ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مسابقه طناب کشی چهار شاسی بلند پرطرفدار آلمانی، انگلیسی و ژاپنی [تماشا کنید]

مت واتسون و دیگر دوستان وی در سایت Carwow که به واسطه برگزاری مسابقات درگ جذاب شهرتی جهانی دارند، اخیرا با یک مسابقه متفاوت خبرساز شده اند. در این مسابقه آنها به سراغ چهار شاسی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۵

مت واتسون و دیگر دوستان وی در سایت Carwow که به واسطه برگزاری مسابقات درگ جذاب شهرتی جهانی دارند، اخیرا با یک مسابقه متفاوت خبرساز شده اند. در این مسابقه آنها به سراغ چهار شاسی بلند پرطرفدار رفته و از طریق طناب کشی، زورآزمایی جالبی را ترتیب داده اند. مدل های حاضر در این زورآزمایی عبارتند از آئودی Q7، فولکس واگن توارگ، تویوتا لندکروزر و لندرور دیسکاوری.

آئودی Q7 و فولکس واگن توارگ به دلیل اینکه از یک خانواده هستند، مشخصات مشابهی دارند. هر دوی این مدل ها بر اساس پلتفرمی مشترک ساخته شده و نیروی خود را از موتور 3 لیتری V6 توربودیزل دریافت می کنند. این موتور 286 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور تولید نموده و در هر دو خودرو به وسیله گیربکس هشت سرعته با هر چهار چرخ در ارتباط است. از لحاظ وزن آئودی Q7 با 2165 کیلوگرم، 95 کیلوگرم از برادر خود سنگین تر است. این دو مدل در بریتانیا به ترتیب حدود 85 و 73 هزار پوند قیمت دارند.

مسابقه طناب کشی ماشین

لندرور دیسکاوری موجود در این مسابقه طناب کشی نیز در زیر کاپوت خود یک موتور 3 لیتری V6 توربودیزل دارد. این موتور توانایی تولید 254 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن متر گشتاور را دارا بوده و نیروی آن از طریق گیربکس هشت سرعته به سمت هر چهار چرخ هدایت می شود. با 2230 کیلوگرم وزن، این شاسی بلند انگلیسی 71 هزار پوندی سنگین ترین شرکت کننده مسابقه به شمار می رود.

مسابقه طناب کشی ماشین

نماینده ژاپنی ها در این رقابت جذاب یعنی تویوتا لندکروزر پرادو، به جای موتور 3 لیتری V6، دارای یک موتور 2.8 لیتری چهار سیلندر توربودیزل است. این موتور قادر به تولید 174 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور بوده و وظیفه ارسال نیروی آن به هر چهار چرخ، بر عهده گیربکس شش سرعته گذاشته شده است. شاسی بلند محبوب ژاپنی ها 2125 کیلوگرم وزن دارد و با 55 هزار پوند ارزان ترین خودروی حاضر محسوب می شود.

مسابقه طناب کشی ماشین

حال که با مشخصات مدل ها آشنا شدید، دعوت می کنیم ویدیوی طناب کشی آنها را مشاهده فرمایید.

ذکر این نکته ضروری است که پیروزی در مسابقات طناب کشی به معنای توانایی حمل بار بیشتر یا قابلیت های آفرود بهتر خودروی برنده نیست. همانطور که پیشتر به اطلاعتان رسانده ایم، فاکتورهایی مثل وزن و اصطکاک نقشی بنیادی در مسابقات طناب کشی دارند و پس از آن نوبت به سایر مشخصات خودروها می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Hossein MI
    Hossein MI | ۲۵ فروردین ۱۳۹۹

    لندکروزر پرادو بود نه لندکروزر! تقریبا ضعیف‌تریم موتور ممکن هم داشت. البته رنج روور قطعا یک سر و گردن از همه بالاتر بود

  • Milad
    Milad | ۲۴ فروردین ۱۳۹۹

    مسابقه طناب کشی خودرو ها از دم مزخرفه

    • سعید علیپور
      سعید علیپور | ۲۴ فروردین ۱۳۹۹

      صرفا برای سرگرمی خوبه و نه مقایسه عملکرد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی