ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ونتیلاتور دست ساز جنرال موتورز قیمتی بیشتر از یک شورولت اسپارک دارد

با افزایش تعداد بیماران مبتلا به کووید 19 در ایالات متحده، دولت این کشور تصمیم گرفته از توانمندی ها و ظرفیت خودروسازان برای ساخت ونتیلاتور و دیگر لوازم پزشکی استفاده کند. جنرال موتورز یکی از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

با افزایش تعداد بیماران مبتلا به کووید 19 در ایالات متحده، دولت این کشور تصمیم گرفته از توانمندی ها و ظرفیت خودروسازان برای ساخت ونتیلاتور و دیگر لوازم پزشکی استفاده کند. جنرال موتورز یکی از این خودروسازان است که با توافقات انجام شده، به تولید ونتیلاتور رو آورده است.

هفته قبل دولت ترامپ با امضای یک قرارداد 490 میلیون دلاری اعلام کرد شرکت جنرال موتورز تا ماه آگوست 30 هزار دستگاه ونتیلاتور تولید نموده و در اختیار مراکز درمانی خواهد گذاشت. اما نکته تامل انگیز در این باره اینکه با یک حساب سرانگشتی می توان متوجه شد هر دستگاه ونتیلاتور تولیدی جنرال موتورز، بیش از 16 هزار دلار برای دولت آمریکا آب می خورد. برای درک بهتر این رقم بد نیست بدانید خودروی هاچ بکی مثل شورولت اسپارک قیمتی برابر با 13,220 دلار دارد.

شاید فکر کنید که 16 هزار دلار برای یک ونتیلاتور رقم بالایی است، اما این رقم بسیار پایین تر از قیمت آن در بازار محسوب می شود، چرا که نشریه CNBC از قول دولت محلی نیویورک بهای یک دستگاه ونتیلاتور در تاریخ 30 مارس را 50 هزار دلار تخمین زده بود. البته در آن زمان آقای کومو این را هم افزوده بود که بهای ونتیلاتور چند برابر شده و 150 درصد افزایش پیدا کرده است. وی در این باره گفته بود:

وقتی ما شروع به خرید ونتیلاتور کردیم، قیمت آن زیر 20 هزار دلار بود، ولی اکنون اگر ونتیلاتور پیدا شود، باید بیش از 50 هزار دلار برای آن پرداخت کنید.

جنرال موتورز و شریک تجاری آن یعنی Ventec Life Systems کارهای زیادی را برای ساخت ونتیلاتور در پیش دارند، چرا که از یک سو ساخت اجزا زمانبر بوده و از سوی دیگر باید نیروی کار جدید جذب شده و به آنها آموزش داده شود؛ همچنین کارخانه Kokomo جنرال موتورز واقع در ایندیانا باید برای پروژه ای متفاوت آماده سازی شود.

ونتیلاتور

بر اساس برنامه ریزی ها جنرال موتورز تولید انبوه ونتیلاتور را از این هفته شروع کرده و تا اول ژوئن باید 6000 دستگاه تحویل دهد. به گفته سخنگوی جنرال موتورز، به دلیل کمبود وقت و عدم امکان اتوماسیون، اکثر ونتیلاتورها به صورت دستی تولید خواهند شد.

گفتنی است ونتیلاتورهای ساخت جنرال موتورز و Ventec Life Systems با نام V+ Pro عرضه می شوند. این ونتیلاتورها برای مراقبت های ویژه طراحی شده و با نیروی باتری نیز قابل استفاده هستند، به همین جهت امکان انتقال آنها به مکان های مختلف از جمله بیمارستان های صحرایی وجود دارد. این را هم اضافه کنیم که ونتیلاتورهای V+ Pro در مقایسه با ونتیلاتور اختصاصی VOCSN شرکت Ventec Life Systems پیشرفته نیستند، اما برای کمک به بیماران مبتلا به کووید 19، قابلیت های لازم و کافی را دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • eimanarenji
    eimanarenji | ۲۹ فروردین ۱۳۹۹

    کاش به مقاسیه این ونتیلاتور با نمونه های دیگه هم میپرداختی و مینوشتی یکی از دلایل گرونیش پر امکانات بودن این دستگاه نسبت به نمونه های دیگس

  • Hossein MI
    Hossein MI | ۲۹ فروردین ۱۳۹۹

    بسیار عالی

مطالب پیشنهادی