ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تماس VoNR
تکنولوژی

اوپو نخستین تماس VoNR خود را در همکاری با اریکسون انجام داد

در عصر 4G عمده تمرکز صنعت موبایل روی انتقال سریعتر دیتا قرار گرفت و کمتر به بهبود تماس های تلفنی سنتی اهمیت داده شد؛ به همین خاطر نیز سرویس های مبتنی بر تکنولوژی VoLTE یا صدا ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

در عصر 4G عمده تمرکز صنعت موبایل روی انتقال سریعتر دیتا قرار گرفت و کمتر به بهبود تماس های تلفنی سنتی اهمیت داده شد؛ به همین خاطر نیز سرویس های مبتنی بر تکنولوژی VoLTE یا صدا بر بستر LTE با کمی تاخیر و البته به صورت ناهماهنگ ارائه شدند. حالا با گسترش هر چه بیشتر شبکه های 5G و دستگاه های پشتیبانی کننده از آن در سراسر دنیا، همین سناریو در حال تکرار شدن برای شبکه های نسل پنجم است: شرکت چینی اوپو صبح امروز خبر داد که می خواهد اولین تولید کننده موبایل در دنیا باشد که پشتیبانی از تماس VoNR یا صدا بر بستر رادیوی جدید (منظور همان 5G) را به تلفن های همراه تولیدی اش می آورد؛ استانداردی پیشرفته برای تماس های ویدیویی و صوتی از طریق شبکه نسل پنجم.

به لطف این پیشرفت گوشی های اوپو که توان پردازشی خود را از چیپ های Dimensity 1000L مدیاتک می گیرند پس از اتصال به سخت افزار برج های مخابراتی اریکسون قادر به برقراری این تماس ها شدند. اوپو مدعی شده که تست این چیپ ها روی طرح های تجاری گوشی های جدیدش و البته شبکه 5G راه اندازی شده در استکهلم سوئد با موفقیت انجام شده است و تماس های  صوتی و تصویری VoNR آن نیز تقریبا به صورت آنی انجام گرفته است.

تماس VoNR

VoNR ضمن آنکه وعده بهبود کیفیت تماس های صوتی و تصویری را می دهد تاخیر یا لتنسی پایینی دارد و اختلاف میان ارسال و دریافت پاسخ ها در آن نیز کمتر می شود. اوپو خاطرنشان کرده که به جدای از ملاحظات زیبایی شناسی ارتباطات VoNR بر بستر 5G نسبت به راهکارهای فعلی ویدیو کنفرانس امنیت بالاتری دارند و برخلاف زوم، اسکایپ و دیگر راهکارهای چت خبری از واسطه در آنها نخواهد بود. از آنجایی که در این برهه کار کردن از منزل بیشتر از پیش رایج شده است انتظار می رود که امنیت و کیفیت تماس های 5G تفاوتی چشمگیر در کسب و  کارها ایجاد کند.

باید اشاره کنیم که بسیاری شرکت های سازنده چیپست اعلام کرده اند که تلاش دارند پشتیبانی از VoNR را در محصولاتشان فراهم کنند اما جدول زمانی ارائه این قابلیت هنوز نامشخص است. هواوی در ماه می گذشته خبر داد که اولین تماس VoNR دنیا را با موفقیت روی یک شبکه مستقل 5G و دو گوشی تجاری خود انجام داده است اما خاطرنشان کرد که صرفا در حال انجام تست است. کوالکام نیز وعده داده که نسل سوم از مودم های 5G خود به نام اسنپدراگون X60 را با پشتیبانی از این قابلیت تا اوایل سال ۲۰۲۱ وارد بازار می کند. در دسامبر سال گذشته نیز مدیاتک و اریکسون اعلام کردند که با موفقیت VoNR را تست کرده اند که امروز مشخص شد این همکاری با شرکت اوپو بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی