ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خانواده سخت افزاری گوگل
تکنولوژی

گوگل مشغول توسعه چیپست اختصاصی خود برای پیکسل و کروم بوک است

گوشی های پیکسل و کروم بوک ها ممکن است در آینده به چیپست اختصاصی گوگل مجهز شوند. بر اساس گزارش Axios، غول موتورهای جستجو در حال توسعه چیپست بوده و احتمال دارد پیکسل سال بعد را ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

گوشی های پیکسل و کروم بوک ها ممکن است در آینده به چیپست اختصاصی گوگل مجهز شوند.

بر اساس گزارش Axios، غول موتورهای جستجو در حال توسعه چیپست بوده و احتمال دارد پیکسل سال بعد را به آن مجهز کند. اسم رمز این چیپست «Whitechapel» بوده و گوگل برای طراحی و تولید پردازنده هشت هسته‌ای خود بر پایه‌ی معماری ARM از سامسونگ کمک گرفته است.

گفته می شود چیپست مورد بحث از فناوری 5 نانومتری سامسونگ بهره می‌گیرد و نسبت به چیپست های 7 نانومتری که امروزه در اکثر گوشی های پرچمدار یافت می شوند، برتری دارد. علاوه بر این، سخت افزار آن برای یادگیری ماشینی بهینه شده و قطعه ای مختص قابلیت های همیشه روشن دستیار گوگل خواهد داشت.

گوگل در حال توسعه چیپست اختصاصی برای پیکسل ها

گوگل قصد دارد با تولید پردازنده اصلی، سرعت و شارژدهی گوشی های خود را بیش از پیش بهینه کرده و با اپل که مدت هاست از چیپست اختصاصی در آیفون ها استفاده کرده، رقابت کند. لازم به ذکر است که پیکسل 4 از تراشه ساخت این شرکت به نام «Pixel Neural Core» برای وظایف هوش مصنوعی و قابلیت های هوشمند دوربین استفاده می کند.

گوگل فوریه سال گذشته میلادی تیمی را در هند مأمور طراحی چیپست کرد و طراحان شرکت هایی مثل اینتل و کوالکام را به خدمت گرفت.

در گزارش سایت Axios نوشته شده با اینکه گوگل در حال حاضر کار روی نمونه اولیه چیپست را آغاز کرده، ولی تا سال آینده از آن استفاده نخواهد کرد. نکته جالب اینکه شایعه شده پیکسل 5 و پیکسل 5XL از چیپست میان رده اسنپدراگون 765G برخوردار خواهند بود، بنابراین احتمال عرضه پیکسل 6 با چیپست اختصاصی بالاست.

منبع یاد شده اشاره می کند که گوگل در درازمدت از چیپست خود در کروم بوک ها هم استفاده خواهد کرد. در حال حاضر معلوم نیست این تراشه در محصولات مبتنی بر کروم سازنده هایی مثل دل یا ایسوس هم به کار خواهد رفت یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • حمید
    حمید | ۲۷ فروردین ۱۳۹۹

    چرا وقتی می تونن از طراحی ۵ نانو متری استفاده کنن اینتل از ۱۴ نانو متری استفاده می کنه ؟

مطالب پیشنهادی