ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اختلالات عصبی
علمی

سازمان بهداشت جهانی ابتلای دوباره افراد به کووید-۱۹ را بررسی می‌کند

سازمان بهداشت جهانی در حال بررسی گزارش‌ها در مورد ده‌ها بیمار مبتلا به کووید-۱۹ است که پس از بهبودی دوباره به این بیماری دچار شده‌اند. از گوشه و کنار دنیا خبرهایی در مورد ابتلای دوباره ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۱:۰۰

سازمان بهداشت جهانی در حال بررسی گزارش‌ها در مورد ده‌ها بیمار مبتلا به کووید-۱۹ است که پس از بهبودی دوباره به این بیماری دچار شده‌اند.

از گوشه و کنار دنیا خبرهایی در مورد ابتلای دوباره افراد به ویروس کرونا به گوش می‌رسد. کره جنوبی به تازگی گزارشی را در مورد ۹۱ فرد مبتلا به کرونا منتشر کرده که ظاهرا سلامت خود را بازیافته‌اند اما دوباره این ویروس مرگبار سراغ آنها رفته است. شمار این افراد تا دوشنبه قبل از ۵۱ نفر فراتر نمی‌رفت اما با جهشی ناگهانی تا جمعه به ۹۱ نفر رسید. این افزایش یکباره باعث شد سازمان بهداشت جهانی کارشناسان خود را مسئول بررسی شرایط کند. سخنگوی این سازمان در بیانیه‌ای گفته است:

ما با متخصصان بالینی کاملا در ارتباط هستیم و به سختی برای درک بهتر شرایط این افراد تلاش می‌کنیم. نمونه گیری دقیق از بیماران بر اساس پروسه‌های تعیین شده اهمیت بسیار زیادی دارد.

ابتلای دوباره به کووید-۱۹

همزمان مسئولین بهداشت و درمان کره جنوبی هم از اجرای تحقیقات همه‌گیر شناسی برای روشن شدن پشت پرده این ماجرا خبر داده‌اند. Jeong Eun-kyeong، رییس مرکز پیشگیری و کنترل بیماری کره جنوبی احتمال می‌دهد که دلیل این مساله نه بیمار شدن دوباره بهبود یافتگان بلکه باز فعال شدن ویروس در بدن آنها باشد:

از نظر ما احتمال باز فعال شدن ویروس به عنوان عامل اصلی بیشتر است اما مطالعات جامعی را در این زمینه انجام خواهیم داد.

بر اساس مطالعات سازمان بهداشت جهانی بیماران با علائم متوسط کووید-۱۹ حدود دو هفته شاهد علائم ابتلا بوده و پس از آن بهبود می‌یابند اما سوال اینجاست که چرا نتیجه آزمایش کرونای این بیماران پس از آنکه گمان می‌رفت بهبود یافته‌اند، دوباره مثبت شده است؟ سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در این باره گفته است: «کووید-۱۹ بیماری جدیدی است و ما برای نتیجه گیری در این باره به اطلاعات اپیدمیولوژیک بیشتری نیاز داریم.»

بر اساس داده‌های دانشگاه «جان هاپکینز» تا کنون بیش از ۳۹۰ هزار بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در سراسر دنیا بهبود پیدا کرده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۲۵ فروردین ۱۳۹۹

    خاموش شدن یا غیر فعال شدن ویروس در بدن بعضی از بیمارها میتونه راه درمان و پیشگیری و یا کم عارضه کردن بیماری رو نشون بده .. این موضوع با نگاه اول ترسناکه اما میتونه امید بخش باشه ..

مطالب پیشنهادی