ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماجرای جالب شکل گیری برند مرسدس بنز براساس یک لغت اسپانیایی

وقتی صحبت از خودروهای لوکس می شود، مرسدس بنز یکی از اولین برندهایی است که به ذهن خطور می کند. نام این شرکت آلمانی همواره با کیفیت و تجمل گره خورده و محصولات آن طرفداران ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۸:۰۰

وقتی صحبت از خودروهای لوکس می شود، مرسدس بنز یکی از اولین برندهایی است که به ذهن خطور می کند. نام این شرکت آلمانی همواره با کیفیت و تجمل گره خورده و محصولات آن طرفداران بی شماری در کشورهای مختلف جهان از جمله ایران دارند. اما آیا تاکنون فکر کرده اید که واژه مرسدس از چه زمانی و به چه علت به هویت این شرکت اضافه شده است؟

مرسدس

در پاسخ به این سوال باید گفت مرسدس یک دختر 11 ساله بود که 120 سال پیش اسمش وارد صنعت خودرو شد. در دوم آوریل سال 1900، شرکت دایملر موتور (Daimler-Motoren-Gesellschaft) تصمیم گرفت محصولات خود را با برند مرسدس (Mercédès) عرضه کند. مرسدس فرزند تاجری به نام امیل یلینک (Emil Jellinek) بود. این تاجر اتریشی در زمینه فروش خودروهای تولیدی دایملر موتور و ثبت آنها برای مسابقات اتومبیلرانی فعالیت می کرد.

در زبان اسپانیایی مرسدس به معنای مهربانی و بخشش است. اولین خودرویی که شرکت دایملر موتور پس از دختر آقای یلینک راهی بازار کرد، مرسدس 35 PS نام داشت. این خودرو سال 1901 و در مسابقات هفتگی Nice نشان داد که از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. تکنولوژی های فراتر از زمان و طراحی ظریف و شیک از جمله دلایل استقبال زیاد از مرسدس 35 PS بود.

در گردهمایی پاریس اتومبیل در سال 1902، امیل یلینک عکس بزرگی از مرسدس را در غرفه دایملر آویخت و در همان سال این شرکت مرسدس را به عنوان نشانی تجاری ثبت کرد. یک سال پس از این اتفاق، تاجر اتریشی نام خانوادگی خود را به یلینک-مرسدس تغییر داد.

کانسپت مرسدس بنز ویژن سیمپلکس، این خودروی مفهومی به احترام مدل قدیمی 35 PS توسعه یافته و هدف از تولید آن ایجاد ارتباط بین گذشته و آینده کمپانی است

پس از مرسدس 35 PS، حروف مرسدس با افتخار روی رادیاتور سایر اتومبیل های سواری شرکت دایملر نقش می بست. سرانجام در سال 1926، زمانی که دایملر و بنز با هم ادغام شدند، شرکت جدید با نام مرسدس-بنز به فعالیت پرداخت.

آنطور که مرسدس بنز اعلام کرده، این کمپانی تنها برند خودرویی است که نام آن ریشه در اسمی زنانه دارد. بتینا فتزر مدیر بازاریابی مرسدس بنز در این باره گفته بانوانی مثل مرسدس یلینک و برتا بنز از همان ابتدا داستان موفقیت کمپانی آلمانی را شکل داده اند. وی افزوده با طرح ابتکاری She’s Mercedes که در سال 2015 پایه گذاری شده، شرکت مرسدس بنز بیش از پیش به مشتریان زن خود احترام می گذارد. خانم فتزر اضافه کرده آینده مرسدس بنز ترکیبی جذاب از استفاده بهینه و تجمل خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۲۲ فروردین ۱۳۹۹

    در بحران نفتی دهه هفتاد هم که مرسدس در معرض ورشکستگی بود، دست ب دامن شاه ایران شد که با خرید عمده سهامش برای ایران و سفارش مدل موفق جی واگن برای ارتش شاهنشاهی از بحران گربخت و چندسال بعد کل سهام ایران را بالا کشیدن.
    مثل سرمایه گذاری در کروپ آلمان، چیفتن انگلستان و خیلی جاهای دیگه...

  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۲۲ فروردین ۱۳۹۹

    البته این قسمتش را اشاره نکردید ک اون تاجر اتریشی پذیرفت کل ماشینهای موجودی بنز را یکجا بخره بشرطی ک اسم دخترش در نام کمپانی درج بشه. از قضا دایملر هم که با مشکل فروش و کمبود سرمایه مواجه بود، پذیرفت.

مطالب پیشنهادی