ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بهترین وسیله نقلیه برای تردد در روزهای کرونایی چیست؟

با شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورها، بعضی از دولت‌ها محدودیت‌هایی برای رفت و آمد وضع کرده‌اند. در بعضی کشورها هنوز این محدودیت ها اعمال نشده و مردم خودشان باید برای پرهیز از ابتلا ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

با شیوع ویروس کرونا در بسیاری از کشورها، بعضی از دولت‌ها محدودیت‌هایی برای رفت و آمد وضع کرده‌اند. در بعضی کشورها هنوز این محدودیت ها اعمال نشده و مردم خودشان باید برای پرهیز از ابتلا به کرونا، در رفت و آمد احتیاط کنند. توصیه می شود در این شرایط برای رفت و آمد از دوچرخه استفاده شود.

سرپرست معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران به مردم توصیه کرد: «در شرایط کرونایی برای رفت و آمدهای ضروری از دوچرخه استفاده کنند.»

یوسف حجت با بیان اینکه رفت و آمد با دوچرخه موجب رعایت فاصله‌گذاری شده و خطر ابتلا به کرونا را کاهش می‌دهد، گفت: «دوچرخه‌سواری تا محل کار می‌تواند زمانی را که برای رفت‌وآمد صرف می‌کنید کاهش بدهد، و در عین حال، شما را از محیط های شلوغ و ویروسی دور نگه دارد.»

دوچرخه

حجت افزود: «دوچرخه‌سواری ضمن حفظ سلامت و افزایش ایمنی بدن، از لحاظ گسترش همه‌گیری ویروس، بی ضرر است و خطر آلودگی بر اثر تماس با سطوح آلوده را نیز کاهش می‌دهد.»

سرپرست معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران یادآور شد: «استفاده از دوچرخه برای ترددهای ضروری، ساده‌ترین راه برای کاهش ترافیک و هزینه‌های رفت و آمد، استفاده کمتر از خودروی شخصی و بهبود کیفیت هواست.»

بنا براعلام روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ حجت با اشاره به این که اکنون در کشورهای پیشرفته نیز دوچرخه سواری را به عنوان مهم ترین راهکار برای دور ماندن از کرونا مدنظر دارند،تاکید کرد: «استفاده از دوچرخه می‌تواند بهترین روش‌ خود مراقبتی و پیشگیری از ابتلا به کرونا باشد؛ چراکه دوچرخه‌سواران نه تنها به طور خودکار فاصله خود را از دیگران حفظ می‌کنند، حتی اگر خودشان آلوده باشند، قدرت محافظت بیشتری در برابر دیگران دارند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Hossein Samii
    Hossein Samii | ۲۹ فروردین ۱۳۹۹

    دوچرخه عالیه، فقط دو تا مشکل هست، یکی این که موهات زیر کلاه خراب میشه، دوم این که مسیر نداریم

    • Milad
      Milad | ۲۹ فروردین ۱۳۹۹

      کلاه؟? بیخیال بابا. ولی با دومیش موافقم.

مطالب پیشنهادی