ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

محققان: ویروس کرونا به سه نوع جهش پیدا کرده است

محققان دانشگاه کمبریج با نقشه برداری از تاریخچه ژنتیکی ویروس کرونا از ماه دسامبر تا ماه مارس دریافتند این ویروس همزمان با سرایت کردن به کشورهای مختلف به سه نوع جهش پیدا کرده است. پژوهشگران ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۵:۴۱

محققان دانشگاه کمبریج با نقشه برداری از تاریخچه ژنتیکی ویروس کرونا از ماه دسامبر تا ماه مارس دریافتند این ویروس همزمان با سرایت کردن به کشورهای مختلف به سه نوع جهش پیدا کرده است.

پژوهشگران در مطالعات خود متوجه شدند سه نوع ویروس کرونا با شباهت های زیاد به یکدیگر وجود دارد و آنها را A, B و C نامگذاری کردند. آنها دریافتند نوع A همان ویروسی است که از خفاش ها و پنگولین ها به انسان سرایت کرده ولی شایع ترین ویروس چین نیست. رایج ترین نوع ویروس کرونا در چین، نوع B است که از شب کریسمس در این کشور شیوع پیدا کرد.

شناسایی سه نوع ویروس کرونا در جهان

نوع A، شایع ترین نوع در کشورهای استرالیا و آمریکا بوده است. بیش از 400 هزار نفر در ایالات متحده به بیماری کووید 19 مبتلا شده اند که دو سوم آنها از نوع A بوده اند.

نوع B از نوع A مشتق شده و رایج ترین ویروس شهر ووهان و به طور کلی مناطق شرق آسیا بوده است. محققان دریافتند نوع B رایج ترین نوع کشور انگلستان هم هست و سه چهارم موارد ابتلا در این کشور از این نوع بوده است. کشورهای سوئیس، آلمان، فرانسه، بلژیک و هلند نیز بیشتر با همین نوع آسیب دیده اند.

نوع C به عنوان «دختر» نوع B شناخته شده و از طریق سنگاپور به کشورهای اروپایی سرایت کرده و در بیماران کشورهای فرانسه، ایتالیا، سوئد و انگلستان شناسایی شده است.

محققان می گویند ویروس کرونا برای شکست دادن سیستم ایمنی بدن جمعیت های مختلف، همواره در حال جهش است.

تاکنون بیش از 1 میلیون و 611 هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده اند و 96 هزار و 783 نفر جان خود را بر اثر آن از دست داده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (39 مورد)
  • Amir pc
    Amir pc | ۲۳ فروردین ۱۳۹۹

    یعنی دیگه من روغن بنفشه نمالم؟؟

    • pylordvader
      pylordvader | ۲۴ فروردین ۱۳۹۹

      شما خاطرات جاسوس همفر را بخوانید می فهمی روغن بنفشه را کجایت بمالی چون تا من می خوانم کلیه علمای مذهبی و پزشکان توصیه دیگری می کنند دو سه تا جاسوس موساد چادری هستند اون ها چرت و پرت می گویند

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی