ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وان پلاس ۸ پرو
تکنولوژی

همه چیز درباره دوربین‌های وان پلاس ۸ و ۸ پرو

وان پلاس بالاخره از پرچمداران سال ۲۰۲۰ خود با ویژگی‌های جدید و بروزرسانی‌های سخت‌افزاری معنادار رونمایی کرد. این کمپانی برای وان پلاس ۸ پرو از یک ماژول دوربین ۴ گانه استفاده کرده که قرار است ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۰:۵۱

وان پلاس بالاخره از پرچمداران سال ۲۰۲۰ خود با ویژگی‌های جدید و بروزرسانی‌های سخت‌افزاری معنادار رونمایی کرد. این کمپانی برای وان پلاس ۸ پرو از یک ماژول دوربین ۴ گانه استفاده کرده که قرار است بزرگان دنیای موبایل را به چالش بکشد. وان پلاس ۸ هم ماژول دوربین ۳ گانه دارد.

وان پلاس ۸ پرو از سنسور شخصی‌سازی شده سونی IMX689 برای دوربین اصلی بهره می‌برد. این سنسور ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم ۱.۷، وظایف اصلی عکاسی را بر عهده دارد. سنسور دیگری که این دوربین را همراهی می‌کند از نوع اولترا واید با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسلی و زاویه دید ۱۲۰ درجه است. سومین سنسوری که این دو را تکمیل می‌کند، ۸ مگاپیکسلی و از نوع تله فوتو است که به گفته وان پلاس، بزرگ‌نمایی ۳ برابری اپتیکال و ۳۰ برابری هیبریدی را به ارمغان می‌آورد.

وان پلاس ۸ پرو

در آخر وان پلاس ۸ پرو از سنسور فیلتر رنگ ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برد که بیشتر وظایف تشخیص پروفایل‌های رنگی و نوری را (برای ثبت دقیق‌ترین رنگ ممکن) بر عهده دارد. وان پلاس ۸ پرو از عکس‌برداری در شب پیشرفته‌تر نیز بهره می‌برد که بر اساس گفته‌های کمپانی چینی، عکس‌های بسیار بهتری در شب ثبت می‌کند. این شرکت حتی توانایی عکاسی در شب وان پلاس ۸ پرو را با آیفون ۱۱ پرو مکس مقایسه کرده و به برتری فاحش آن اشاره می‌کند.

وان پلاس ۸ پرو

دوربین سلفی این گوشی که داخل یک حفره در بالا سمت چپ نمایشگر قرار دارد، ۱۶ مگاپیکسلی بوده و با توجه به واید بودن آن، می‌تواند محیط بیشتری را پوشش دهد. شاید از نقاط ضعف این گوشی نسبت به پرچمدارانی همچون گلکسی S20 اولترا، بتوان به پشتیبانی نکردن از فیلم‌برداری 8K اشاره کرد. وان پلاس ۸ پرو و نسخه معمولی نهایتا می‌توانند با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه و با رزولوشن 4K فیلم‌برداری کنند.

وان پلاس ۸ پرو

وان پلاس ۸ اما نسبت به برادر بزرگ‌تر خود کمی توانایی‌های تصویربرداری ضعیف‌تری دارد. کمپانی چینی تصمیم گرفته نسخه معمولی را با ماژول ۳ گانه روانه بازار کند. برای شروع دوربین اصلی به سنسور میان‌رده IMX586 مجهز شده که با وجود ثابت ماندن رزولوشن روی عدد ۴۸ مگاپیکسل، از ابعاد کلی سنسور کوچکتری بهره می‌برد.

همچنین سنسور اولترا واید نیز به نوع ۱۶ مگاپیکسلی کاهش یافته و خبری هم از دوربین‌های تله فوتو و فیلتر رنگ نیست. وان پلاس ۸ به جای دوربین تله فوتو، دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو دارد که شاید چندان همانند یک سنسور تله فوتو، کاربرد نداشته باشد. در هر صورت دوربین سلفی با وان پلاس ۸ پرو یکسان بوده و از همان سنسور واید ۱۶ مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی