ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آمازون
تکنولوژی

دادگاه فرانسه: آمازون فروش اجناس عادی را متوقف کند یا روزانه ۱ میلیون یورو جریمه دهد

شیوع ویروس کرونا، فروشگاه‌های اینترنتی را دچار مشکل کرده. آمازون به تازگی شروع به فروش اجناس عادی در فرانسه کرده که این موضوع باعث شده دادگاه این کشور، بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان را به پرداخت ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

شیوع ویروس کرونا، فروشگاه‌های اینترنتی را دچار مشکل کرده. آمازون به تازگی شروع به فروش اجناس عادی در فرانسه کرده که این موضوع باعث شده دادگاه این کشور، بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان را به پرداخت روزانه ۱ میلیون یورو جریمه تهدید کند.

ویروس کرونا مردم را در بسیاری از کشورها خانه نشین کرده و به همین علت، فروشگاه‌های اینترنتی بیش از پیش مشتری پیدا کرده‌اند. آمازون برای پاسخگویی به نیاز مشتریان خود، در ایالات متحده آمریکا ۱۰۰ هزار نیرو جدید استخدام کرده و به دنبال جذب ۷۵ هزار نیرو دیگر در آینده نزدیک است.

در حالی آمازون به تازگی شروع به تحویل اقلام غیرضروری در ایالات متحده آمریکا کرده، دادگاه فرانسه از انجام چنین کاری در این کشور جلوگیری می‌کند. دادگاه فرانسه از این نیز فراتر رفته و اعلام کرده که آمازون باید تحویل کالاهای ضروری را در اولویت قرار دهد. به نظر می‌رسد این فروشگاه اینترنتی تنها می‌تواند سفارشات مربوط به این کالاها را بپذیرد، البته برای چنین اقدامی محدودیت زمانی درنظر گرفته شده است.

در گذشته یک اتحادیه فرانسوی از آمازون شکایت کرده بود که این شکایت باعث چنین حکمی از سوی دادگاه شده. بر اساس این شکایت، کارکنان وضعیت مناسبی در انبارهای این شرکت در فرانسه ندارد. کارگران به خوبی در برابر ویروس کرونا محافظت نمی‌شوند، برای مثال حفظ فاصله اجتماعی برای آن‌ها بسیار سخت است.

آمازون

دادگاه فرانسه به آمازون اعلام کرده که تا ۲۴ ساعت آینده باید فروش کالاهای غیرضروری را متوقف کند، در غیر اینصورت باید روزانه تا ۱ میلیون یورو جریمه پرداخت کند. در حالی که این مبلغ برای یکی از ثروتمندترین شرکت‌های دنیا ناچیز است، اما در طول هفته‌ها می‌تواند به ضرر آن تمام شود. با توجه به این موضوع، شاید حفظ سلامت کارگران خرج کمتری روی دست آمازون بگذارد.

حکم دادگاه تا یک ماه قابل اجرا است و پس از آن، آمازون برای خطرات مرتبط با کووید-۱۹ مورد بررسی قرار می‌گیرد. شاید این فروشگاه اینترنتی در آینده با محدودیت‌های گسترده‌تری مواجه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی