ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تحقیق جدید: ویروس کرونا فاصله ۴ متری را در هوا طی می‌کند

تحقیقات جدید نشان می دهند ویروس کرونا مسافت ۴ متری را در هوا طی می کند که دو برابر بیشتر از دستورالعمل های فاصله گیری اجتماعی است. محققان چینی در مطالعات جدید خود که در ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

تحقیقات جدید نشان می دهند ویروس کرونا مسافت ۴ متری را در هوا طی می کند که دو برابر بیشتر از دستورالعمل های فاصله گیری اجتماعی است.

محققان چینی در مطالعات جدید خود که در وب سایت مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC) منتشر شده، ذرات حاوی ویروس کرونا را در فاصله ۴ متری بیماران یک بیمارستان با گردش هوای کنترل شده، شناسایی کردند. آنها دریافتند که ویروس کرونا مسافت قابل توجهی را در هوا طی کرده و روی سطوح مختلف فرود می آید. به همین دلیل رعایت فاصله گیری اجتماعی، شستن دست ها و ضدعفونی کردن سطوح می توانند از انتقال این ویروس جلوگیری کنند.

پژوهشگران تحقیقات خود را در بیمارستان، یعنی جایی که اصول بهداشتی و جریان هوا به دقت کنترل و حفظ می شود، انجام دادند. این تحقیق نشان داد که احتمال ابتلای افراد به ویروس کرونا در بخش های مراقبت ویژه بیمارستان ها (ICU) بیشتر است، چون بیماران مبتلا به کرونا معمولاً در این بخش ها نگهداری می شوند.

تحقیقات جدید در مورد طی مسافت ویروس کرونا

محققان ویروس کرونا را روی زمین و زیر کفش پزشکان و کادر درمان پیدا کردند. آن ها همچنین آثاری از ویروس را در کف داروخانه بیمارستان، یعنی جایی که بیمار مبتلا به کرونا وجود نداشت، یافتند. آن ها آثار ویروس را روی تمام سطوح و اجسامی که بیماران و کادر درمان به طور مرتب با آن ها در تماس هستند، شناسایی کردند.

محققان دریافتند آلوده ترین اجسام، ماوس کامپیوتر، سطل زباله، تخت بیمارستان و دستگیره درها هستند. آن ها همچنین ویروس کرونا را به شکل پراکنده روی سرآستین و دستکش کادر درمان شناسایی کردند.

پژوهشگران میزان پخش شدن ذرات معلق حاوی ویروس کرونا را در محیط اندازه گیری کردند و متوجه شدند آن ها حداکثر تا فاصله ۴ متری پخش می شوند. مطالعات قبلی نشان می دهند قطرات کوچکتر برخلاف قطرات بزرگ تر و سنگین تر که توسط نیروی گرانش به سمت زمین کشیده می شوند، مدت زمان بیشتری در هوا باقی می مانند و باز کردن پنجره می تواند به پراکنده کردن آنها منجر شود.

شمار قربانیان کرونا

محققان هشدار می دهند که تحقیقات آنها دو محدودیت دارد؛ نخست اینکه مشخص نیست ویروس کرونای یافت شده زیر کفش یا روی سطوح قدرت بیمار کردن را دارد یا خیر. آنها در آزمایشات اسید نوکلئیک را پیدا کردند ولی این مورد به تنهایی نمی تواند قدرت بیمار کردن ویروس را ثابت کند. همچنین مسافت انتقال دوز عفونت زا قابل شناسایی نبود.

این تحقیق نشان می دهد استفاده از لوازم محافظتی در بخش های نگهداری از بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹ بیمارستان ها، خصوصاً بخش ICU، حیاتی است. محققان همچنین به خطرات نگهداری از بیمار مبتلا به کرونا در منزل اشاره کرده و می گویند علاوه بر جدا کردن کامل بیمار از دیگر افراد خانواده، باید تمام سطوح و اجسامی که او با آنها تماس دارد را آلوده پنداشته و ضدعفونی کرد.

علاوه بر این بیمار باید اغلب اوقات ماسک به صورت داشته و آن را به طور مرتب تعویض کند. کسی که از بیمار نگهداری می کند نیز باید از ماسک و محافظ صورت استفاده کرده و دستان خود را به طور مرتب بشوید.

BGR
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • HhMojtaba666
    HhMojtaba666 | ۲۶ فروردین ۱۳۹۹

    هواپیماایی ماهان پروش کرده،عشق پرواز شده کرونا

مطالب پیشنهادی