ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سازمان بهداشت جهانی
علمی

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید ۷۰ واکسن کرونا در حال توسعه است

بدون شک کرونا بزرگترین بحران کنونی جهان محسوب می‌شود. دانشمندان و شرکت‌های زیادی در حال توسعه درمان و واکسن این ویروس هستند. به تازگی سازمان بهداشت جهانی از توسعه ۷۰ واکسن کرونا و شروع تست انسانی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۰:۰۸

بدون شک کرونا بزرگترین بحران کنونی جهان محسوب می‌شود. دانشمندان و شرکت‌های زیادی در حال توسعه درمان و واکسن این ویروس هستند. به تازگی سازمان بهداشت جهانی از توسعه ۷۰ واکسن کرونا و شروع تست انسانی ۳ واکسن خبر داده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، واکسن تولید شده توسط شرکت هنگ کنگی «CanSino Biologics» و موسسه بیوتکنولوژی پکن در فاز ۲ قرار دارد. دو واکسن دیگر توسط شرکت‌های آمریکایی «مدرنا» و «Inovio Pharmaceuticals» تولید شده‌اند و مراحل آزمایش انسانی را پشت سر می‌گذارند.

واکسن‌ کرونا با سرعت بالایی در حال توسعه است و شرکت‌ها امیدوارند بتوانند با فشرده‌سازی مراحل، واکسن را در آینده نزدیک وارد بازار کنند. در حالت عادی مراحل توسعه، تولید و عرضه یک واکسن جدید به ۱۰ تا ۱۵ سال زمان نیاز دارد، اما تعداد بالای مبتلایان به کرونا و افزایش آمار قربانیان باعث شده که عرضه واکسن آن در اولویت قرار بگیرد.

سازمان بهداشت جهانی

شرکت‌های داروسازی بزرگ و کوچک در حال تلاش برای تولید واکسن هستند که می‌تواند موثرترین راه برای مبارزه با این ویروس باشد. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده واکسن‌های تولید شده توسط غول‌های دارویی «Pfizer» و «Sanofi» نامزدهای جدیدی هستند که هنوز وارد مرحله آزمایشات بالینی نشده‌اند.

شرکت CanSino که هم اکنون در فاز ۲ قرار دارد، ماه گذشته اعلام کرد که موفق به کسب تاییدیه از سوی چین برای شروع آزمایشات انسانی شده. ماه گذشته شرکت آمریکایی مدرنا با کسب تاییدیه مرحله آزمایشات حیوانی را انجام نداد و مستقیما واکسن خود را روی انسان آزمایش کرد. شرکت Inovio نیز از هفته گذشته آزمایشات انسانی واکسن خود را آغاز کرده است.

تا به امروز بیش از ۱.۹ میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند و شمار قربانیان این ویروس با سرعت بالایی به ۱۲۰ هزار نفر نزدیک می‌شود. وزارت بهداشت ایران روز گذشته (۲۵ فروردین) در آخرین آمار از بیماران کرونا، اعلام کرد که مجموعاً ۷۳ هزار ۳۰۳ نفر در ایران به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند و مجموعاً ۴ هزار و ۵۸۵ نفر نیز در ایران جان خود را به خاطر این بیماری از دست داده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی