ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چاینا تلکام
تکنولوژی

آمریکا به دنبال اخراج چاینا تلکام؛ سرنوشت تلخ هواوی تکرار می‌شود؟

تقریبا تمامی کمپانی‌های چینی در آمریکا به دید یک ابزار جاسوسی برای دولت چین دیده می‌شوند. از کمپانی‌هایی که تاکنون به این کار متهم شده‌اند می‌توان به هواوی و ZTE اشاره کرد؛ اکنون نوبت به ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

تقریبا تمامی کمپانی‌های چینی در آمریکا به دید یک ابزار جاسوسی برای دولت چین دیده می‌شوند. از کمپانی‌هایی که تاکنون به این کار متهم شده‌اند می‌توان به هواوی و ZTE اشاره کرد؛ اکنون نوبت به چاینا تلکام دومین اپراتور چین که در آمریکا نیز فعالیت دارد، رسیده است. آخرین درخواست چند وزارتخانه از کمیسیون مقررات رادیویی فدرال نیز در همین راستا بوده و آن‌ها خواستار خارج شدن این اپراتور از آمریکا هستند.

چاینا تلکام به عنوان دومین اپراتور موبایل چین با ۳۳۶ میلیون کاربر، از سال ۲۰۰۷ مجوز فعالیت در آمریکا را دریافت کرد. این کمپانی در ایالات متحده تحت نام CTExcel فعالیت کرده و خدمات انتقال داده‌های بسیار مهم با پهنای باند بالا را به دیگر شرکت‌ها ارائه می‌کند. هزینه ماهانه سرویس‌های این کمپانی ۱۹ دلار بوده که یک سیم کارت را نیز شامل می‌شود. تمامی مشتری‌های این کمپانی، یک شماره چین نیز دریافت کرده و تماس‌های بین این دو و چندین کشور دیگر نیز رایگان است.

چاینا تلکام

شکایتی که از چاینا تلکام شده، مربوط به فعالیت‌های جاسوسی این کمپانی برای دولت چین می‌شود. وزارت دادگستری، دفاع، خزانه‌داری، تجارت و سازمان امنیت ملی به صورت هماهنگ از FCC درخواست کرده‌اند که تمامی فعالیت‌های این کمپانی در آمریکا متوقف شود، زیرا «حساس‌ترین و محرمانه‌ترین داده‌های آمریکا» در اختیار آن‌ها قرار دارد.

چاینا تلکام هم شکایت این وزارتخانه‌ها را بی‌پاسخ نگذاشته و می‌گوید:

این کمپانی همواره نهایت همکاری را با قانون‌گذاران داشته و به صورت شفاف فعالیت کرده است. ما حتی بیشتر از چیزی که تعهد داده بودیم، به FCC گزارش داده‌ایم تا همواره با بالاترین استاندارد‌های بین‌المللی در یک راستا قرار داشته باشیم.

چاینا تلکام

یکی از سخنگویان وزارت خارجه چین نیز گفته:

ما قویا خواستار این هستیم که ایالات متحده به قوانین و اصول بازاریابی احترام بگذارد تا دو مورد امنیت ملی و رقابت کسب و کار را با یکدیگر ادغام نکند. همچنین آن‌ها باید به محکوم کردن کمپانی‌های چینی خاتمه دهند.

در نهایت باید دید آیا چاینا تلکام نیز سرنوشتی مشابه چاینا موبایل خواهد داشت یا خیر. موضوعی که مشخص است، اما به رابطه کدر بین آمریکا و چین باز می‌گردد و به نظر نمی‌رسد در آینده‌ای نزدیک نیز برطرف شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Mohammad 13759
    Mohammad 13759 | ۲۵ فروردین ۱۳۹۹

    این اپراتور های چینی که خیلی حروم ز اره اند چون از موقع کرونا در چین شیوع پیدا کرد تمام دسترسی چینی ها رو به اینترنت مسدود کردن و امار کاملا غلط و دروغ به خورد ملت خود و جهانیان دادند باید دهن هرچی شرکت دزد هست سرویس شه یا حکومت های حر. م ز. اده

  • آریا
    آریا | ۲۵ فروردین ۱۳۹۹

    همه کمپن های چینی باید اخراج بشوند. سگ خور های دزد متقلب

  • pylordvader
    pylordvader | ۲۴ فروردین ۱۳۹۹

    زورکی است مگه ؟ این ترامپ فکر کرده با بیرون کردن چینی ها به انها لطمه می زند غافل از اینکه این امریکا است که به دنیا مدیون است !!!
    برخی به اشتباه فکر می کنند که دنیا مدیون امریکا است غافل از اینکه انگلیسی ها ثروت استعماری هند ایرانی ها نبوغ اروپایی ها نیروی انسانی امریکای لاتین شادی و رقص افریقا فرصت های ارزان قیمت چین نیروی کار ارزان ژاپن تجارت کم ریسک روسیه رقابت بی خطر را به امریکا ارمغان برده اند

مطالب پیشنهادی