افت فروش کمپانی ها می پردازیم. جنرال موتورز به عنوان یکی از بزرگ ترین برندهای خودروساز اعلام کرده آمار فروش آن در سه ماهه نخست امسال به اندازه 7 درصد در مقایسه با سال قبل کاهش یافته است. فیات کرایسلر و هیوندای هم هم از افت 10 و 11 درصدی خبر داده اند. از میان سایر برندها فولکس واگن 13 درصد، پورشه 20 درصد، اینفینیتی 25 درصد، نیسان 30 درصد، مزدا 4 درصد و میتسوبیشی 15 درصد کاهش فروش را در سه ماهه نخست امسال تجربه کرده اند. در قاره سبز که یکی از قطب های اصلی صنعت خودروسازی محسوب می شود، وضعیت به حدی بحرانی شده که بسیاری از شرکت ها خواهان دریافت کمک های فوری از اتحادیه اروپا و اعضای آن هستند. طبق آمار تعطیلی کارخانه ها به خاطر شیوع کرونا، باعث عدم تولید حدود 1.23 میلیون خودرو شده؛ همچنین وضعیت موجود آینده شغلی 1.11 میلیون نفر از کارکنان شاغل در صنعت خودرو را با تهدید مواجه کرده است.

هفتمین خبر برگزیده را به همکاری جنرال موتورز و هوندا اختصاص داده ایم. بر اساس توافق انجام شده، هوندا با کمک شرکت آمریکایی دو خودروی الکتریکی توسعه خواهد داد. این خودروها بر مبنای پلتفرم مخصوص مدل های برقی جنرال موتورز ساخته شده و انرژی آنها توسط باتری اولتیومی این کمپانی تامین خواهد شد. هوندا ادعا می کند علی رغم استفاده از پلتفرمی مشترک، مدل های تولیدی خصوصیات رانندگی و کابین مختص خود را خواهند داشت. این دو خودرو در کارخانه های جنرال موتورز در آمریکا تولید شده و به عنوان مدل 2024 در این کشور و کانادا به فروش خواهند رسید.

هشتمین و آخرین خبر این مطلب به شرکت ب ام و مربوط می شود. حتما می دانید که جلوپنجره کلیوی شکل به بخشی از هویت محصولات این شرکت تبدیل شده، هر چند ابعاد نامتعارف آن در مدل های اخیر انتقادهایی را در پی داشته است. مدیر دپارتمان طراحی ب ام و در یک مصاحبه تاکید کرده با وجود برقی شدن تولیدات کمپانی در آینده نزدیک و عدم نیاز چنین مدل هایی به ورودی هوا، جلوپنجره کلیوی شکل از دماغه آنها حذف نخواهد شد. به جای خنک کردن رادیاتور، در مدل های برقی جلوپنجره کلیوی شکل احتمالا به یک پنل که میزبان انواع سنسورها و دوربین های پیشرفته است، تبدیل می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲۲ فروردین ۱۳۹۹

    سندی مونرو هرروز داره ویدیوهای باز کردن تسلا مدلy رو پخش میکنه.
    شرکت مونرو از کل جهان سفارش میگیره و خودروهارچ کامل بررسی میکنه و نحوه تولید هزینه ها،راههای کاهش هزینه و خیلی چیز های دیگ رو پیشنهاد میکنه.
    طبق نظر این شرکت بدنه تسلا مدل۳ افتضاح و سیستم های الکتریکی شاهکاری در حد اف۳۵ بودن.کلی پیشنهاد رایگان هم برای بهبود اوضاع به تسلا داد.
    الان با بررسی مدلy مشخص شده کیفیت تولید به شدت افزایش پیدا کرده و اون حالت بی تجربگی اصلا دیده نمیشه و در حد خودروسازان مطرحه.
    کلی از پیشنهاد های آقای مونرو هم رعایت شده،حتی یکشو چند وقت پیش ایلان ماسک هم توییت کرد و گفت مونرو با دیدنش خوشحال میشه

مطالب پیشنهادی