ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

دور جدید فروش ایران خودرو و سایپا در سال 99 چه زمانی آغاز می شود؟

آشفتگی بازار خودرو از مشخصات مهم سالهای اخیر است که بی‌ارتباط با وضعیت تولید شرکت‌های خودروساز نیست. نوسانات نرخ ارز در سه ماهه پایانی سال ٩٦، خروج آمریکا از برجام و وعده بازگشت تحریم‌ها در ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۹:۱۵

آشفتگی بازار خودرو از مشخصات مهم سالهای اخیر است که بی‌ارتباط با وضعیت تولید شرکت‌های خودروساز نیست. نوسانات نرخ ارز در سه ماهه پایانی سال ٩۶، خروج آمریکا از برجام و وعده بازگشت تحریم‌ها در اردیبهشت ٩٧، به کاهش تحرک در خطوط تولید خودروسازان انجامید. حال با فعال شدن مجدد شرکت های جاده مخصوص، این سوال مطرح است که شرایط فروش ایران خودرو و سایپا در سال 99 از چه زمانی اعلام می شوند؟

در حال حاضر ایران خودرو و سایپا و صنعت قطعه سازی، فعالیت خود را از سر گرفته اند. البته که بخشی از خودروسازان خصوصی همچنان در شرایط نیمه تعطیل به سر می برند و فعالیت اکثر نیروهای آن ها به صورت دورکاری دنبال می شود. با این وجود به احتمال بسیار زیاد با آغاز هفته آینده اکثر کارکنان در صنعت خودرو بر سر مشاغل خود باز می گردند و فعالیت حداکثری شرکت ها در شرایط فاصله گذاری هوشمند انجام می شود.

به گزارش اسب بخار، حال با این رویکرد خودروسازان، بسیاری منتظر آغاز برنامه های فروش ایران خوردو و سایپا هستند. البته که از روزهای گذشته برخی خودروسازان بخش خصوصی موجودی های مدل ۱۳۹۸ خود را برای فروش گذاشته اند. اما با توجه به اطلاعات در دسترس، هفته آینده فروش رسمی خودروسازانی چون ایران خودرو و سایپا آغاز می شود.

آن طور که مشخص است، فعلا برنامه های پیش فروش سایپا و ایران خودرو در هفته آینده آغاز می شود و فعلا طرح های فروش فوری در دسترس نخواهد بود. البته که احتمال دارد از اواخر اردیبهشت ۹۹، فروش فوری و اقساطی این دو خودروساز آغاز گردد.

منابع خبری می گویند که سایپا برنامه دارد تا در اردیبهشت ۹۹ پیش فروش «شاهین» را آغاز کند و به احتمال زیاد در هفته آینده شرایط فروش سایپا شاهین را اعلام می کند. از سویی ایران خودرو با پیش فروش پژو ۲۰۶ تیپ ۲، دنا، پارس، دنا پلاس توربو اتوماتیک و… به بازار بر می گردد. همچنین قرار است تا در اواخر بهار ۹۹، پیش فروش محصولات به روز شده این شرکت چون «رانا پلاس» و «سورن پلاس» نیز آغاز شود.

البته گفتنی است که در سال 98 برنامه های مورد انتظار خودروسازان برای ساخت 1.2 میلیون دستگاه خودرو محقق نشد و در نهایت تیراژ تولید و فروش ایران خودرو و سایپا به رقمی کمتر از 900 هزار دستگاه محدود ماند، از این رو در سال 99 نیز با توجه به سخت بودن شرایط اقتصادی به نظر می رسد که پیش فروش تعداد زیادی خودرو تنها در راستای تامین نقدیندگی مورد نیاز شرکت ها انجام شود و در عمل توانی برای تامین نیاز 1.5 میلیون دستگاهی بازار وجود نداشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی