ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

محققین MIT به کمک سیستم Emerald از راه دور بیماران کووید-۱۹ را نظارت می‌کنند

یکی از مشکلاتی که با ادامه شیوع ویروس کرونا به وجود آمده، پر شدن ظرفیت بیمارستان‌ها و افزایش فشار روی کادر درمان است. از جمله کارهایی که می‌توان برای برطرف کردن این مشکل انجام داد، انجام ...

کورش چایچی
نوشته شده توسط کورش چایچی | ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

یکی از مشکلاتی که با ادامه شیوع ویروس کرونا به وجود آمده، پر شدن ظرفیت بیمارستان‌ها و افزایش فشار روی کادر درمان است. از جمله کارهایی که می‌توان برای برطرف کردن این مشکل انجام داد، انجام برخی از معاینات و نظارت بیماران از راه دور است. محققین دانشگاه MIT برای حل این موضوع پیشگام شده و موفق به ساخت سیستم نظارت بر بیماران از راه دور شده‌اند. در این مطلب سعی داریم کمی بیشتر با سیستم Emerald آشنا شویم.

این دستگاه عملکردی مشابه یک روتر وای فای دارد که به دیوار نصب می‌شود. دستگاه Emerald با ارسال سیگنال‌های بی سیم، بازخورد آن‌ها را از سمت بیماران دریافت می‌کند. در گام بعدی، سیستم به کمک هوش مصنوعی سیگنال‌های دریافتی را تحلیل کرده و می‌توان نرخ تنفس، الگو‌های خواب و تحرکات بیماران را تشخیص داده و پایش کند.

سیستم Emerald به اندازه‌ای حساس است که می‌توان تحرکات قفسه سینه (شبیه‌ساز تنفس) را میان افراد مختلف تشخیص دهد. در نهایت این سیستم مشکلات تنفسی بیماران را شناسایی کرده و به صورت بی سیم و از راه دور برای دکتر ناظر ارسال می‌کند. این گروه از محققان، برای تست سیستم Emerald، آن را در یکی از محیط‌های آزمایشگاه و برای نظارت بر یک بیمار کووید-۱۹ نصب کردند.

با طی شدن مراحل ریکاوری بیمار، سیستم Emerald توانست تشخیص دهد که نرخ تنفس بیمار از ۲۳ بار بر ثانیه به ۱۸ بار کاهش داشته (افراد با مشکلات تنفسی، تلاش بیشتری برای نفس کشیدن انجام می‌دهند و در نتیجه در یک دقیقه تعداد بیشتری تنفس دارد). علاوه بر این، پزشک ناظر به کمک این سیستم متوجه شد الگو‌های خواب به همراه سرعت حرکت وی در خانه نیز بیشتر شده است.

محقق ارشد این پروژه می‌گوید:

«با توجه به داده‌های مهم و کاربردی که سیستم Emerald بدون هیچ برخورد فیزیکی تولید کرده، می‌توان ریسک مبتلا شدن پزشکان به ویروس را کاهش داد.»

سیستم Emerald

با توجه به افزایش تعداد بیماران، به نظر می‌رسد سیستم Emerald و سیستم‌های مشابه بتوانند از کادر درمانی محافظت کرده و از آلوده شدن آن‌ها به ویروس کرونا جلوگیری کنند. البته محققین MIT می‌گویند که می‌توان از این سیستم برای پایش وضعیت استرس، اضطراب و کم خوابی نیز بهره برد. در نهایت این تلاش‌ها منجر به استفاده از روش‌های نظارت پزشکی از راه دور خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • eimanarenji
    eimanarenji | ۲۸ فروردین ۱۳۹۹

    ما هم بیل بیلک ساختیم

مطالب پیشنهادی