ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه بتای اپلیکیشن گوگل فون در پلی استور قرار گرفت؛ پشتیبانی از گوشی‌های غیر پیکسل

اپلیکیشن گوگل فون یکی از بهترین شماره‌گیرهای موجود برای سیستم‌عامل اندروید است. این اپ به صورت مداوم توسط گوگل بروزرسانی شده و قابلیت‌های جدید دریافت می‌کند. با این حال تاکنون تنها کاربران پیکسل و اندروید ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

اپلیکیشن گوگل فون یکی از بهترین شماره‌گیرهای موجود برای سیستم‌عامل اندروید است. این اپ به صورت مداوم توسط گوگل بروزرسانی شده و قابلیت‌های جدید دریافت می‌کند. با این حال تاکنون تنها کاربران پیکسل و اندروید وان می‌توانستند از آن بهره ببرند. گوگل اما تصمیم گرفته این اپ محبوب را برای دیگر کاربران نیز عرضه کرده تا آن‌ها هم از ویژگی‌های متعدد آن استفاده کنند.

نکته‌ای که باید در نظر بگیریم، بتا بودن این اپ و همچنین انتشار و دسترسی محدود آن است. برای مثال نمی‌توانید همین حالا به پلی استور رفته و با سرچ گوگل فون، آن را دانلود کنید. گزارش‌ها حاکی از آن است که گوشی‌های سامسونگ و وان پلاس از این برنامه پشتیبانی نکرده و حتی APK آن نیز روی این گوشی‌های نصب نمی‌شود. با این حال توسعه‌دهندگان وب سایت XDA با کالبدشکافی کد‌های این برنامه، توانسته‌اند دلیل این محدودیت را کشف کنند.

گوگل فون

آن‌ها گزارش می‌دهند برای نصب کردن اپ گوگل فون روی گوشی، باید کتابخانه مشترک آن در گوشی هوشمند وجود داشته باشد. کمپانی‌های سامسونگ و وان پلاس هیچ کدام این کتابخانه را در گوشی‌های خود تعبیه نکرده و در نتیجه کاربران نمی‌توانند برنامه گوگل فون را نصب کنند. راه‌حل‌های دور زدن این محدودیت نیز زمان‌بر و سخت است. سامسونگ و وان پلاس می‌توانند با ارائه یک بروزرسانی کم‌حجم این کتابخانه را در گوشی‌های خود تعبیه کرده، یا این که کاربران را منتظر نسخه‌های ماد شده این برنامه بگذارند.

در هر صورت گوشی‌هایی که اکنون می‌توانند از نسخه بتای اپ گوگل فون پشتیبانی کنند، بسیار محدود هستند. تاکنون تنها کاربران ذنفون ۶، اوپو فایند X2 پرو و ال جی V60 در صورت جستجوی این برنامه در پلی استور، آن را پیدا خواهند کرد. البته مانند همیشه دانلود APK این برنامه از وب سایت‌های معتبر نیز یک گزینه دیگر است. اگر کنجکاو هستید که شما هم می‌توانید از این برنامه استفاده کنید یا نه، می‌توانید آن را از وب سایت APKMirror دانلود کرده و از پشتیبانی گوشی خود مطلع شوید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Hossein MI
    Hossein MI | ۲۶ فروردین ۱۳۹۹

    من شیائومی ردمی نوت ۸ پرو دارم. چه روی اندروید۹ و چه ۱۰ بطور پیش فرض این برنامه نصب هستش!ورژن فعلی۴۶.۰.۳۰۱۶۴۳۳۰۰ و آخرین بار هم تاریخ۲۷،۳،۲۰۲۰ آپدیتش از طریق پلی‌استور نصب شده!

  • Dolse Bostani
    Dolse Bostani | ۲۵ فروردین ۱۳۹۹

    گوشی من xiaomi 9 se هست و نصب نشد رام خود شیائومی

  • Behnam Rad
    Behnam Rad | ۲۵ فروردین ۱۳۹۹

    سلام
    گوشی من Xiaomi MIA3 هستش و سیستم عامل گوشیم هم اندروید خامه. یعنی رابط کاربری نداره
    این برنامه و همینطور نرم افزار Contact s Google
    روی گوشی نصبه
    این نرم افزار phone. و Contact درکنار هم فوق‌العاده عمل میکنن.
    برای مثال اگر از یه شرکتی که قبلاً شماره دفتر و آدرس محل کار و.... توی وب‌سایتش تعریف کرده باشه زمانی که اون شماره بهت زنگ میزنه شما شماره ی اون شرکت و نمی‌بینی نام شرکت می افته وقتی ام که تو جزییات تماس میری اطلاعات کامل شرکت رو بهت میده.
    درکل عالیه

مطالب پیشنهادی