ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وان پلاس ۸
تکنولوژی

وان پلاس ۸ و ۸ پرو رسما معرفی شدند؛ چینی‌ها رقیب می‌طلبند

وان پلاس از جدیدترین پرچمداران خود رونمایی کرد. وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو اولین محصولات وان پلاس برای سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شوند. این موبایل‌ها به مشخصات فنی قدرتمندی مجهز شده‌اند و با ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۰:۱۷

وان پلاس از جدیدترین پرچمداران خود رونمایی کرد. وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو اولین محصولات وان پلاس برای سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شوند. این موبایل‌ها به مشخصات فنی قدرتمندی مجهز شده‌اند و با قیمت نسبتا مناسبی در مقایسه با سایر پرچمداران امروزی، در اختیار خریداران قرار می‌گیرند.

پس از مدت‌ها انتظار وان پلاس با برگزاری یک مراسم آنلاین، گوشی‌های جدید خود را معرفی کرد. همانطور که انتظار می‌رفت، این محصولات به حفره درون نمایشگر مجهز شده‌اند و دیگر خبری از دوربین سلفی پاپ آپ در نسخه پرو نیست. در ادامه این دو گوشی هوشمند را معرفی می‌کنیم.

وان پلاس ۸ از صفحه نمایش ۶.۵۵ اینچی با نسبت تصویر ۲۰:۹ و رزولوشن فول اچ دی پلاس بهره می‌برد. رفرش ریت این نمایشگر برابر ۹۰هرتز بوده و زیر آن سنسور اثر انگشت قرار گرفته. وان پلاس برای تامین قدرت این دستگاه از چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ استفاده کرده و آن را در دو نسخه مجهز به ۸/۱۲ گیگابایت رم از نوع LPDDR4X و ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی UFS ۳.۰ عرضه می‌کند.

این دستگاه از دوربین اصلی سه گانه بهره می‌برد. سنسور اصلی این دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.78 بوده که دارای لرزشگیر اپتیکال و دیجیتال است. سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو با دریچه دیافراگم f/2.4 و سنسور ۱۶ مگاپیکسلی اولترا واید با دریچه دیافراگم f/2.2 نیز برای آن در نظر گرفته شده. کاربران برای ثبت تصاویر سلفی خود به یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 دسترسی دارند.

وان پلاس ۸ برای تامین انرژی خود از یک باتری 4300 میلی آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سیمی Warp Charge 30T استفاده می‌کند. این دستگاه دارای سیستم عامل پیش فرض اندروید ۱۰ است. ابعاد این گوشی هوشمند برابر با ۸.۰ × ۷۲.۹ × ۱۶۰.۲ میلی‌متر بوده و وزن آن به ۱۸۰ گرم می‌رسد.

وان پلاس ۸ پرو، یکی از موردانتظارترین پرچمداران سال ۲۰۲۰ به صفحه نمایش ۶.۷۸ اینچی Fluid AMOLED با رزولوشن +QHD مجهز شده و زیر آن سنسور اثر انگشت قرار گرفته. وان پلاس رفرش ریت این پنل را از ۹۰ هرتز به ۱۲۰ هرتز افزایش داده تا عملکرد روانی داشته باشد. روشنایی این پنل حداکثر به 1300 نیت می‌رسد. این نمایشگر 10 بیتی بوده و از +HDR10 پشتیبانی می‌کند.

روی پنل پشتی این گوشی هوشمند دوربین اصلی چهارگانه قرار گرفته. سنسور اصلی این دوربین ۴۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.78 بوده که توسط سنسور اولترا واید ۴۸ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.2، سنسور ۸ مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم اپتیکال 3 برابر و لرزشگیر اپتیکال و سنسور فیلتر رنگ 5 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.4 همراهی می‌شود. در جلوی این دستگاه یک سنسور 16 مگاپیکسلی قرار گرفته است.

دوربین فیلتر رنگ از افکت‌های نور و همچنین فیلترها برای عکس‌برداری پشتیبانی می‌کند. این دوربین در زمینه فیلم‌برداری از حالت HDR و حداکثر رزولوشن 4K‌ با سرعت 60 فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. سنسور اصلی دوربین این دستگاه از لرزشگیر اپتیکال و دیجیتال بهره می‌برد.

وان پلاس ۸ پرو

قدرت این گوشی هوشمند توسط چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ تامین می‌شود. وان پلاس ۸ پرو حداکثر از 12 گیگابایت رم از نوع LPDDR5 و 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.0 بهره می‌برد. این گوشی هوشمند از استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کند که به معنای مقاومت آن در برابر نفوذ آب و گرد و غبار است.

انرژی وان پلاس ۸ پرو توسط یک باتری 4510 میلی آمپر ساعتی تامین می‌شود و قادر به پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 30 واتی بی‌سیم است. با استفاده از این فناوری می‌توان ۵۰ درصد ظرفیت باتری را در مدت زمان ۳۰ دقیقه شارژ کرد. شارژ سیمی این دستگاه سرعت بالاتری دارد. Warp Charge 30T می‌تواند 50 درصد ظرفیت باتری را در 23 دقیقه شارژ کند. این پرچمدار به سیستم عامل پیش فرض اندروید ۱۰ مجهز شده. ابعاد این گوشی هوشمند برابر با ۸.۵ × ۷۴.۳۵ × ۱۶۵.۳ میلی‌متر بوده و وزن آن به ۱۹۹ گرم می‌رسد.

وان پلاس ۸ و ۸ پرو از شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند. این گوشی‌های هوشمند در رنگ‌های مشکی، آبی و سبز به فروش می‌رسند، البته کاربران می‌توانند وان پلاس ۸ را در رنگ Interstellar Glow نیز سفارش دهند.

وان پلاس ۸ در نسخه مجهز به ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۶۹۹ دلار و در مدل مجهز به ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۷۹۹ دلار به فروش می‌رسد. اگر به مدل پرو این گوشی هوشمند علاقه داشته باشید، برای نسخه مجهز به ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ۸۹۹ دلار و برای مدل مجهز به ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی باید ۹۹۹ دلار هزینه پرداخت کنید.

به روز رسانی: وان پلاس 8T

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (15 مورد)
  • GHAEM
    GHAEM | ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹

    قیمتا روز به روز میره بالا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی