ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران خواستار بازگشایی کافی‌نت‌ها شد

با اعلام اصنافی که باید در ایام شیوع کرونا همچنان تعطیل باقی بمانند، نام کافی‌نت‌ها و گیم‌نت‌ها نیز در این لیست بار دیگر مشاهده شد و حال رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با صدور ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۵

با اعلام اصنافی که باید در ایام شیوع کرونا همچنان تعطیل باقی بمانند، نام کافی‌نت‌ها و گیم‌نت‌ها نیز در این لیست بار دیگر مشاهده شد و حال رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران با صدور نامه‌ای به به اتاق اصناف تهران، خواستار بازگشایی کافی‌نت‌ها شده و در این نامه از ادعاهای خود برای چرایی این بازگشایی صحبت به میان آورده است.

«محمدرضا فرجی» در این نامه اعلام کرده با توجه به اینکه تمامی اصناف موظف به ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت هستند، پیش بینی می‌شود که بار ترافیکی عظیمی طی این مدت به سرورهای سامانه تحمیل شود و عده کثیری به دلیل سرعت اینترنت پایین و عدم آگاهی نسبت به نحوه ثبت نام از نام نویسی باز بمانند. این اتحادیه ادعا کرده که کارمندان کافی نت با تبحر ویژه در ثبت نام اینترنتی و بهره‌مندی از سرعت بالای اینترنت می‌توانند تا حد زیادی کمک حال این موضوع باشند.

همچنین از دلایل دیگری که اتحادیه برای باز کردن کافی نت‌ها به میان آورده ثبت نام کتب درسی سال آینده به صورت اینترنتی بوده که به گفته این اتحادیه، قشر زیادی از خانواده‌ها برای انجام این ثبت نام به اینترنت خانگی نیازمند هستند. این اتحادیه با اشاره به وام یک میلیون تومانی دولت و فرایند اینترنتی دریافت آن نیز اعلام کرده که ضروری است کافی‌نت داران برای دریافت این وام کنار مردم باشند. ثبت نام در سامانه بیمه بیکاری از جمله دلایل دیگری است که توسط این اتحادیه برای بازگشایی کافی‌نت‌ها اعلام شده است.

اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران اعلام کرده که بازگشایی کافی‌نت‌ها همراه با انجام پروتکل‌های ضروری و بهداشتی برای این ایام خواهد بود و رییس این اتحادیه پیشنهادات خود را برای مشتری‌مداری کافی‌نت‌دارها به این شکل توصیف کرده است: «به عنوان مثال می‌توان مدارک را از مشتری دریافت کرده و پس از انجام پذیرفتن کار، طی تماس تلفنی از مشتری درخواست شود تا به درب واحد مراجعه کرده و مدارک خود را پس بگیرد.» بررسی این مثال نشان می‌دهد که این اتحادیه باور دارد مشتریان می‌توانند مدارک مهم خود را به دست کارمندان کافی‌نت بدهند.

البته باید در نظر گرفت که در حال حاضر، وضعیت تحصیلی امسال دانش آموزان و تداوم آن هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و موضوعی چون خرید کتب تحصیلی سال آینده چندان محلی از اعراب ندارد، همچنین اعلام شده که مراحل ثبت نام اعطای وام یک میلیون تومانی فعلا به صورت پیامکی اجرایی خواهد شد و از همین رو ثبت نام اینترنتی این موضوع نیز فعلا منتفی است. با این حال باید دید اتاق اصناف تهران چه پاسخی به این درخواست خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی