ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پهپاد
علمی

پهپادهای پاندمی چگونه بیماران مبتلا به کرونا را تشخیص می‌دهند؟

بدون شک ویروس کرونا بزرگترین بحران کنونی بشر است. کشورها برای کنترل شیوع این بیماری از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند که پهپاد یکی از آن‌ها محسوب می‌شود. این پهپادها قادر به شناسایی افراد بیمار هستند، ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

بدون شک ویروس کرونا بزرگترین بحران کنونی بشر است. کشورها برای کنترل شیوع این بیماری از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند که پهپاد یکی از آن‌ها محسوب می‌شود. این پهپادها قادر به شناسایی افراد بیمار هستند، اما چگونه این کار را انجام می‌دهند؟

در بسیاری از کشورها از ربات‌ها و پهپادها برای مبارزه با کووید-19 استفاده می‌شود. آن‌ها دمای افراد را اندازه‌گیری می‌کنند، قادر به آماده کردن غذا هستند و همچنین می‌توانند محیط را ضدعفونی کنند. حالا شرکت کانادایی «Draganfly» با همکاری وزارت دفاع استرالیا و دانشگاه استرالیای جنوبی از پهپاد پاندمی رونمایی کرده که می‌تواند بیماران را شناسایی کند.

این پهپاد با استفاده از سیستم‌های بینایی کامپیوتری قادر به بررسی دما، ضربان قلب و تنفس افراد است. اگر فردی در میان جمعیت سرفه یا عطسه کند، آن را شناسایی خواهد کرد. این پهپادها به دوربین‌ها و سنسورها با توانایی نظارت بر سلامت افراد مجهز شده‌اند.

پهپاد

پهپادها می‌توانند برای جمع آوری اطلاعات در رابطه با ضربان قلب، دما و همچنین شرایط تنفسی روی یک فرد خاص تمرکز کنند.

پهپاد

این پهپاد همچنین می‌تواند فردی را در هنگام سرفه تشخیص دهد. همانطور که می‌دانید سرفه یکی از علائم ابتلا به ویروس کرونا محسوب می‌شود.

پهپاد

این پهپادها توسط اپراتورها از راه دور کنترل می‌شوند. آن‌ها اطلاعات دریافتی را برای اپراتور ارسال می‌کنند.

پهپاد

در بیانیه‌ای که از سوی سازنده آن منتشر شده، این پهپادها به احتمال زیاد برای تجمعات مورد استفاده قرار می‌گیرند. این شرکت همچنین اعلام کرده که امکان استفاده از آن‌ها در اطراف مرزها یا زیرساخت‌های مهم نیز وجود دارد.

پهپاد

این پهپاد می‌تواند برای افراد آسیب پذیر و مکان‌هایی مانند خانه سالمندان مورد استفاده قرار بگیرد.

پهپاد

بودجه اولیه این پروژه 1.5 میلیون دلار است. Draganfly اعلام کرده در حال کار روی توزیع و زنجیره تامین برای تجاری سازی این پهپاد در سریع‌ترین زمان ممکن است.

با توجه به شمار بالای مبتلایان به کرونا در سراسر جهان، این پهپاد می‌تواند در جلوگیری از شیوع بیشتر آن کارآمد باشد. تا به امروز بیش از 1.8 میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند و تعداد قربانیان آن از مرز 114 هزار نفر عبور کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی