ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپست کرین ۹۸۵
تکنولوژی

چیپست کرین ۹۸۵ معرفی شد؛ سومین پردازنده هواوی با مودم 5G

هواوی از جدیدترین پردازنده خود رونمایی کرد. چیپست کرین ۹۸۵ به مودم 5G مجهز شده تا تبدیل به سومین پردازنده 5G هواوی پس از کرین ۹۹۰ 5G و کرین ۸۲۰ 5G شود. پردازنده کرین ۹۸۵ ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۸:۲۰

هواوی از جدیدترین پردازنده خود رونمایی کرد. چیپست کرین ۹۸۵ به مودم 5G مجهز شده تا تبدیل به سومین پردازنده 5G هواوی پس از کرین ۹۹۰ 5G و کرین ۸۲۰ 5G شود.

پردازنده کرین ۹۸۵ در مقایسه با کرین ۹۹۰ 5G قدرت کمتری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این چیپست با لیتوگرافی ۷ نانومتری TSMC به تولید رسیده و دارای مودم 5G یکپارچه است. این پردازنده از شبکه‌های 2G/3G/4G/5G پشتیبانی می‌کند. به صورت تئوری حداکثر سرعت دانلود این پردازنده به ۱۲۷۷ مگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت آپلود آن به ۱۷۳ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. برای مقایسه می‌توان به چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ اشاره کرد که تا ۴۰ درصد سرعت دانلود بالاتر و تا ۷۵ درصد سرعت آپلود بالاتری دارد.

چیپست کرین ۹۸۵

بر اساس اعلام هواوی، این پردازنده برای سرعت‌های بالا بهینه‌سازی شده است. برای مثال در سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت سرعت دانلود به ۵۸۹ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود به ۶۳ مگابیت بر ثانیه می‌رسد. در حقیقت سرعت آپلود و دانلود این چیپست در چنین شرایطی نسبت به اسنپدراگون ۸۶۵ به ترتیب ۳۱ و ۳۷ درصد بالاتر است.

چیپست کرین ۹۸۵ در زمینه مصرف انرژی نیز عملکرد مناسبی دارد. هواوی ادعا کرده که مصرف انرژی آن در کارهای سنگین و سبک در بستر 5G به ترتیب برابر با ۵۰۴ و ۲۹۱ میلی آمپر است. علاوه بر این، هواوی مدعی شده که نسبت بهره‌وری انرژی پردازنده جدید آن تقریبا ۱.۵ برابر چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ با مودم اسنپدراگون X55 است.

چیپست کرین ۹۸۵

پردازنده جدید هواوی از ۸ هسته پردازشی بهره می‌برد. یک هسته بزرگ، سه هسته متوسط و چهار هسته کوچک برای کرین ۹۸۵ درنظر گرفته شده. در حالی که هواوی جزئیات هسته‌ها را اعلام نکرده، بر اساس بنچمارک AI، این چیپست به یک هسته Cortex-A76 با فرکانس ۲.۵۸ گیگاهرتز، ۳ هسته Cortex-A76 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۴ هسته Cortex-A55 با فرکانس ۱.۸۴ گیگاهرتز مجهز شده. این چیپست همچنین از پردازنده گرافیکی Mali-G77 با هشت هسته، واحد دو هسته‌ای پردازشی عصبی و واحد تصویر ISP 5.0 بهره می‌برد.

بر اساس بیانیه رسمی، کرین ۹۸۵ قادر به پشتیبانی از دو سیم کارت 5G است. این چیپست همچنین از قابلیت 5G با تاخیر کم و بهره‌وری انرژی در شبکه 5G بهره می‌برد. این پردازنده قدرت گوشی آنر ۳۰ را تامین می‌کند، البته آنر برای برادران آن پردازنده کرین 990 5G را درنظر گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۳۰ فروردین ۱۳۹۹

    کاش جدول مقایسه هم میزاشدید

مطالب پیشنهادی