ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک می‌گوید سرویس تاکسی‌ خودران تسلا امسال فعال می‌شود

تقریبا یک سال پیش بود که ایلان ماسک مدعی فعال‌سازی ۱ میلیون «روبوتاکسی» در سال ۲۰۲۰ شد. حالا به تازگی ماسک از عملیاتی بودن این پروژه برای سال جاری میلادی خبر داده، البته اگر این ناوگان ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۰

تقریبا یک سال پیش بود که ایلان ماسک مدعی فعال‌سازی ۱ میلیون «روبوتاکسی» در سال ۲۰۲۰ شد. حالا به تازگی ماسک از عملیاتی بودن این پروژه برای سال جاری میلادی خبر داده، البته اگر این ناوگان موفق به کسب تاییدیه از سوی مراجع قانونی شود.

شرکت‌های زیادی در حال توسعه خودروهای خودران و فناوری‌های مربوط به آن‌ها هستند، اما همچنان محصول تجاری سطح ۵ توسعه پیدا نکرده. به نظر می‌رسد این موضوع در آینده نزدیک تغییر می‌کند، چرا که ایلان ماسک به تازگی در توییتر اعلام کرده که سرویس روبوتاکسی امسال می‌تواند فعالیت خود را آغاز کند.

در حالی ماسک به این موضوع اشاره کرده که هنوز نتوانسته برای آن تاییدیه بگیرد. هم اکنون محصولات تسلا از قابلیت رانندگی خودکار بهره می‌برند که اگرچه پیشرفته است، اما فاصله طولانی تا خودروهای تمام خودران دارد. در رابطه با دستیابی به فناوری خودروهای خودران سطح ۵، تسلا اطلاعاتی منتشر نکرده است.

در تاکسی‌های خودران راننده حضور ندارد، بنابراین چگونه مسافر نظارت می‌شود؟ تسلا مدل ۳ به دوربین در مرکز آینه عقب مجهز شده که البته به گفته تسلا، تا به امروز غیر فعال بوده است. در حالی که این موضوع چندان جدید نیست، ماسک به تازگی اعلام کرده که از این دوربین برای نظارت بر مسافران استفاده خواهد شد. بنابراین اگر خسارتی به خودرو وارد شود، تسلا مطلع می‌شود.

دوربین موجود در آینه عقب روبوتاکسی علاوه بر نظارت روی مسافران، می‌تواند برای ثبت تصاویر سلفی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. البته به نظر می‌رسد این دوربین سیاه و سفید است و نمی‌توانید با آن عکس‌های سلفی رنگی بگیرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی