ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دفاتر کار باز
کسب و کار

شیوع ویروس کرونا باعث نابودی «دفاتر کار باز» می‌شود؟

از زمان شیوع کرونا بسیاری از مردم از سراسر جهان دورکار شده‌اند. این ویروس باعث شده نحوه کار کردن ما تغییر کند به گونه‌ای که شاید پس از نابودی کرونا دیگر شاهد دفاتر کار باز ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۰۰:۰۱

از زمان شیوع کرونا بسیاری از مردم از سراسر جهان دورکار شده‌اند. این ویروس باعث شده نحوه کار کردن ما تغییر کند به گونه‌ای که شاید پس از نابودی کرونا دیگر شاهد دفاتر کار باز (Open Office) نباشیم.

زمانی که بحران کرونا تمام شود، مردم دوباره به سر کار بازمی‌گردند، اما احتمالا یک تغییر بزرگ در دفاتر ایجاد می‌شود. فاصله اجتماعی احتمالا تا چندین ماه آینده همراه ما خواهد بود و اگرچه شاید همچنان شاهد دفاتر کار باز باشیم، اما محدودیت‌هایی در آن‌ها اعمال می‌شوند. دفتر کار باز برای صرفه‌جویی در فضا و همچنین همکاری نزدیک کارکنان طراحی شده، اما کارکنان دیگر حریم شخصی ندارند.

در حالی که بسیاری چنین دفاتری را مناسب می‌دانند، سال گذشته تحقیقی نشان می‌دهد که این دفاتر باعث کاهش 70 درصدی مکالمات چهره به چهره می‌شوند.

دفاتر کار باز

این واکنش‌ها با اتمام بحران کرونا و بازگشت مردم به سر کار، دوباره تشدید می‌شوند. به دلایل زیر فکر می‌کنیم که عمر دفتر کار باز به پایان رسیده است:

  • ویروس کرونا خسارت‌های سنگینی برای شرکت‌ها در پی داشته و به همین دلیل شاید تعدادی از آن‌ها برنامه‌ای برای بازگشایی دوباره دفتر نداشته باشند. شرکت‌ها هم اکنون در حال بررسی امکان کار کردن دائم نیروها در خانه هستند.
  • دفاتر کار باز دیگر ایمن نخواهند بود. میزهای مورد استفاده در دفاتر، باعث می‌شود افراد در فاصله کمی از یکدیگر قرار بگیرند. اگرچه شاید دلتنگ همکاران خود شوید، اما نمی‌خواهید در دنیایی که ویروس کرونا قربانی می‌گیرد، به افراد نزدیک شوید.
  • همکاری‌ها بیش از نزدیکی کارمندان به یکدیگر، به فناوری وابسته است. شاید برخی تیم‌ها در دفاتر کار باز چندین مزیت داشته باشند، اما بدون آن نیز کار خود را انجام می‌دهند. کسب و کارها می‌توانند با سیستم‌های ویدیو کنفرانس راحت‌تر با دیگران ارتباط برقرار کنند.
  • دفاتر کار باز شلوغی بیش از حد منابع انسانی را در پی دارند. شواهد حاکی از آن هستند که این دفاتر، می‌توانند باعث ناراحتی کارکنان و همچنین ایجاد سیاست‌های نامناسب شوند. با توجه به این موضوع، دورکاری شاید بهترین گزینه برای رفع این مشکلات باشد.

بدون هیچ شکی دفاتر کار باز برای همیشه نابود نمی‌شوند، اما شرکت‌های کمتری نسبت به استفاده از آن‌ها از خود تمایل نشان خواهند داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی