ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربین فیلتر رنگ وان پلاس ۸ پرو چگونه کار می‌کند؟

بسیاری از کاربران برای این که عکس‌های خود را متمایز کنند، از فیلتر‌ استفاده می‌کنند. برنامه‌های مختلفی برای این کار توسعه داده شده و حتی اکثر سازندگان گوشی نیز حالت مخصوص فیلتر را در اپ ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۲:۳۰

بسیاری از کاربران برای این که عکس‌های خود را متمایز کنند، از فیلتر‌ استفاده می‌کنند. برنامه‌های مختلفی برای این کار توسعه داده شده و حتی اکثر سازندگان گوشی نیز حالت مخصوص فیلتر را در اپ دوربین‌های خود تعبیه کرده‌اند. وان پلاس اما تصمیم گرفته این قابلیت را به صورت فیزیکی در گوشی جدید خود قرار دهد. به همین منظور یک دوربین ۵ مگاپیکسلی فیلتر رنگ را در کنار ۳ دوربین دیگر وان پلاس ۸ پرو قرار داده تا فرایند اضافه کردن فیلتر، کیفیت بیشتری داشته باشد.

وان پلاس ۸ پرو

بسیاری از کاربران تصور می‌کنند اضافه شدن یک دوربین فیلتر رنگ به مجموعه دیگر دوربین‌های موجود در یک گوشی، تنها یک حرکت هوشمندانه تجاری است. وان پلاس اما عقیده دیگری دارد. از نظر این کمپانی همانطور که عکاسان حرفه‌ای گاهی اوقات از فیلترهای رنگی برای لنز‌های دوربین DSLR استفاده می‌کنند، کاربران گوشی‌های هوشمند هم باید این قابلیت را داشته باشند.

به همین دلیل وان پلاس ۸ پرو به یک دوربین فیلتر رنگ مجهز شده است. نحوه کار این سنسور بسیار جالب است و به جای این که بخشی جداگانه داخل اپ دوربین برای آن در نظر گرفته شود، وان پلاس به عنوان یک دوربین کمکی از آن بهره می‌برد. این کار به کمک قابلیت «Multi Camera Stream» اندروید میسر می‌شود. به صورت خلاصه سیستم‌عامل اندروید اجازه می‌دهد که چندین جریان تصویری از سنسور‌ها به پردازنده ارسال شود، در حالی که کاربرا تنها یکی از آن‌ها را می‌بیند.

وان پلاس

وان پلاس با بهره‌گیری از این قابلیت، داده‌های به دست آمده از هر دوربین را بررسی و تحلیل می‌کند. در نتیجه زمانی که کاربران حالت فیلتر رنگ را فعال می‌کند، علاوه بر در اختیار داشتن تمام ویژگی‌های دوربین اصلی، می‌توانند از داده‌های دریافتی توسط سنسور کالر فیلتر نیز استفاده کند. وان پلاس ۸ پرو اما تنها به پردازش‌های نرم‌افزاری وابسته نیست.

این گوشی به یک لنز فیلتر دارد مجهز شده و در صورتی که در حالت پیش‌فرض با آن عکس بگیرید، واقعا با یک عکس فیلتر دارد طرف هستید. وان پلاس اما انتظار دارد از این سنسور به صورت کمکی استفاده شود. همزمان با ضربه زدن به شاتر، گوشی یک صحنه واحد را هم با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و هم با سنسور فیلتر رنگ ۵ مگاپیکسلی ثبت کرده و داده‌های این دو را با یکدیگر ادغام می‌کند.

وان پلاس

پوششی که روی لنز گوشی قرار دارد، تغییر نمی‌کند، ولی کاربر می‌تواند افکت‌های مختلفی را امتحان کند. وان پلاس به کمک فیلتری که روی سنسور ۵ مگاپیکسلی تعبیه کرده، سعی کرده بخش‌های روشن و داده‌های عکس را به گونه‌ای ثبت کند که پردازش آن برای سنسور به کار ساده‌تری تبدیل شود و کیفیت عکس‌ها بهبود یابد. البته اگر بخواهید فیلتر‌های دیگری را نیز اعمال کنید، وان پلاس جلوی شمار را نگرفته و از فیلترهای خفیف ویوید تا انواع شدیدتر سِپیا را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. البته همین که می‌دانیم تصاویر ثبت شده داده‌های خود را مستقیما از یک سنسور فیلتر رنگ جداگانه می‌گیرند، به خودی خود پدیده جالبی است و تا زمانی که گوشی به دست کاربران خلاق نرسیده، نمی‌‌توان در رابطه با کاربردی بودن آن نظر نهایی را بدهیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • GHAEM
    GHAEM | ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

    ok

مطالب پیشنهادی