ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ادوارد اسنودن
تکنولوژی

ادوارد اسنودن: دولت‌ها به سادگی به نظارت پس از دوران کرونا خاتمه نمی‌دهند

ادوارد اسنودن یکی از افشاگران معروف است که تاکنون اطلاعات محرمانه زیادی را به صورت علنی پخش کرده. او اخیرا مدعی شده که هیچ تضمینی وجود ندارد که پس از پایان پاندمی کرونا، دولت‌ها به ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | ۰۰:۳۰

ادوارد اسنودن یکی از افشاگران معروف است که تاکنون اطلاعات محرمانه زیادی را به صورت علنی پخش کرده. او اخیرا مدعی شده که هیچ تضمینی وجود ندارد که پس از پایان پاندمی کرونا، دولت‌ها به سادگی داده‌ها و نظارتی که روی مردم دارند را از دست بدهند.

ادوارد اسنودن عقیده دارد دولت‌ها به اعمال نظارت‌های شدید روی شهروندان ادامه خواهند داد، زیرا داده‌هایی که طی اعمال فاصله‌گذاری هوشمند و روش‌های مشابه به دست آورده‌اند را به سادگی از دست نمی‌دهند. او می‌گوید حتی پس از پایان موج شانزدهم ویروس کرونا نیز هیچ دولتی تصمیم به عقب‌نشینی از مواضع خود نخواهد گرفت.

ادوارد اسنودن

در بخشی از صحبت‌های اسنودن، او نسبت به ضعف دولت‌ها در کنترل و پیش‌گیری از شیوع گسترده ویروس کرونا نیز اعتراض دارد. او مدعی شده:

«هیچ چیزی قابل پیش‌بینی‌تر از شیوع یک بحران سلامتی در سطح جهان نیست. هر دانشمندی، هر محققی و هر شخصیت آکادمیکی که به گزارش‌های این بیماری نگاه می‌کرد، می‌توانست بگوید چنین اوضاعی رخ می‌دهد. در اصل حتی سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی زودتر از بقیه می‌دانستند، زیرا آن‌ها گزارش‌هایی را در اختیار داشتند که نوید شیوع یک پاندمی را می‌داد.»

ادوارد اسنودن

ادوارد اسنودن عقیده دارد که هیچ دولتی چه آن‌هایی که خودکامه هستند و چه آن‌هایی که بر اساس دموکراسی فعالیت کرده‌اند، نتوانسته‌اند به درستی این ویروس را مهار کنند. او از چین مثال می‌زند: «برای مثال به چین نگاه کنید. درست زمانی که خبرنگاران و ژورنالیست‌ها باید از وضعیت چین به دنیای بیرون گزارش دهند، دولت این کشور آن‌ها را اخراج می‌کند.»

به صورت کلی اسنودن هشدار می‌دهد اگر اکنون از حقوق شهروندی خود گذشت کرده‌اید تا بتوانید در امنیت و سلامت به سر ببرید، شاید هیچ وقت نتوانید آن‌ها را به سادگی و با پایان کرونا پس بگیرید. به همین دلیل از نظر اسنودن، بسیاری از دولت‌ها به راحتی کنترل شدیدی که روی شهروندان دارند را از دست نخواهند داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • FromEarth
    FromEarth | ۲۸ فروردین ۱۳۹۹

    erfan zandi - آریا - haashmo
    هر موقع تو موقعیت و درجه دانشی که ادوارد اسنودن از علوم کامپیوتر داره رسیدین و اطلاعاتی که اون داره رو شما هم داشتین و به باسن گشادتون زحمت خوندن کتابش رو دادین، شما هم اظهار نظر کنین!
    مشکل کشورای عقب افتاده ای مثل ایران اینه که اکثر اونایی که قد مرغ اطلاعات دارن، نظراتی میدن که طرف 20 سال تخصصشو داره نمیده.
    شماها بشینین زیر چشمتونو سیاه کنین

  • feri1024
    feri1024 | ۲۸ فروردین ۱۳۹۹

    اینو که همه میدونن دیگه! این اسنودن هم هر چند وقتی یه چرت و پرتی میندازه تا همچنان خودشو سر زبونا نگه داره

  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۲۷ فروردین ۱۳۹۹

    با تلاشهای این فرد خائن در حق آمریکا و افراد دیگر شاهد ابر قدرت شدن مطلق حکومت کمونیستی کشور چین‌خواهیم شد

    • آریا
      آریا | ۲۷ فروردین ۱۳۹۹

      چین مال این حرفها نیست. در حد و اندازه ابر قدرتی نیست. یادتون باشه امریکا ، شوروی و نازی ها رو که خیلی هم قدرتمندتر بودند به زباله دان تاریخ انداخت. چین که عددی نیست. کل تکنولوژیش وابسته به دزدی از شرکتهای امریکایی و اروپاییه .

  • haashmo
    haashmo | ۲۷ فروردین ۱۳۹۹

    نمیدونم چرا ولی از این مرتیکه بدم میاد. هر حرف مفت میزنه. به قولی کنار گود نشسته میگه لنگش کن.

  • zanyar maryami
    zanyar maryami | ۲۷ فروردین ۱۳۹۹

    خدا رو شکر ما چیزی نداشتیم که حالا بخوایم از دستش بدیم ??

مطالب پیشنهادی