ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت احتمالی جدید iOS 14 فاش شد؛ امتحان کردن اپ‌ها بدون نیاز به نصب

امتحان کردن برنامه ها پیش از نصب آنها ایده جالبی است و ظاهراً اپل قصد دارد در آپدیت iOS 14 این قابلیت را امکان پذیر کند. سایت 9to5Mac کدهای نسخه اولیه iOS 14 را بررسی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۰

امتحان کردن برنامه ها پیش از نصب آنها ایده جالبی است و ظاهراً اپل قصد دارد در آپدیت iOS 14 این قابلیت را امکان پذیر کند.

سایت 9to5Mac کدهای نسخه اولیه iOS 14 را بررسی کرده و گزارش می کند که اپل به دنبال روشی است تا تست کردن برخی قسمت های اپ های شخص ثالث را بدون نیاز به نصب آنها در iOS 14 امکان پذیر کند. این قابلیت به کاربران اجازه می دهد تا با اسکن کردن کد QR، بخش هایی از برنامه را پیش از نصب امتحان کنند.

قابلیت یاد شده بخشی از یک API جدید در iOS 14 به نام «Clips» است که به توسعه دهندگان اجازه می دهد محتواهای تعاملی و دینامیک اپ های خود را پیش از نصب به کاربر نشان دهند.

در این قابلیت زمانی که کاربر کد QR را اسکن می کند، کارتی روی نمایشگر ظاهر می شود که اجازه دسترسی به قسمت هایی از اپ را می دهد. کاربران از طریق همین کارت می توانند نسخه کامل اپ را از اپ استور دانلود کرده و یا در صورت نصب بودن اپ، محتوا را درون اپلیکیشن ببینند.

برای مثال اگر کاربر کد QR یکی از ویدیوهای یوتیوب را داشته باشد ولی اپ رسمی آن را روی آیفون نصب نکرده باشد، با اسکن کردن کد QR در iOS 14 ویدیو به جای نمایش در صفحه مرورگر، روی یک کارت شناور نمایش داده می شود.

اپل در حال آزمایش کردن این قابلیت جدید در اپلیکیشن های OpenTable, Yelp, DoorDash, اپ Second Screen سونی و یوتیوب است.

این قابلیت شباهت هایی به قابلیت Slices اندروید دارد که برشی از اپلیکیشن ها را در صفحه نتایج جستجوی گوگل اسیستنت نمایش می دهد. قابلیت Instant App این سیستم عامل هم به شما اجازه می دهد تا با ضربه زدن روی لینک نسخه ساده شده اپ را باز کنید.

سایت 9to5Mac می گوید در حال حاضر در کدهای iOS 14 به سازگاری Clips با کد QR اشاره شده، بنابراین معلوم نیست اپل برنامه ای برای سازگار کردن آن با Spotlight، سیری یا بخش های دیگر iOS دارد یا یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • O۹Erd
    O۹Erd | ۲۲ فروردین ۱۳۹۹

    این همون instant play پلی استور نیس؟

مطالب پیشنهادی