ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت: هکرها با سوء استفاده از بحران کرونا به همه کشورها حمله کرده‌اند

تحقیقات جدید مایکروسافت نشان می دهند هکرها به 241 کشور و منطقه در سراسر دنیا با موضوع ویروس کرونا حمله کرده اند. مایکروسافت در گزارش جدید خود خبر می‌دهد که همه کشورها حداقل یک مرتبه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

تحقیقات جدید مایکروسافت نشان می دهند هکرها به 241 کشور و منطقه در سراسر دنیا با موضوع ویروس کرونا حمله کرده اند.

مایکروسافت در گزارش جدید خود خبر می‌دهد که همه کشورها حداقل یک مرتبه با موضوع ویروس کرونا مورد حمله سایبری قرار گرفته اند. هکرها با در نظر گرفتن کشورهای آسیب دیده و افزایش جستجوهای اینترنتی در مورد این ویروس، در ایمیل های فیشینگ و بدافزارها به ویروس کرونا اشاره کرده و کاربر را به دام می اندازند.

گزارش جدید مایکروسافت از حمله سایبری با موضوع کرونا به تمام کشورها خبر می دهد

«Rob Lefferts»،  معاون رئیس Microsoft 365 Security و نویسنده گزارش با اشاره به تصویر فوق می گوید:

«آنچه در نقشه می بینید این است که موفقیت حمله سایبری رابطه مستقیمی با ابعاد پاندمی در کشورها دارد. کشورهایی که با بیشترین شیوع ویروس مواجه هستند، بیشتر مورد حمله سایبری با موضوع کرونا قرار می گیرند. سردرگمی، نگرانی و ترس باعث شده اند تا مردم روی هر لینکی کلیک کنند و هکرها در حال سوء استفاده از همین مساله هستند.»

مایکروسافت با استناد به ابزار امنیت سایبری این شرکت به نام Microsoft Threat Protection می گوید روزانه چیزی نزدیک به 60 هزار ایمیل با موضوع کووید 19 حاوی فایل ها یا لینک های مخرب به کاربران ارسال می شوند. خوشبختانه ایمیل های مخرب با موضوع کرونا درصد کمی (حدوداً 2 درصد) از کل ایمیل های کلاهبرداری را به خود اختصاص داده اند و آمار کلی حملات افزایش نداشته است.

هکرها علاوه بر بدافزار و ایمیل فیشینگ، با استفاده از حملاتی موسوم به «Zoombombing» در ویدیو کنفرانس ها و ملاقات ها اختلال ایجاد می کنند. البته شیوع ویروس کرونا به نفع همه هکرها نبوده چون گزارشی که اخیراً منتشر شده نشان می دهد هکرهای وابسته به دولت چین به خاطر عدم توانایی در دورکاری نتوانسته اند به شرکت های آمریکایی حمله کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sakaei
    Sakaei | ۲۱ فروردین ۱۳۹۹

    قرنطینه به هکرا هم فشار آورده ...
    دستشون بیکار واینمیسته

مطالب پیشنهادی