ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سنگاپور
علمی

موج دوم شیوع کرونا در سنگاپور؛ قرنطینه آغاز شد

روزبه‌روز بر شمار افراد مبتلا به کرونا و قربانیان این ویروس اضافه می‌شود. در میان کشورهای مختلف، سنگاپور عملکرد بسیار مناسبی در زمینه کنترل این بیماری داشت اما به نظر می‌رسد هم اکنون این کشور ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

روزبه‌روز بر شمار افراد مبتلا به کرونا و قربانیان این ویروس اضافه می‌شود. در میان کشورهای مختلف، سنگاپور عملکرد بسیار مناسبی در زمینه کنترل این بیماری داشت اما به نظر می‌رسد هم اکنون این کشور با موج دوم شیوع آن دست و پنجه نرم می‌کند و روزانه افراد بیشتری به این ویروس مبتلا می‌شوند.

سنگاپور به عنوان یک کشور نمونه برای مبارزه با ویروس کرونا شناخته می‌شود، چراکه زودتر از سایر کشورها اقدامات پیشگیرانه را درنظر گرفت. با این وجود، این کشور در هفته گذشته با مشکلاتی در زمینه کنترل شیوع کرونا مواجه شد و شمار افراد مبتلا به این ویروس افزایش چشمگیری پیدا کرد.

این کشور با اقدامات سختگیرانه مانند تعطیلی مکان‌های کاری در روز سه شنبه، سعی کرد مانع از شیوع دوباره این بیماری شود. در روز چهارشنبه، دولت این کشور تصمیم به تعطیلی مدارس به مدت یک ماه گرفت و دانش آموزان را به یادگیری در خانه تشویق کرد. دولت همچنین از تجمعات با هر عنوانی جلوگیری می‌کند، بنابراین اگر فردی تصمیم به برگزاری مهمانی بگیرد، با 6 ماه زندان یا 7000 دلار جریمه روبه‌رو می‌شود.

سنگاپور

اقدامات دولت خبر از خطرات ویروس کرونا برای این کشور دارد. با وجود اینکه سنگاپور اقدامات لازم را برای محافظت از جان مردم انجام داده بود، تعداد مبتلایان به کرونا از 106 مورد در 11 اسفند به 1000 مورد در 13 فروردین رسید. این آمار نشان می‌دهد که ویروس کرونا در داخل کشور میان شهروندان منتقل شده است.

مدارس و مراکز آموزشی تا به امروز در بیش از 150 کشور تعطیل شده‌اند، اما سنگاپور تا هفته گذشته چنین اقدامی را انجام نداده بود. علت این موضوع، تحقیقات اولیه مبنی بر عدم ابتلای کودکان به کووید-19 بود. نخست وزیر این کشور به کنترل شرایط اشاره می‌کند اما از افزایش روزانه افراد مبتلا به این ویروس نیز خبر می‌دهد.

روز پنجشنبه وزیر بهداشت سنگاپور اعلام کرد که تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور رکورد زده و در یک روز، 287 بیمار شناسایی شده‌‌اند. این موضوع نشان می‌دهد که این کشور مانند هنگ کنگ، درگیر موج دوم شیوع کرونا شده. در ابتدا علت شیوع این بیماری، بازگشت افراد از کشورهای دیگر مخصوصا اروپا بود. با وجود اینکه سنگاپور همچنان اقدامات پیشگیرانه مانند حفظ فاصله اجتماعی را دنبال می‌کند، روزبه‌روز بر تعداد مبتلایان افزوده می‌شود.

M.Gh:

تعدادی از بیماران در خانه سالمندان سکونت داشته‌اند، با این حال کارگران حداقل در سه خوابگاه به این ویروس مبتلا شده‌اند. این موضوع باعث شده مقامات نزدیک به 50 هزار کارگر خارجی که اکثرا هندی و بنگلادشی هستند را در اتاق‌های خود قرنطینه کنند. مقامات اظهار کرده‌اند که این اقدام برای جلوگیری از شیوع کرونا ضروری بوده، اما گروه‌های حقوق بشر با آن مخالفت کرده‌اند.

سنگاپور

از زمان شروع اعتراض در میان این گروه‌ها، دولت تصمیم گرفته تعدادی از کارگران را به مکان امنی منتقل کند. در حال حاضر 5000 کارگر منتقل شده‌اند و در روزهای آینده افراد باقی مانده به محل‌های امن فرستاده می‌شوند.

سنگاپور با شیوع اولیه کرونا توانست توسط سیستمی شامل ردیابی تماس، ایجاد محدودیت برای سفرها و همچنین حفظ فاصله اجتماعی تا جای ممکن تعداد افراد مبتلا و قربانیان این ویروس را در کشور خود کاهش دهد. تا تاریخ 2 فروردین فردی در این کشور قربانی کرونا نشده بود. اما به یکباره این آمار افزایش پیدا کرد و تعداد قربانیان تا امروز به 8 نفر رسیده است.

اگرچه این کشور در مقایسه با سایر کشورهای جهان عملکرد بسیار مناسبی داشته، اما به نظر می‌رسد موج دوم شیوع کرونا می‌تواند خطرناک‌تر از موج اول باشد، موضوعی که برخی کارشناسان به آن اشاره می‌کنند. تا به امروز بیش از 1.7 میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد قربانیان آن نیز از مرز 108 هزار نفر عبور کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pylordvader
    pylordvader | ۲۴ فروردین ۱۳۹۹

    سنگاپور و کره جنوبی ابرقدرت های اینده هستند

مطالب پیشنهادی