اوایل امسال بود که مایکروسافت از برنامه هایش برای یکپارچه سازی کرنل کامل لینوکس با ویندوز ۱۰ حرف زد و حالا از امکان دسترسی به فایل های لینوکس از طریق فایل اکسپلورر خبر داده است. البته کاربران از ویندوز ۱۹۰۳ امکان دسترسی به فایل های لینوکس را داشته اند اما  به لطف قابلیت تازه ای که به بیلد ۱۹۶۰۳ ویندوز اضافه شده این کار سهولت بیشتری پیدا کرده است.

برای این منظور کافی است فایل اکسپلورر ویندوز را باز کنید تا در آن قسمت تاکس یا همان پنگوئن لینوکس را در پنل سمت چپ پنجره ببینید. با کلیک روی این آیکون میتوانید نمایی از تمامی توزیع های لینوکس خود را ببیند و با انتخاب هر کدام از آن توزیع ها نیز در فایل سیستم روت مربوط به آن قرار می گیرید.

در جای دیگر این بیلد که در اختیار اعضای فست رینگ قرار گرفته است پیشنهاداتی برای پاکسازی در بخش تنظیمات حافظه قرار دارد که آزادسازی فضای حافظه را با انتخاب و دیلیت فایل های بدون استفاده میسر می کند. علاوه بر این، دسترسی به اپلیکیشن خبری مایکروسافت نیوز بار نیز از طریق این بیلد فراهم شده است. این اپ سفارشی سازی جدید به شکلی زیبا و مرتب در حاشیه صفحه نمایش داده می شود و در طول روز به روز رسانی می گردد. اگر هم اپ خبر حواستان را پرت می کرد و تمایلی به نمایش داده شدن آن در حاشیه پنجره نداشتید صرفا با یک کلیک میتوانید آن را کوچک کنید.

از دیگر آپدیت های ارائه شده توسط مایکروسافت که البته رسما توسط این شرکت اعلام نشده صفحه تازه ای به نام What’s new یا تازه هاست که به قسمت تنظیمات اضافه شده است و قابلیت های جدید درون سیستم عامل را نمایش می دهد. این قابلیت توسط Albacore هکر ویندوز ۱۰ فاش شده هرچند که کمی بعد از انتشار این خبر Brandon LeBlanc از مایکروسافت توییتی را منتشر کرد مبنی بر اینکه قابلیت مذکور درون کد بیلد جدید پنهان شده و برای اینسایدرها فعال نیست. روشن است که بعد از عرضه رسمی این قابلیت خبرهای بیشتری در رابطه با آن در اختیارتان قرار می دهیم.