ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مدیاتک
تکنولوژی

آغاز مشاجره کوالکام و مدیاتک: داستان بی‌پایان تقلب در بنچمارک‌ها

هفته گذشته کمپانی مدیاتک با انتقادات شدیدی روبرو شد. گفته می‌شود که این کمپانی با استفاده از تکنیکی به نام «وایت لیستینگ» در نتایج بنچمارک چیپست‌های خود تقلب می‌کند. حالا مدیاتک در پاسخی مدعی شده ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

هفته گذشته کمپانی مدیاتک با انتقادات شدیدی روبرو شد. گفته می‌شود که این کمپانی با استفاده از تکنیکی به نام «وایت لیستینگ» در نتایج بنچمارک چیپست‌های خود تقلب می‌کند. حالا مدیاتک در پاسخی مدعی شده که این روش استاندارد بوده و «رقیب اصلی» آن‌ها نیز از آن بهره می‌برد.

بر اساس اتهاماتی که به مدیاتک وارد شده، می‌دانیم که این شرکت از حالتی به نام «مود اسپورت» بهره می‌برد که با وایت لیست کردن نام اپ‌های بنچمارک به سازندگان گوشی هوشمند اجازه می‌دهد تغییراتی در نتیجه بنچمارک اعمال کنند. این کار در اصل فعال کردن حالتی پیشرفته‌تر و قدرتمندتر است که با افزایش توان و کارایی چیپست، عدد و امتیاز گزارش شده در اپ بنچمارک را تغییر و افزایش می‌دهد.

مدیاتک اما در بیانیه‌ای که صادر کرده، تمامی اتهامات را رد می‌‌کند و استفاده از این قابلیت را یک نوع «استاندارد در صنعت» می‌داند. مدیاتک انگشت اتهام را به سوی «رقیب اصلی» نشانه رفته و مدعی می‌شود آن‌ها هم از روش‌های شابه وایت لیستینگ برای دستکاری نتایج بنچمارک استفاده می‌کنند. به نظر می‌رسد منظور این کمپانی از رقیب اصلی، همان کوالکام باشد.

مدیاتک

از همین رو کوالکام نیز به سرعت پاسخ مدیاتک را داده و گفته است:

«تکنیک وایت لیستینگ به صورت عمومی در این صنعت به عنوان تقلب شناخته می‌شود که به کمک آن می‌توان اپ بنچمارک را تشخیص و گوشی را در حالت پرفورمنس قرار داد. این کار هدف اصلی بنچمارک که سنجش کارایی گوشی طی شبیه‌سازی استفاده واقعی کاربر است را زیر سوال می‌برد. کوالکام از روش وایت لیستینگ استفاده نمی‌کند.»

با این حال ممکن است مدیاتک اصلا به کوالکام اشاره نکرده و منظور این کمپانی، سامسونگ و هواوی باشد. البته با توجه به این که این دو کمپانی بیشتر چیپست‌ها را در محصولات خود به کار می‌برند، بعید به نظر می‌رسد که هدف مدیاتک باشند. تنها کمپانی دیگری که چیپست‌های خود را در اختیار سازندگان گوشی هوشمند قرار می‌دهد، همین کوالکام است.

هنوز هم کاربران زیادی هستند که به نتایج بنچمارک‌ها اهمیت می‌دهند و همین مسئله باعث شده تا بعضی شرکت‌ها مشخصا به فکر چنین کاری باشند تا خود را در جایگاهی بالاتر از آنچه واقعا هستند، جای دهند. اکنون باید دید نتیجه این دعوا و اتهامات به کجا ختم می‌شود و آیا کمپانی این دو شرکت می‌توانند واقعا یکدیگر را متهم به تقلب کنند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی