ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چاقی
علمی

چاقی و کرونا؛ اضافه وزن خطر بستری شدن در بیمارستان را افزایش می‌دهد

تا به امروز دانشمندان زیادی روی بزرگترین بحران کنونی بشر یعنی کرونا تحقیق کرده‌اند. بر اساس بزرگترین تحقیق صورت گرفته درباره کووید-19 در ایالات متحده آمریکا، چاقی بزرگترین عامل برای بستری شدن بیماران در بیمارستان‌های ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

تا به امروز دانشمندان زیادی روی بزرگترین بحران کنونی بشر یعنی کرونا تحقیق کرده‌اند. بر اساس بزرگترین تحقیق صورت گرفته درباره کووید-19 در ایالات متحده آمریکا، چاقی بزرگترین عامل برای بستری شدن بیماران در بیمارستان‌های نیویورک است.

دانشمندان عامل‌های مختلفی را در ماه‌های گذشته مورد بررسی قرار داده‌اند که مهم‌ترین آن‌ها، سن افراد مبتلا به کرونا بوده است. حالا به تازگی یکی از بزرگترین مطالعات پیرامون کووید-19 در آمریکا به این موضوع پی برده که چاقی بزرگترین عاملی است که باعث می‌شود افراد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها بستری شوند. سرپرست و نویسنده اصلی، «کریستوفر م. پتریلی» در این مقاله عنوان کرده:

«شدت بیماری ارتباط نزدیکی با چاقی دارد. این ارتباط از هر بیماری قلبی و ریوی بالاتر است. برای دستیابی به این نتیجه، عوامل مرتبط با بستری شدن و وضعیت بحرانی 4103 بیمار مبتلا به کووید-19 در شهر نیویورک مورد بررسی قرار گرفت.»

در گذشته گمانه‌زنی‌های زیادی درباره ارتباط میان چاقی و شدت بیماری صورت گرفته بود، اما تحقیق جدید چنین موضوعی را تایید می‌کند. پتریلی به همراه همکاران خود سوابق الکترونیکی 4103 بیمار مبتلا به کرونا را در فاصله 11 اسفند تا 14 فروردین را مورد بررسی قرار دادند که بزرگترین پرونده در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود. اطلاع از این موضوع که کدام بیماران در معرض خطر بستری شدن هستند، اهمیت بالایی دارد.

بر اساس این تحقیق، نیمی از بیماران در بیمارستان بستری شده بودند و در درخت تصمیم‌گیری خود برای پذیرش این افراد، به سن و چاقی آن‌ها توجه شده. افراد بالای 65 سال در اولویت قرار داشتند و چاقی به عنوان نسبت وزن به قد افراد درنظر گرفته شده. نویسندگان این تحقیق از مقیاس متریک استفاده کرده‌اند، بنابراین یک شاخص توده بدنی 30 کیلوگرمی از وزن و بالاتر به عنوان چاقی درنظر گرفته شده است.

چاقی
درخت تصمیم‌گیری برای تحلیل آماری بیماران در نیویورک

در این تحقیق عبارت «درخت تصمیم‌گیری» به چشم می‌خورد که به روش آماری مورد استفاده برای تحلیل اطلاعات بیماران اشاره می‌کند. یک درخت تصمیم‌گیری راهی برای دسته‌بندی اعضا بر اساس ویژگی‌های مشترک آن‌ها است. در یک جمعیت معین افراد ابتدا به دو دسته تقسیم می‌شوند و در ادامه شاهد دسته‌بندی‌های کوچکتری خواهیم بود تا افراد با خصوصیت مشابه مشخص شوند.

در گذشته نیز به چاقی و ارتباط آن با کووید-19 اشاره شده بود. برای مثال در تاریخ 12 فرودین محقق RNA ویروس، «گرگوری پولند» در رابطه با وضعیت کرونا در جهان اعلام کرده بود:

«سن افراد در کشورهای مختلف در حال افزایش است و همچنین نرخ چاقی، سیگار کشیدن، دیابت و بیماری‌های قلبی و ریوی نیز بالا رفته است. این موارد منجر به خطرات قابل توجهی شده و مرگ و میر ناشی از کووید-19 را افزایش می‌دهد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی